[ad_1]

به گزارش تراز ، محمدرضا بختیاری در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و تأسیسات آب و فاضلاب با اشاره به اینکه صنعت آب یک صنعت ورشکسته است و بیشترین آب مصرفی در بخش کشاورزی صرف می‌شود، گفت: قیمت آب در بخش کشاورزی بسیار پایین و در حد مجانی است.

وی افزود: متوسط تولید هر مترمکعب آب خام یک هزار تومان است در حالی که همین آب تولیدی به شرکت آب و فاضلاب به هر مترمکعب به شرکت آب و فاضلاب تهران ۶۰ تومان به فروش می‌رسد و درنهایت شرکت آب و فاضلاب نیز این آب را به ۴۰۰ تومان می‌فروشد، در حالی که برای شرکت آب و فاضلاب نیز هر مترمکعب ۱۵۰۰ تومان هزینه دارد.

بختیاری با اشاره به اینکه امسال ۱۵ درصد قیمت فروش آب خام به شرکت آب و فاضلاب افزایش یافته است، گفت: دولت ۲۰ درصد قیمت تمام شده آب را از مردم دریافت می‌کند، بنابراین می‌توان گفت آب ارزش واقعی خود را ندارد، به همین دلیل، مشترکان و مردم چندان توجهی به هزینه ایجاد شده برای تولید آب ندارند و تلاشی هم برای مدیریت مصرف از خود نشان نمی‌دهند.

بختیاری در خصوص طرح تعادل‌بخشی آب گفت: طرح تعادل‌بخشی سفره‌های آب زیرزمینی، طرح ملی وزارت نیروست که براساس آن یکسری تکالیف برعهده شرکت آب‌منطقه تهران گذاشته شده است، بنابراین براساس این تکالیف، امسال ۱۵۰۰ حلقه چاه باید مسدود شود که تاکنون ۶۰۰ حلقه چاه مسدود شده و تا پایان امسال این برنامه محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه ۵۰۰ دستگاه کنتور حجمی باید نصب شود و ۲ هزار کنتور در قالب طرح فهام باید نصب شود، گفت: با اقداماتی که در قالب طرح تعادل‌بخشی اعم از مسدود کردن چاه‌ها، نصب کنتورهای حجمی و نصب کنتور در قالب طرح فهام موفق شدیم ۲۰ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی شده است.

بیشتر بخوانید :  سهم25 درصدی استان تهران از صادرات غیرنفتی

بختیاری ادامه داد: ۴۸ هزار حلقه چاه داریم که ۳۵ هزار حلقه چاه غیرمجاز و ۱۳ هزار حلقه چاه مجاز که کل برداشت از منابع زیرزمینی و چاه‌های مجاز ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب است و برداشت از چاه‌های غیرمجاز ۲۱۰ میلیون مترمکعب می‌باشد، بنابراین برداشت بیش از میزان پروانه صادرشده مربوط به چاه‌های مجاز است.

به گفته وی، در شهر تهران ۱۲ هزار حلقه چاه کم‌عمق غیرمجاز داریم که باید تا ۲ سال آینده به این چاه‌ها پروانه بهره‌برداری داده شود.

وی با اشاره به اینکه این چاه‌های کم‌عمق ۱۸ میلیون مترمکعب آب برداشت می‌کنند، گفت: عمده مشکلات تهران مربوط به چاه‌های مجاز است که بیش از پروانه برداشت می‌کنند و اضافه‌برداشت دارند، پس باید برای آنها کنتور نصب شود تا از اضافه برداشت آنها جلوگیری شود.

بختیاری در مورد تخریب سازه‌ها در حاشیه رودخانه‌ها گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۱ مورد در حاشیه رودخانه‌ها اقدام به تخریب سازه‌ها کرده‌ایم و ظرف چهار سال آینده تمام ویلاهایی که در بستر رودخانه‌ها ساخته شده‌اند تخریب خواهند شد.

وی در خصوص وجود هتل آریانا در حاشیه رودخانه جاجرود گفت: هتل آریانا در حریم کیفی رودخانه است و وزارت نیرو متولی حریم کمی رودخانه‌هاست، بنابراین متولی این هتل، محیط زیست است و تنها ارگانی که به این هتل مجوز نداد، وزارت نیرو بود.

به گفته وی، در حال حاضر ۷۶۷ میلیون مترمکعب آب در پشت ذخایر سدها ذخیره شده است که نسبت به سال گذشته ۱۷ میلیون مترمکعب بیشتر است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآموزش ساخت وب مانی کلاسیکاتاق بازرگانی خراسان جنوبياخبار روز گمرک بازرگاناسکرین شات در تلگراماسکرین شات کامپیوترایرلاین آتاپست expressپست سریع السیر بین المللیتجهیزات شبکه چیستترخیص خودرو منطقه ازاد اروندترخیص کالا چیستترخیص لباس از گمرک بازرگانحمل بار پاسدارانحمل زمینی از آلمانحمل و نقل بین المللی چیره ترابرحمل و نقل درياييحمل و نقل هوایی ایران ایرحمل و نقل هوایی علمدارحمل و نقل هوایی نفتحواله دلار نیوزلندخدمات بار هواییخرید ابزار اندازه گیریخرید ابزار شکارخرید از سایت آمازون برای ایرانخرید اینترنتی ذائقه شخصیخرید اینترنتی کاغذ دیواریخرید اینترنتی لباس مردانهخرید و فروش دلاررهگیری مرسوله از پستسایت انتشارات آمازونسایت وب مانی ایرانسرگذشت سایت آمازونصرافی کاسپینفروش تجهیزات وایرلسفروش خط تولید خیارشورکارت بازرگانی تبریزکارت بازرگانی هوشمندکارمزد حواله یوروکانال پی پالگاری حمل بارمستر کارت یعنی چهنحوه ی خرید بسته اینترنتی رایتلنرخ حواله یورو آزادهر بیت کوین چند تومان استواردات آلمانواردات به ایرانواردات خودرو ارس نوریواردات خودرو در 93واردات و صادرات تجهیزات پزشکیوضعیت حمل و نقل هوایی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها