[ad_1]

‘منصور پوریان’، درباره گرانی بیش از حد قیمت گوشت قرمز در بازار طی روزهای آتی افزود: با وجود عرضه بالای گوشت قرمز داخلی و وارداتی طی روزهای اخیر نرخ این محصول دوباره افزایش یافته است که علت اصلی ان حضور سودجویان دربازار است که تنها به سود خود فکر می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی اظهارداشت: طبق مصوبه باید هرکیلوگرم گوشت وارداتی ۳۱۵ هزارریال و گوشت تولید داخل ۳۳۵ هزارریال در بازار عرضه شود.

وی تصریح کرد: در واقع هرکیلوگرم گوشت وارداتی به نرخ ۲۹۰ هزارریال به دست شرکت های بسته بندی و فروشگاه های زنجیره ای می رسد بنابراین باید با نرخ ۳۱۵ هزارریال در فروشگاه های زنجیره ای عرضه شود، این درحالیست که شرکت ها این محصول را با قیمت های بالای ۵۰۰ هزارریال به فروش می رسانند که منصفانه نیست.

وی یکی دیگر از مشکلات را توزیع گوشت وارداتی تنها به شرکت های بسته بندی و فروشگاه های زنجیره ای عنوان کرد و افزود: این موضوع باعث شده سود کلانی به جیب شبکه های توزیع شرکتی برود که همین امر باعث گرانی گوشت قرمز در بازار شده است.

پوریان براین باور است که گوشت قرمز باید با نرخ مصوب به دست مصرف کنندگان برسد زیرا به نظر نمی رسد هزینه بسته بندی تا این حد بالا باشد که گوشت در فروشگاه دو برابر قیمت تمام شده عرضه شود.

** برخورد جریمه نقدی تعزیرات مشکل بازار گوشت را حل نمی کند

رئیس مجمع ملی صادر کنندگان دام زنده اضافه کرد : در ابتدای ماه مبارک رمضان به دلیل ورود خوب سازمان تعزیرات روند افزایش قیمت گوشت در بازار اندکی کند شد، اما این موضوع استمرار نیافت.

بیشتر بخوانید :  هزینه های سنگین بی تدبیری بنزینی زنگنه

پوریان نظارت مستمر و برخورد قانونی سختگیرانه را راهکاری برای کاهش قیمت گوشت قرمز عنوان کرد و افزود: برخورد جریمه نقدی مشکل این بازار را حل نمی کند و باید علاوه بر نظارت مستمر برخورد های سختگیرانه و جدی با عاملان گرانی صورت گیرد.

** روزانه ۱۲۰ تن گوشت به تهران وارد می شود

این مقام مسئول یکی دیگر از عوامل گرانی را عدم حضور مستمر شرکت پشتیبانی امور دام در بازار برشمرد و گفت: این شرکت تنها در ایام خاص و پیک مصرف وارد بازار می شود درحالی که حضور مستمر ان می تواند در کاهش قیمت این محصول و جلوگیری از سودجویی دلالان موثر باشد.

وی با اشاره به این که اکنون با تقاضای پایین و عرضه بالای گوشت قرمز مواجه هستیم اظهارداشت: درحال حاضر علاوه بر تامین بازار گوشت توسط تولیدات داخلی، روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن گوشت وارداتی کیفی به تهران وارد می شود و کمبودی در این زمینه نداریم .

وی ادامه داد: بنابراین گرانی فعلی گوشت قرمز در بازار به دلیل کمبود و کاهش عرضه نیست بلکه دلالان و قصابی ها به گرانی گوشت قرمز دامن می زنند.

برای تنظیم بازار گوشت قرمز همزمان با شروع ماه مبارک رمضان علاوه بر ورود شرکت پشتیبانی امور دام کشور، واردات گوشت گوسفندی گرم از کشورهای استرالیا، ارمنستان، گرجستان انجام شد اما قیمت گوشت قرمز گوسفندی و گوساله در خرده فروش های سطح شهر با قیمت هایی بیش از نرخ مصوب بین ۳۸۰ تا ۴۵۰ هزارریال عرضه می شد که اکنون این رقم به بیش از ۵۰۰ هزار ریال افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید :  ۰ منتظر پژو ۳۰۱ ایرانی باشید +عکس

سالانه ۸۴۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید و ۱۰۰ هزارتن گوشت قرمز نیز وارد می شود.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی ااخبار استخدامی گمرکانتقال پول به حساب بانک ملیانتقال پول به مالزیپرشين كارگوپست سریع داخلیتجهیزات شبکه های بیسیمترخیص کار یعنی چهترخیص کالا از گمرک ترکیهترخیص کالا از گمرک سهلانترخیص کالا کتاب اولترخیص کالا گمرکترخیص کالای مسافریحمل دریایی بار به عمانحمل هوایی از چینحمل و نقل پایانه های کشورحمل و نقل در لجستیکخريد از خارجخرید اینترنتی چوب بستنیخرید اینترنتی لیفان 620خرید اینترنتی ورق پاسورخرید تجهیزات سرورخرید دلار با کارت ملیخرید دلار در تهرانخرید دلار نیوزلندخرید دلار ویزاخرید مستقیم از چینراهنمایی خرید از چینرهگیری مرسوله پستی عادیشرکت حمل دریایی ایرانصادرات 558صرافی 24علي expressفروش ابزار های جاسوسیقوانین گمرک واردات خودروکارت بازرگانی جانبازانکارت بازرگانی خریدگمرک دزفولگمرک فرودگاه امامگمرک های مرزی ایرانمستر کارت شرکت زرین کیشنمایندگی پست اکسپرسواردات جرثقیل از دبیواردات جورابواردات خودرو 1393واردات خودرو دست دوم خارجیواردات درب ضد سرقت از چینواردات ع النبعواردات عطر از چینوب مانی e-num

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها