[ad_1]

طلای جهانی پس از اینکه در معاملات روز گذشته تحت تاثیر افزایش تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند به عنوان دارایی امن، به بالاترین قیمت در دو ماه گذشته صعود کرد، روز جمعه ثابت بود و در مسیر ثبت رشد هفتگی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تقریبا ثابت بود و در ۱۲۸۵.۷۶ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از دو درصد رشد نشان می‌دهد.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۲۹۱.۸۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج‌شنبه با ۱۰.۸۰ دلار یا ۰.۸ درصد افزایش، در ۱۲۹۰.۱۰ دلار بسته شده بود.

به گفته بارناباس گان، اقتصاددان بانک OCBC، عمده رشد قیمت طلا نتیجه تقاضا برای خرید دارایی امن در واکنش به تشدید تنش میان آمریکا و کره شمالی بوده است.

ریسک‌های ژئوپلتیکی می‌تواند تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را افزایش دهد.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA به معامله‌گران توصیه کرد به دقت اوضاع بازارهای سهام جهانی در معاملات روز جاری را تحت نظر داشته باشند زیرا کاهش بیشتر ارزش معاملات سهام و ریسک‌گریزی، سرمایه‌های بیشتری را به سوی طلا هدایت خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا روز جمعه روند کاهش جهانی را دنبال کردند زیرا سرمایه‌گذاران به دلیل هراس به دارایی‌های کم ریسکی مانند ین، فرانک سوییس و اوراق خزانه آمریکا پناه برده‌اند.

بازار همچنین در انتظار انتشار آمار تورم مصرف کننده آمریکا برای دریافت نشانه‌های بیشتری از روند تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی این کشور است.

بیشتر بخوانید :  صادرات ١٠٠ میلیون دلاری روده/ معضلی به نام کاهش کشتار دام

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری تقریبا ثابت بود و در ۱۷.۰۸ دلار معامله شد. این فلز روز گذشته به ۱۷.۲۴ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از اواسط ماه گذشته به این طرف بود. نقره از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از ۵ درصد رشد قیمت داشته که بزرگترین رشد هفتگی در بیش از یک سال گذشته به شمار می‌رود.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۹۷۸ دلار رسید. این فلز ارزشمند از ابتدای هفته تاکنون حدود ۲ درصد رشد قیمت داشته است.

هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۲ درصد صعود کرد و به ۸۹۸.۳۰ دلار رسید و از ابتدای هفته جاری تاکنون ۲.۴ درصد افزایش قیمت داشته است.

انتهای پیام  

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاارسال پول به مالزیپیگیری مرسوله گواهینامهتجهیزات شبکه محلیترخیص خودرو از پارکینگ راهنمایی رانندگیترخیص کاری در گمرکترخیص کالای بیداری فردحساب پی پال با مدارکحمل بار ارزان شهرستانحمل نقل دریاییحمل هوایی بار از ترکیهحمل و نقل پایانه هاحمل و نقل ریلی بین المللیحمل و نقل عمومی در نیویورکخدمات بار هوایی سفیرانخرید آیفون از آمریکاخرید ابزار شعبده بازیخرید از آمازون برای ایرانخرید المان سرد کننده Tecخرید اینترنتی خمیر دورگیر ویترایخرید اینترنتی گلدانخرید تجهیزات ژیمناستیکخرید تجهیزات شکارخرید تجهیزات قایقرانیخرید خدمت دانشجویان خارج از کشورخرید خط تولید قطعات خودروخرید لباس از آمازونخرید لپ تاپ از خارج کشورخرید لوازم یدکی از چینخرید مکمل از آمریکاراههای خرید از چینرهگیری مرسوله پستی تیپاکسشرکت حمل و نقل بین المللی لرستانشرکت خدمات بار هوایی ضرغام بار جنوبصادرات زعفران افغانستانصادرات سنگ آهن به چينصنعت حمل و نقل در ژاپنفروش رک و تجهیزات شبکهفریت بار فرودگاه اصفهانمدیرکل گمرک بندر امام خمینیمستر کارت خریدواردات تبلت از چینواردات تجهیزات آزمایشگاهیواردات تراکتورواردات خودرو جانبازان سال 93واردات خودرو راهنوردواردات ژلاتینواردات ظروف کریستالواردات مرباواردات موتور سیکلت از دبیوب سایت مانی رهنما

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها