[ad_1]

طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی که تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را تقویت کرد، نزدیک به بالاترین سطح چهار هفته گذشته ایستاد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۲۶۶.۱۹ دلار معامله شد. بهای معاملات این بازار روز جمعه ۰.۹ درصد صعود کرده و به ۱۲۶۹.۵۰ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از اول ماه مه بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۰.۲ درصد اُفت کرد و به ۱۲۶۵.۸۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه با ۱۱.۷۰دلار یا ۰.۹ درصد افزایش، در ۱۲۶۸.۱۰ دلار بسته شده و برای کل هفته بیش از یک درصد افزایش را ثبت کرده بود که سومین افزایش هفتگی متوالی بود.

به گفته بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC در سنگاپور، تنش‌های سیاسی پیرامون دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از طلا به عنوان دارایی امن تا حدودی حمایت کرده است. بازار همچنین برای دریافت نشانه‌هایی از موضع سیاست پولی آمریکا، به نشست ماه آینده کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا چشم دوخته است.

طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی، به سرمایه گذاری مطمئن تبدیل می‌شود، از ۹ مه که به رکورد پایین ۱۲۱۳.۸۱ دلار سقوط کرده بود، بیش از ۴ درصد رشد قیمت پیدا کرده است.

ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone در یادداشتی با ابراز خوش بینی به دورنمای قیمت طلا، احتمال افزایش بیشتر قیمت این فلز ارزشمند را پیش بینی کرد. وی گفت: ضعیف‌تر شدن ارزش دلار به همراه افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی، از قیمت طلا حمایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید :  واردات تخمه آفتاب گردان آجیلی آزاد شد

آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا نشان داد سرمایه‌گذاران موسسه‌ای شمار قراردادهای خرید طلا در بازار معاملات آتی کامکس نیویورک را در هفته منتهی به ۲۳ مه، برای نخستین بار در چهار هفته گذشته افزایش دادند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری به ۱۷.۳۹ دلار صعود کرد که بالاترین سطح از ۲۸ آوریل بود. نقره هفته گذشته بیش از ۳ درصد رشد هفتگی داشت که بزرگترین رشد هفتگی این فلز از ۶ ژانویه سال ۲۰۱۷ بود.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۹۵۴.۷۵ دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، در ۷۹۲.۰۵ دلار ایستاد.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی هند در ایراناخذ کارت بازرگانی در اصفهاناموزش خرید از Amazonتجهیزات شبکه نگزنستجهیزات مورد نیاز یک شبکهترخیص کالا از بندر عباسترخیص کالا از چینحراست گمرک ایرانحساب پي پالحسابداری واردات کالاحمل بار تهرانسرحمل بار فرودگاهحمل و نقل بین المللی خط صباحمل و نقل خط صباحمل و نقل شهری+pptحمل ونقل دریایی کالاحواله فوری یوانخرید از آمازون برای ایرانخرید اینترنتی چراغ مطالعه مهندسیخرید اینترنتی ذرت دون کن حلقویخرید تجهیزات 206خرید تجهیزات برقیخرید خط تولید موکتخرید کالا از خارج و تحویل در ایرانخرید وفروش ابزاردفتر ژورنال گمرکرهگیری مرسوله پستی مشهدروش صادرات به چینستاد ترخیص خودرو مشهدشرکت خدمات بار هوایی سپیدبالصدور کارت بازرگانی 5 سالهصرافی رویالفروش تجهیزات ژیمناستیکقوانین حمل دریاییقوانین گمرکی عمانقیمت تجهیزات شبکه رکقیمت ترخیص خودرو از گمرککرایه حمل کانتینر از چینگمرک ضایعاتمراحل خرید از آمازوننحوه خرید پوشاک از چیننمایندگی پست اکسپرسنیاز به کارت بازرگانیهزینه حمل هواییواردات الجزائر 2014واردات خودرو شیرازواردات روغن زیتونواردات ظروف پلاستیکی از چینواردات لاستیک از دبییارانه صادرات

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها