[ad_1]

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تشریح علت اختلاف فاحش آمار واردات پوشاک توسط یونیدو، گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شمال غرب و جنوب ایران را به عنوان مبادی اصلی غیرقانونی واردات پوشاک اعلام کرد.

افسانه محرابی در گفت‌وگو با ایسنا و در پاسخ به علت اختلاف فاحشی که در میزان واردات پوشاک به ایران طبق آمار جهانی در سازمان ملل (یونیدو)، گمرک جمهوری اسلامی ایران و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود دارد، اظهار کرد: آماری که گمرک در ارتباط با میزان واردات پوشاک به کشور اعلام می‌کند معادل ۶۱ میلیون دلار در سال گذشته بوده که با آمار مربوط به یونیدو اختلاف فاحشی دارد، چرا که سازمان ملل متحد اعلام کرد سال گذشته معادل یک میلیارد دلار پوشاک به ایران وارد شده است.

محرابی افزود: این در حالی است که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این زمینه متولی است و طبق آمار و اطلاعات مربوطه حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار منسوجات و پوشاک به ایران وارد می‌شود.

وی در مورد اختلاف مربوط به میزان واردات پوشاک به کشور، تصریح کرد: علت این اختلاف پدیده قاچاق است و حل این مساله نیازمند همکاری فرابخشی است تا دستگاه‌های مرتبط و ذی‌ربط با همسو شدن بتوانند مشکل مربوطه را حل کنند که در این راستا می‌توان به همکاری دستگاه‌هایی از جمله گمرک، مناطق آزاد اشاره کرد.

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که اقدامات مختلفی در راستای مقابله با قاچاق پوشاک در وزارت صنعت ،معدن وتجارت صورت گرفته است، گفت: ساماندهی واردات، کد شناسه کالا و در آینده کد رهگیری از جمله اقدامات مختلفی هستند که در راستای مقابله با پدیده قاچاق پوشاک مدنظر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید :  مطالبه ۳۰۰۰ میلیاردی تجهیزات پزشکی و دارویی/دیرکرد ۱۰ ماهه در پرداخت‌ها

محرابی با تاکید بر این که باید از صفر تا ۱۰۰ مسیر حرکت واردات پوشاک به کشور مشخص و در سطح عرضه قابل پیگیری باشد، عنوان کرد: علاوه بر این باید کنترل‌ و نظارت‌های مختلف توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان درسطح عرضه مدنظر قرار گیرد و مناطق آزاد به ویژه مناطق آزاد ارس و ماکو اقدامات جدی‌ را در این راستا انجام دهند.

وی با بیان این که شمال غربی و جنوب کشور از جمله موقعیت‌های جغرافیایی هستند که به عنوان مبادی غیرقانونی پوشاک به کشور تلقی می‌شوند، اظهار کرد: مناطق آزاد باید نگاه ویژه‌ای در مقابل با قاچاق داشته باشند و بر بازارچه‌های مرزی بیش از هر زمان دیگر نظارت شود.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت، ادامه داد: تا پیش از این نیروهای گمرکی دربعضی مبادی خروجی مناطق آزاد مستقر نبودند، هرچند به تازگی این نیروها مستقر شده اما شاید آنگونه که باید و شاید ساختارها نظام‌مند نیست و واردات به راحتی صورت می‌گیرد. بنابراین باید حد و مرز “وزنی” برای واردات پوشاک تعیین شده و مشخص شود حداکثر چه میزان پوشاک و از کجا و به چه طریق در طول روزمیتواند به کشور وارد ‌شود. آنچه مشخص است، تا عزم جدی وجود نداشته باشد مسئله واردات پوشاک بصورت غیررسمی قابل حل نخواهد بود.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی زنانانتقاد از اتاق بازرگانیانتقال پول به بانک سامانپرداخت پی پال بدون کارمزدپست اکسپرس Fedexپست اکسپرس رهگیریپیگیری پست اکسپرستجهیزات شبکه قمتحقیق در عملیات 2 مدل حمل و نقلترخيص خودرو خرمايي پورترخیص خودروترخیص کالا از دبیترخیص کالا از فرودگاه امامجزوه تجهیزات شبکهچگونه مستر کارت باز کنیمحمل بار راه آهن تهرانحمل و نقل سیرود شبکهخريد دلار وب مانيخرید ابزار فتوشاپخرید اینترنتی بنتونخرید تجهیزات انرژی خورشیدیخرید جنگنده از چین توسط ایرانخرید دستگاه لیوان یکبار مصرفخرید دوربین از چینخرید سرور آلمانخرید مستقیم از سایت های خارجیرهگیری مرسوله پستی کارت سوخترهگیری مرسوله چستیروش ترخیص کالا از گمرکسایت خرید آمازونشرایط خرید دلار از بانک مرکزیصدور مستر کارت در ایرانصرافي ظفر كيشصرافی بهمنیضوابط تاسیس شرکت حمل و نقل کالاطریق واردات خودروفروش ابزار طراحیفروش خط توليد فيلتر هواي خودروفریت بار اصفهانفریت بار به کلگریقوانین گمرک فرودگاه ترکیهکارت بازرگانی موقتمستر کارت مجازی فورینحوه خرید کالا از خارجهتل جی پی پالاس هندهزینه حمل دریایی از چینواردات خط تولید ام دی افواردات خط تولید سنگ مصنوعیواردات دوربین مداربسته از دبیوام واردات تجهیزات پزشکی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها