[ad_1]

به گزارش تراز ، به نقل از بلومبرگ، در حالی که همین چند روز پیش سنای آمریکا رای به پیگیری طرحی داد که می تواند منجر به وضع تحریم های جدید علیه ایران شود، یک ایرلاین ایرانی که قراردادی ۳ میلیارد دلاری با شرکت هواپیماسازی بوئینگ منعقد ساخته، اطمینان دارد که این توافق با موانع سیاسی در واشنگتن مواجه نخواهد شد.

بر اساس اعلام شرکت هواپیمایی آسمان، این شرکت که یک شرکت خصوصی است و بخش عمده سهام آن متعلق به صندوق ملی بازنشستگی ایران است، روز یکشنبه قرارداد نهایی خرید ۳۰ فروند هواپیمای ۷۳۷ مکس را با شرکت بوئینگ به امضا رساند. در این قرارداد گزینه ای برای خرید ۳۰ فروند هواپسیمای دیگر پیش بینی شده است. بوئینگ اولین هواپیماهای این قرارداد را در سال ۲۰۲۲ تحویل خواهد داد.

امیررضا مصطفوی، سخنگوی شرکت آسمان در این باره گفت: «ما یک شرکت تجاری هستیم، درست مثل بوئینگ که یک شرکت تجاری است و در زمینه اقتصادی فعالیت می کنیم نه سیاسی… در این حوزه، کار در حال جلو رفتن است و امور در حال انجام می باشد.»

شرکت هواپیماسازی بوئینگ در بیانیه ای اعلام کرده که برای گرفتن مجوز تحویل این هواپیماها به ایران به اداره کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا (اوفک) درخواست داده است.

بوئینگ و آسمان این سفارش را در ماه آوریل اعلام کردند. این دومین قرارداد فروش هواپیماهای بوئینگ به یک ایرلاین ایرانی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می رود. قرارداد ۱۶.۶ میلیارد دلاری شرکت ایران ایر با بوئینگ هنوز در مرحله نهایی شدن قرار دارد. قرارداد شرکت آسمان با بوئینگ محکی برای روابط شرکت بوئینگ با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکاست که در جریان رقابت های انتخاباتی وعده افزایش فرصت های شغلی در آمریکا و در عین حال اتخاذ موضع سرسختانه تر در قبال تهران را داده بود.

بیشتر بخوانید :  خودروسازان باید به دنبال جلب رضایت مردم باشند

بوئینگ گفته، قراردادی به این بزرگی موجب ایجاد یا حفظ ۱۸ هزار فرصت شغلی در آمریکا می شود. بوئینگ احتمالا با توجه به پیچیدگی سیاسی قراردادها با ایران تاکید کرده که «به پیروی از دستورالعمل های دولت آمریکا در ارتباط با همکاری با ایرلاین های ایرانی ادامه می دهد و هر قراردادی با این ایرلاین ها منوط به موافقت دولت آمریکاست.»

در روز ۷ ژوئن، یعنی همان روزی که داعش مسئولیت حمله به مجلس ایران و آرامگاه آیت الله خمینی (ره) را بر عهده گرفت که ۱۷ کشته و شماری زخمی بر جای گذاشت، سناتورهای امریکایی به پیگیری طرحی رای دادند که تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع می کند. این طرح به دولت ترامپ اجازه می دهد تا تحریم هایی را علیه شرکت ها و اشخاصی که دولت آمریکا آنان را به تامین عامدانه برنامه موشکی ایران متهم می کند، وضع نماید.

موضع خود ترامپ در مورد توافق هسته ای که توسط دولت قبلی دموکرات آمریکا منعقد و منجر به کاهش تحریم ها علیه تهران شده است، روشن نیست. وی در گذشته با انتقاد از این توافق آن را وحشتناک خوانده بود، اما هنوز در مورد تعهد واشنگتن به مفاد توافق برجام سخنی نگفته است.

مصطفوی گفت: «نباید مشکلی باشد… ایران ایر از اوفک مجوز گرفت و ما هم انتظار نداریم مشکلی پیش بیاید.»

وی افزود، آسمان ۵ درصد از هزینه این قرارداد را از طریق پرداخت نقدی به بوئینگ تامین مالی خواهد کرد و شرکت بوئینگ تامین مالی ۹۵ درصد باقیمانده رقم قرارداد را بر عهده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید :  معافیت مالیاتی واحدهای تولیدی به ازای افزایش نیروی کار

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی آموزش حسابداریبانک صادرات 10 گردش حساببیمه حمل ونقل زمینیتجهیزات شبکه کامپیوتریترخیص کالا از گمرک بندرعباسترخیص کالا از گمرک بوشهرتمدید کارت بازرگانی حقوقیحمل بار زمینیحمل و نقل از چینحمل و نقل اصفهانحمل و نقل بین المللی هواییحمل و نقل ذوب آهن اصفهانحمل و نقل شهری لندنحمل و نقل هوایی در ایرانحواله دلار چیستحواله فوری دلارخرید از آمریکاخرید از خارج ایرانخرید اینترنت 512 رایتلخرید اینترنتی برچسب کابینتخرید اینترنتی تی شرت 021خرید اینترنتی روشویی کابینتیخرید تجهیزات خودروخرید تجهیزات نجاریخرید خط تولید فوم سقفیخرید خط تولید فیلتر روغنرهگیری مرسوله پستی معمولیروشهای واردات کالا از چینشرکت حمل و نقل بین المللی یاسمنشرکت صادرات به چینصادراتصادرات پتروشیمیصدور مستر كارتطریقه خرید دلارفروش تجهیزات حرکتی فیلمبرداریکارت بازرگانی گمرککارگو هواپیمایی ماهانگمرک خروج طلاگمرک لباس نظامیگمرک نودوزماده 9 قانون توسعه حمل و نقلمجوز ورود و ترخیصمزایا و معایب بیت کویننمونه مستر کارتهزینه فریت بار به آلمانواردات خودرو 3500واردات خودرو شخصيواردات خودرو لکسوسواردات خودرو منطقه آزاد ارس

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها