[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: مدیرعامل شرکت پتروشیمی خراسان گفت: این شرکت با ساخت قطعات و تجهیزات مختلف، توانسته است ۳۳ میلیارد ریال صرفه جویی و از خروج ارز جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، امسال یکهزار و ۳۰۲ قطعه مورد نیاز این شرکت توسط مهندسان و نیروهای این شرکت تولید شده است.
وی با اشاره به اینکه شرکت تلاش دارد تا با اتکا به توان داخل در تامین قطعات و تجهیزات از خروج ارز کشور جلوگیری شود افزود: یک سری قطعات، باید همزمان با تعمیر، ساخته و نصب شود که البته مهندسان ما بر این امر هم فائق آمده اند و به طور مثال، اسپری نازل، از جمله قطعات گرانبهایی است که با طراحی مجدد، همزمان با تعمیرات اساسی، ساخته و نصب شده است.
شفیعی اظهار داشت: اگر این قطعه از خارج تهیه می شد، باید ۶ هزار و ۲۲۵ یور، هزینه صرف می کریم.
وی با بیان اینکه کیفیت کار مهندسان ما بسیار خوب و در سطح مهندسان خارجی است گفت: توانمندی نیروهای ما بیشتر شده است و خوشبختانه این قطعه ساخته دست مهندسان ما از هشت ماه پیش تا کنون بدون مشکل کار کرده است و البته برخی قطعه ها چند سال است که کار کرده است و مشکلی نداشته اند.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی خراسان افزود: کیفیت قطعات و تکنولوژی ما قابل رقابت با نمونه خارجی است.

* تولید وکیوم در پتروشیمی
شفیعی از ایجاد دستگاه وکیوم در مجتمع پتروشیمی خراسان گفت: این دستگاه برای بسته بندی برخی قطعات و تجهیزات حساس به رطوبت به کار می رود تا بدون نگرانی از استهلاک، در انبار قابل نگهداری باشند.
وی تصریح کرد: در انبار مجتمع، ۷۰ هزار قطعه نگهداری می شود که بیشتر این قطعات، همچون واشرها، از جنس کاغذ و گرافیت است که این اجناس در طول یک سال نگهداری در انبار در اثر هوا و رطوبت، ترد و شکننده می شود از این رو قابلیت استفاده شدن را از دست می دهند.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی خراسان گفت: با استفاده از دستگاه وکیوم، قطعات در شرایط خلا و بدون هوا، بسته بندی می شوند و در زمان بسیار طولانی قابل نگهداری هستند.
وی با بیان اینکه این قابلیت برای نخستین بار در ایران ایجاد شده است گفت: این دستگاه می تواند تا حد بسیار زیادی از استهلاک قطعه ها و اتلاف سرمایه ها جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید :  پتروشیمی خراسان برگزیده روز جهانی استاندارد شد

* ساخت قطعات مورد نیاز سایر پتروشیمی ها
مدیرعامل شرکت پتروشیمی خراسان گفت: قطعه هایی که در این شرکت ساخته می شود، برای رفع نیاز همین مجتمع است اما برخی مجتمع ها در سطح کشور که خواستار این قطعات باشند، برای آنان می سازیم.
وی تصریح کرد: برخی قطعات مورد نیاز سایر صنایع داخل و خارج استان هم در این شرکت قابل ساخت و تولید است به طور مثال، کالیبراسیون شیرها در این مجتمع برای واحدهای صنعتی در این مجتمتع قابل انجام است.
شفیعی تصریح کرد: بیشتر دستگاه ها در این شرکت خارجی است و از کشورهای آمریکا، ژاپن و یا سایر کشورها وارد می شود و تامین قطعات مورد نیاز، با اعمال تحریم ها با مشکل روبه رو شده بنابراین تلاش بر این شد تا با استفاده از توان و تخصص نیروها و مهندسان این شرکت نسبت به رفع نیازها اقدام شود.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی خراسان با اشاره به ایجاد و راه اندازی واحد خودکفایی و واحد دستاوردها در این شرکت گفت: این واحدها، با رویکرد ساخت قعطات مورد نیاز این مجتمع و رفع مشکلات ایجاد شده است.
مجتمع پتروشیمی خراسان، واقع در ۱۷ کیلومتری بجنورد، در سال ۷۵ فعالیت خود را آغاز کرده و ظرفیت تولید ۴۵۰ هزار تن کود اوره و ۲۰ هزار تن کریستال ملامین را در سال دارد.
مجتمع تولیدی پتروشیمی خراسان در پنج سال گذشته ۲۸۵ میلیون دلار و ۱۸۵ هزار میلیارد ریال تولید داشته است.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها