[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، عربستان می خواهد برای افزایش قیمت نفت کار بیشتری انجام دهد و صادرات نفت خود را محدود کند، اما ریاض همین الان هم بخش قابل توجهی از سهم نفت خود را در بازار آسیا که مهمترین بازار نفت جهان است از دست داده است.

وزیر انرژی عربستان پس از نشست اوپک و متحدانش در سن پترزبورگ گفت که کشورش ماه آینده صادرات نفت خود را به ۶.۶ میلیون بشکه در روز محدود خواهد کرد که تقریبا یک میلیون بشکه در روز پایین تر از یک سال قبل است.

این تعهد، پذیرش دیرهنگام این واقعیت است که اوپک و متحدانش از جمله روسیه، باید برای برقراری توازن در بازار، کاری بیش از تبعیت صرف از توافق کاهش تولید انجام دهند.

برای اینکه کاهش تولید در بازار تاثیر داشته باشد، و میزان ذخایر نفتی جهان را کاهش دهد، تولید کنندگان باید صادرات نفت خود را نیز محدود کنند.

آمارهای کشتیرانی جمع آوری شده توسط موسسه تامسون رویترز نشان می دهد که کاهش صادرات نفت اوپک و متحدانش در نیمه نخست سال ۲۰۱۷، با کاهش تولید های اعلام شده از سوی این کشورها تطابق ندارد.

اما آمارها از بازار نفت هند و چین نشان می دهد که عربستان در حال کاهش عرضه نفت خود به این کشورهاست.

بر اساس آمارهای گمرکی، چین در نیمه نخست سال ۲۰۱۷، روزانه معادل ۸.۵۶ میلیون بشکه نفت خام خریداری کرده، که ۱۳.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.

از این میزان، سهم عربستان ۱.۰۷ میلیون بشکه در روز بوده که تنها نیم درصد نسبت به نیمه نخست سال ۲۰۱۶ رشد داشته است.

بیشتر بخوانید :  پیش بینی تولید ۱۲.۵ میلیون تن گندم در کشور

این بدان معناست که عربستان که بزرگترین تامین کننده نفت چین در سال ۲۰۱۵ بود، اکنون به رتبه سوم سقوط کرده است.

در هند نیز شرایط مشابهی حاکم است و واردات نفت این کشور از عربستان در نیمه نخست امسال با ۸.۴ درصد کاهش به ۷۵۹ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز رسیده و عربستان بعد از عراق در رده دوم تامین کنندگان نفت دهلی نو قرار گرفته است.

هند در این بازه زمانی، خرید نفت از ایران با ۵۷.۸ درصد افزایش د اده و به ۵۳۹ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز رسانده است.

انتهای پیام/۱۶۸

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآخرین اخبار گمرکیاتاق بازرگانی خیابان وزرااتاق بازرگانی زبانارسال پول به مالزیاستخدام اتاق بازرگانی ایران 93بازرگانی و ترخیص کالابيت كوين چیستبیمه ی حمل و نقلتاریخچه سایت آمازونتبدیل بیت کوین به پرفکت مانیتجهیزات شبکه بلدنترخیص کار چابهارترخیص کار گمرک بندرعباسترخیص کاری در گمرکترخیص کالا در قشم‫حمل و نقل ‫فرودگاه امام خمینیحمل و نقل هوایی سیطرهحمل و نقل یخچالیخدمات بار هوایی آران سرعتخرید ابزار دوچرخهخرید ابزار فرش بافیخرید از Ebay ققنوسخرید اینترنتی windows 8.1خرید اینترنتی از سایتهای خارجیخرید دلار تقلبیخرید لیوان یوونتوسخرید محصولات از خارجرهگیری مرسولات سیر و سفررهگیری مرسوله پستی رایتلروش خرید از خارجروش رهگیری مرسوله پستیسیستم پی پال در ایرانصادرات چمدانیصادرات سنگ کروم به چینصادرات و واردات استرالیاصرافیصرافی حامدیعضویت بیت کوینفروش خط تولید اتصالات جوشیفروش خط تولید خوراک دام و طیورفریت بار از مشهدفریت بار به نروژفناوری اطلاعات در حمل و نقل هواییقيمت يورو حواله ايگمرک قانوننحوه ترخیص کالا در گمرکنرخ حمل هوایی از چینواردات تجهیزات اندازه گیریواردات خودرو پلاک اروندواردات و صادرات ایران

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها