[ad_1]

بر اساس اعلام اداره آمار ترکیه و به اعتقاد برخی از تحلیل گران به دلیل شرایط منطقه و رکود اقتصادی موجود در بازار منطقه حجم مبادلات ایران و ترکیه رو به کاهش گذاشته است و صادرات ترکیه به ایران در شش ماه سال ۲۰۱۷ میلادی ۴۰ درصد کاهش داشته است؛ موضوعی که مدیر مرکز مطالعات ایران و ترکیه بر آن صحه می‌گذارد و در خصوص آخرین آمارهای تبادلات تجاری ایران و ترکیه عنوان می‌کند که خرید ترکیه از ایران در این بازه زمانی حدود سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده است.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سید جلال ابراهیمی در مورد آخرین آمارها از تجارت میان ایران و ترکیه، ‌گفت: در آمار سال ۲۰۱۶ صادرات گاز و نفت به ترکیه در آمار گمرک ایران عنوان نشده بود که این عمل باعث شد میزان صادرات به ترکیه کم گزارش شود.

وی ادامه داد: در آمار شش ماه سال ۲۰۱۷، واردات ترکیه از ایران با احتساب نفت و گاز سه میلیارد و ۷۸۳ میلیون دلار بوده است که با تطبیق آماری نسبت به ماه‌های مشابه در سال ۲۰۱۶ رقمی برابر ۷۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

دبیرکل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه درباره وضعیت صادرات ترکیه به ایران گفت: این در حالی است که میزان صادرات ترکیه به ایران در همان مدت شش ماه رقمی برابر یک میلیارد و ۵۳۷ میلیون دلار بوده است که نشان دهنده کاهش ۴۰ درصدی صادرات ترکیه به ایران است. علت این کاهش می‌تواند عدم واردات طلا از ترکیه باشد.  

بیشتر بخوانید :  سرپرست منطقه‌آزاد کیش منصوب شد

ابراهیمی همچنین عنوان کرد: در سه ماهه آینده نمایشگاه اختصاصی بزرگی در وسعت ۱۰ هزار متر مربع در CNR   از سوم تا ششم آبان برگزار می‌شود که این نمایشگاه در کنار نمایشگاه‌های بین المللی ترکیه از جمله نمایشگاه‌های منسوجات، معماری، دکوراسیون، کف پوش، موکت و سنگ‌های طبیعی برگزارمی‌شود. همچنین در ماه‌های آینده بیست و ششمین کمیسیون مشترک تجاری ایران و ترکیه در تهران برگزار می‌شود.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی طالقانیارسال پول به هندوستانبانک صادرات چبیت کوین تالکپست سریع خارجیتجهیزات شبکه پسیوتجهیزات شبکه توزیع برقترخیص درب ضد سرقتترخیص کالا از گمرک چینحمل بار هوایی ماهانحمل و نقل چوب در جنگلحمل و نقل دریایی بارحمل و نقل دریایی کانتینرحمل و نقل ظریف بارحمل و نقل فخارحمل و نقل مشهدحواله ارز از ایرانخرید ابزار هوشمندخرید اپل از خارجخرید از بازار چینی های دبیخرید اینترنتی ظروف چینیخرید اینترنتی عینک آفتابی مردانهخرید دلار شیرازخرید عمده ابزار آلاتخرید کالا از سایت های خارجی و تحویل در ایرانخرید و فروش تجهیزات صنعتیخرید و فروش یوانرهگیری مرسوله در پستروش خرید از چینسایت خرید از سایتهای خارجیصادرات فنچصرافی 1 قرونصرافی 1379صرافی در نیویورکصرافی وندافروش ابزار گل چینیفروش تجهیزات غرفه آراییقوانین ترخیص خودروگمرك قزوينمستر کارت حضوریمستر کارت معتبرواردات پرسود از چینواردات تجهیزات هتلواردات خودرو به صورت شخصیواردات خودرو دبیواردات خودرو راهنوردواردات سیم جوش از چینواردات قطعات از دبیواردات لوازم یدکی خودروواردات لوازم یدکی خودرو از چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها