[ad_1]

به گزارش خبرنگار روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، نشست خبری توسن تکنو با حضور محمد مظاهری؛ مدیر عامل، امید شاهرخی؛ مدیر تولید سخت افزار، امیرحسین باقری؛ معاون فروش و بابک درخشان؛ معاون خدمات شرکت توسن تکنو برگزار شد.

محمد مظاهری در این نشست خبری با اشاره به شعار این شرکت در تولید تجهیزات بانکی که “تولیدی برای ایران” است، اظهار داشت: توسن تکنو با توجه به این‌که یک شرکت خصوصی و نگاه متکی بر بازار دارد، در آغاز کار به حمایت‌های دولتی چشم نداشته و خرسندیم که بعد از دو سال فعالیت سایت تولید این شرکت در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده‌است که در مسیر سیاست‌های کسب‌وکاری امکان تولید داخلی را به دست اورده است.

وی فضای برجام را یکی از رخدادهای خوب کشور عنوان و تصریح کرد: برجام فرصت خوبی برای تعامل با شرکای خارجی برای این شرکت فراهم کرد و زمینه‌ساز انتقال تجربه، دانش و ورود به سیستم تولید داخلی را برای این شرکت شد.

مظاهری عنوان کرد: توسن تکنو یک شرکت در حوزه فناوری است که با کاربردی کردن فناوری‌های نوین در صدد توسعه جامعه دیجیتال و شکل‌دهی تجربه خوشایند مردم از این بخش است. از این رو این شرکت در تولید محصولات، نگاه نوآورانه را مدنظر قرار داده است.

وی با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و نوسانات نرخ ارز این شرکت باهدف کاهش خروج ارز از کشور و کاهش وابستگی کامل به واردات تجهیزات بانکی به تولید سخت‌افزارهای بانکی و پرداخت اقدام کرده است.

مظاهری یادآور شد: با فعالیت توسن تکنو در بخش تولید محصولات بانکی و پرداخت انتظار می‌رود تا سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۲ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی انجام  و از خروج این مقدار ارز از کشور جلوگیری شود.

وی در کنار موضوع تولید نرم‌افزار عمده فعالیت این شرکت در حوزه سخت‌افزار را تا پیش از ورود به مبحث تولید، واردات محصولات عنوان کرد و یادآور شد: بررسی تجربه کشورهای چین و کره در تولید، نشانگر این است که ابتدا نیز این کشورها با تولید تحت لایسنس آغاز و صاحب محصول نبوده‌اند و به‌تدریج با توسعه R&D و فنی صاحب تولید شده‌اند که این الگو در شرکت توسن تکنو در حال پیاده‌سازی است.

کاهش قیمت محصولات تکنو در سال آینده برای رقابت با محصولات خارجی

مظاهری با تاکید بر این‌که از آغاز راه‌اندازی سایت تولید توسن تکنو هدف کاهش بهای تمام‌شده محصولات نبوده است، تصریح کرد: اما در سال ۲۰۱۹ با توجه به نوسانات ارزی امیدواریم بتوانیم قیمت محصولات تولید داخل را کاهش دهیم تا تولیدات این شرکت باقیمت‌های رقابتی‌تر به بازار عرضه شود.

بیشتر بخوانید :  صادرات کفش افزایش یافت

وی با تاکید بر کیفیت در تولیدات این شرکت گفت: یکی از مزایای تولید داخلی در کشور ایجاد محصولات شخصی‌سازی‌شده است. مظاهری با اشاره به تولید باصرفه اقتصادی در این شرکت، یادآور شد: تولید بر اساس نیاز بازار و رقابت با واردات دو اصل مهم در این شرکت است، ازاین‌رو در حوزه پرداخت و تولید کارت‌خوان‌ها و صندوق‌های فروشگاهی تمرکز این شرکت به نمونه‌های هوشمند آن  متمرکز شده است.

وی افزود: در حوزه بانکداری نیز هدف خود را در تولید دستگاه خود دریافت و پرداز (ATMR) متمرکز کرده‌ایم زیرا نمونه‌های خارجی آن بسیار گران است ویکی از معضلات در این بخش هزینه و دردسرهای پول گذاری در دستگاه‌های خودپرداز است و توسن تکنو به‌عنوان تنها شرکت ۴۰۰ نمونه از این دستگاه را با عمق تولید ۵۸ درصد در سال گذشته به صنعت بانکی ارائه کرده است.

مظاهری افزود: عمق تولید دستگاه‌های کارت‌خوان در این شرکت ۳۴ درصد است و در سال ۲۰۱۹ به دنبال افزایش عمق تولید در این محصول هستیم و سایت تولید شرکت توسن تکنو در شهرک صنعتی قزوین با فضای هشت هزار متر مربع و ظرفیت تولید ۱۵۰۰ دستگاه ATMR و ۲۴۰ هزار دستگاه کارت‌خوان در سال زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۰۰ نفر را فراهم کرده است.

وی با اشاره به عدم وابستگی این شرکت به حمایت‌های دولتی گفت: یکی از وظایف دولت‌ها حمایت از تولیدات داخلی برای ایجاد اشتغال پایدار است و باید از شرکت‌های تولیدکننده و دانش‌بنیان به‌خصوص در حوزه بانکداری و پرداخت حمایت شود.

مظاهری به شرکت‌های فعال حوزه بانکداری نوید داد که با تولیدات این شرکت می‌توانند محصولات باکیفیت مناسب را از توسن تکنو دریافت کنند و گفت: بانک‌ها و مؤسسات مالی با محصولات این شرکت دیگر دغدغه تأمین تجهیزات بانکی باکیفیت مناسب را نخواهند داشت و با یک قیمت رقابتی می‌توانند از تولیدات داخلی این شرکت بدون اتلاف وقت و دردسرها واردات استفاده کنند.

وی تاکید کرد: به‌منظور حمایت از تولیدات داخلی در بخش تجهیزات صنعت بانکداری و پرداخت باید تعرفه واردات ۲۶ درصد را جایگزین تعرفه ۱۰ درصدی واردات این محصول کرد زیرا این تعرفه منجر به تسهیل واردات کارت‌خوان‌های بانکی شده است.

وی از اعلام آمادگی این شرکت برای همکاری تمام تولیدکنندگان داخلی برای توسعه محصولات خبر داد و گفت: با توجه به عمر بالای دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها باید به‌تدریج دستگاه‌های فعلی را جایگزین دستگاه‌های خودپرداز و دریافت با مزیت‌های فراوان و صرفه‌جویی در هزینه‌های پول گذاری کنند.

افزایش عمق تولید در تولید کارت‌خوان‌های بانکی توسن تکنو

شاهرخی نیز در این جلسه گفت: به‌ طور تقریبی ۱۰۰ نفر در سایت تولید توسن تکنو با میانگین سنی زیر ۳۰ سال مشغول به فعالیت هستند و بیش از ۸۰ درصد پرسنل این کشور در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

بیشتر بخوانید :  سایه‌روشن تجارت خارجی ایران/کیفیت واردات افزایش یافت

وی با اشاره به مشکلات در تولید در حوزه بانکداری و پرداخت، اظهار داشت: این شرکت از ابتدای تاسیس تاکنون در کل ۴۰ هزار دستگاه کارت‌خوان با عمق تولید ۳۴ درصد و ۴۰۰ دستگاه خودپرداز و خود (ATMR) دریافت با عمق تولید ۵۸ درصد را به بازار عرضه کنیم.

شاهرخی تصریح کرد: ۴۰ هزار دستگاه کارت‌خوان به‌صورت مونتاژ در این شرکت تولیدشده ولی از سال آینده با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام‌شده به سمت تزریق پلاستیک و تولید آداپتور و باطری کارت‌خوان‌ها در کشور حرکت کرده تا بتوانیم عمق تولید در این دستگاه را به بالای ۵۰ درصد برسانیم.

مدیر تولید سخت افزار توسن تکنو با مقایسه محصولات توسن تکنو با نمونه‌های خارجی با توجه به فیدبک‌های شرکای خارجی، خاطرنشان کرد: در تولید این دستگاه‌ها یکسری از قسمت‌ها به نسبت نمونه‌های خارجی بهبودیافته و از کیفیت بالاتری برخوردار است، زیرا فرآیندهای کنترل مواد و کنترل کیفیت نهایی در این شرکت بر اساس استانداردهای شرکای خارجی انجام‌ شده است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه کیفیت هیچ‌گاه انتها ندارد، اظهار داشت: نگاه این شرکت به کیفیت سیستمی است و همواره درصدد ارتقاء آن هستیم. وی با اشاره به برنامه‌های آتی این شرکت، گفت: تنوع محصولات در دستور کار سایت تولیدی توسن تکنو قرار دارد و در سال آینده خط دوم تولید پوزهای موبایلی و پوزهای هوشمند و پوزهای اندرویدی و دستگاه‌های خودپرداز برنامه ویژه‌ای خواهیم داشت.

کاهش ۷۰ درصدی هزینه پول گذاری و پرستاری با استفاده از ATMR

باقری در این نشست اظهار داشت: استفاده از دستگاه‌های ATMR در صنعت بانکداری هزینه پول گذاری و پرستاری را به ۳۰ درصد می‌رساند و هر سه بار پول گذاری در این روند به‌یک‌بار کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به این‌که شرکت توسن تکنو یک شرکت ارائه‌دهنده راهکار بانکی است، تصریح کرد: به‌طورمعمول این شرکت سخت‌افزار و نرم‌افزار و ترکیبی از هر دو را به صنعت بانکداری و پرداخت ارائه می‌دهد و این شرکت سعی کرده در مسیر توسعه بانکداری دیجیتال شریک اصلی بانک‌های کشور باشد.

معاون فروش شرکت توسن تکنو یادآور شد: این شرکت در سال ۹۳ برای اولین بار VTM را راه‌اندازی کرد و این شرکت به‌عنوان لیدر راهکار یکپارچه بانکداری دیجیتال در حال حاضر در صنعت بانکداری و پرداخت مشغول به فعالیت است.

باقری تصریح کرد: این شرکت در حدود ۸۰۰ دستگاه ATMR که به‌طورمعمول واردات قبل از تولید است در بانک‌های مختلف راه‌اندازی کرده‌ است. وی با اشاره به گزارش RBR در سال ۲۰۱۶ گفت: در این گزارش آمده از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۲۱ به‌طور تقریبی ۶۷ درصد دستگاه‌های ATM در دنیا دستگاه‌های خود دریافت و پرداز هستند.

بیشتر بخوانید :  صرف بیش از ۱۰ هزار دلار برای واردات مجسمه به کشور

باقری با اشاره به وجود ۶۰ هزار دستگاه ATM در شبکه بانکی، اظهار داشت: برای هر یک هزار دستگاه ATM در حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان وجه نقد در هرسال سال توسط مردم برداشت می‌شود که این امر هزینه پول گذاری در خودپردازها را افزایش داده است.

وی افزود: هر ATM در هرسال در حدود ۲۵ الی ۳۰ میلیون تومان هزینه برای شبکه بانکی دارد و تجربه استفاده از دستگاه‌های ATMR دریکی از بانک‌های دنیا بیانگر این است که ۸۵ درصد این دستگاه‌ها در ماه نیازی به پرستاری و پول گذاری ندارند.

باقری خاطرنشان کرد: با ۸۰۰ دستگاه ATMR در کل شبکه بانکی که این شرکت نصب و راه‌اندازی کرده توانسته ۲۹۰۰ میلیارد تومان از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پول بخش شده در یک سال در شبکه بانکی را باز دریافت کنیم و تنها به یک آمار ۲ درصدی در این بخش دست‌یافته‌ایم.

وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری در حوزه ATM دیگر معنایی ندارد و باید مسیر این سرمایه‌گذاری به سمت ATMR برای کاهش هزینه‌ها تغییر یابد. باقری گفت: در VTM توسن تکنو اولین شرکتی است که کارت هوشمند ملی به‌صورت واقعی راه‌اندازی کرده که با استفاده از کارت هوشمند و اثرانگشت مشتریان بتوانند خدمات بانکی دریافت کنند و در حال حاضر درصدد ارائه سرویس از تجهیزات بانکی باکارت هوشمند ملی هستیم.

توسن تکنو پشتیبان تمام برندهای ماشین‌های بانکی است

درخشان نیز در این جلسه اظهار داشت: این شرکت با اتکا به دانش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به دستاوردهای خوبی در بخش پشتیبانی رسیده است و با پیش‌بینی‌هایی که برای بازار پس از فروش در این شرکت انجام‌ شده تامین قطعات را نیز در این روند عملیاتی کرده‌ایم.

وی یادآور شد: این شرکت ادعا دارد که تنها شرکت پشتیبان تمام برندهای ماشین‌های بانکی است و در بهبود کیفیت سرویس‌ها دو شاخص مهم MTTR (سرعت عملیات سرویس) و MTBF (کیفیت) وجود دارد که این شاخص‌ها در این شرکت اجرایی شده و بسیار نزدیک به درخواست‌های مشتری برای ارائه پشتیبانی حرفه‌ای هستیم.

معاون خدمات توسن تکنو با تاکید بر اینکه این شرکت همواره درصدد ارتقای کیفیت سرویس‌های پشتیبانی خود است، گفت: برای تحقق این هدف ارتقاء زیرساخت‌ها و فرآیندهای پشتیبانی و آموزش‌های مداوم کارشناسان فنی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

درخشان با اشاره به افزایش نقاط سرویس‌دهی این شرکت، خاطرنشان کرد: این روند موجب افزایش سرعت عمل سرویس‌دهی در این شرکت شده است. وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای کسب ۳۰ درصد از بازار پشتیبانی در سال آینده گفت: توانایی و قدرت فنی برای تحقق این هدف در شرکت توسن تکنو وجود دارد.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها