[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «اسدالله عسگراولادی» روزپنج شنبه در همایش و نمایشگاه صنعت مواد غذایی روسیه در تهران افزود:هم اکنون تنها روزانه یک پرواز از تهران به مسکو برقرار است که رسیدن به جنوب روسیه از طریق آن با معطلی زیاد همراه است.

به گفته وی، در حالی که بازرگانان دو طرف به ویژه در جنوب روسیه آماده تعامل با یکدیگر هستند، موانع تجارت از قبیل مشکل دسترسی و مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ تا ۱۵ درصدی، مانع توسعه تجارت میان دو کشور هستند.

عسگراولادی که ۶۳ سال سابقه همکاری تجاری با روسیه دارد، اضافه کرد: ایران با روسیه رابطه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خوبی دارد ولی روابط اقتصادی و تجاری دو کشور بسیار کمتر از پتانسیل موجود است.

این مقام مسئول تصریح کرد: حجم تجارت کشورمان با کشورهای دورتر مانند چین اکنون بیش از ۴۲ میلیارد دلار در سال است در حالی که این رقم در مورد روسیه که در همسایگی ما قرار دارد حدود ۲ میلیارد دلار در سال است.

عسگراولادی صادرات ایران به روسیه را ۴۰۰ میلیون دلار و واردات از این کشور را بیش از یک میلیارد دلار بیان کرد و گفت: در حالی که در برنامه توسعه ششم حجم تجارت با روسیه پنج میلیارد دلار در سال هدفگذاری شده است، اما در عمل مشکلاتی وجود دارد که اجازه عبور از مرز ۲ میلیون دلار در سال را نمی دهد.

رییس مشترک اتاق بازرگانی ایران و روسیه اظهار کرد: در حالی که در گفت و گو با مقامات اقتصادی کشورمان و روسیه همه قول همکاری و رفع موانع را می دهند اما در عمل اتفاق خاصی نمی افتد.

بیشتر بخوانید :  ۱۳شرکت مجوز واردات و پیش‌فروش خودرو گرفتند +اسامی

وی همچنین از تشکیل کمیسیون مشترک تجاری دو کشور در آینده نزدیک خبر داد و از فعالان اقتصادی خواست پیشنهادات خود در زمینه رفع موانع موجود را به این کمیسیون ارایه دهند و به آینده امیدوار باشند.

 همایش و نمایشگاه صنعت مواد غذایی روسیه با حضور ۲۵ شرکت معتبر تولیدکننده انواع مواد غذایی این کشور امروز (۱۱ آبان) در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد.

هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی بازرگانان دو کشور با یکدیگر برقراری روابط نزدیک میان آنها در زمینه تولید، تامین، شبکه توزیع و فروشگاه های زنجیره ای اصلی است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآمار صادرات 92اتاق بازرگانی حاجی پوربیت کوین چگونه کار میکندتجهیزات شبکه و اینترنتترخیص خودرو از پارکینگترخیص کالا از گمرک عراقثبت نام کارت بازرگانی هوشمندجذب ترخیص کارحمل بار از ایران به انگلیسحمل بار با وانت نیسانحمل بار در زنجانحمل دریایی بارحمل و نقل سوخت کشورحمل و نقل یخچالیخرید ابزار شکارخرید از آمازونخرید از آمازون ققنوسخرید اینترنت 4gخرید اینترنتی صندل مجلسیخرید تجهیزات عکاسی دست دومخرید کالا از المانخرید کتاب آنلاین خارج از ایرانخرید و فروش دلار صرافیسایت لباس امازونسرویس پست سریعشركت حمل ونقل درياييصادرات 4334صادرات السودان 2014صادرات حشراتصادرات گوجه فرنگی به روسیهصرافی ذجلالیظرفیت حمل بار تریلیقوانین گمرکی ترکیهقوانین گمرکی فرانسهک صادراتکارت بازرگانی حقیقی یا حقوقیکارت بازرگانی+ مدارک لازمگمرک اسلام قلعهگمرک صادرات ایراننحوه خرید اینترنتی از چیننحوه واردات پوشاک از چینواردات ابزار یراقواردات تجهیزات نفت و گازواردات خودرو بالاي ٢٥٠٠ سي سيواردات خودرو حقیقیواردات دوربین عکاسی از چینواردات قطعات خودرو از ترکیهواردات کالا از دبی با لنجواردات لباس از چینواردات هیوندای

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها