[ad_1]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، صادقی نیارکی در بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات گفت: در این زمینه  نسبت به سال ۹۵ حدود ۲۰ درصد رشد داشته ایم و سال گذشته نیز ۲ میلیارد و ۹۸۰ میلیون دلار صادرات این حوزه محقق شد.

وی افزود : دو رویکرد را در تولید ۴ کالای منتخب که بیشترین تاثیر را در تامین و تولید صنعت غذا دارند و نیز پودر شوینده و صنعت دارو دنبال می کنیم.

صادقی نیارکی ادامه داد: رویکرد تحریک تقاضا اولین رویکرد  ماست که البته مشمول دارو نمی شود و در  این  زمینه بیشتر دنبال صادرات و افزایش تولید ناشی از این عامل هستیم.

وی اضافه کرد: در پودر شوینده توسعه بازار ، مصرف فصلی و توسعه صادرات مد نظر هست و با توجه به جایگزینی شوینده های مایع ۵ درصد رشد را در این صنعت پیش بینی کردیم.

همچنین در صنعت روغن نیز توسعه صادرات  را در نظر داریم و در این صنعت با توجه به صادرات، حدود  ۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته در آمارتولید هدفگذاری شده است.

به گفته صادقی نیارکی، ۵۰ درصد صادرات صنعت غذا و دارو و بهداشتی به کشور عراق انجام می شود و در این زمینه از صادرات ۳ میلیارد دلاری سال گذشته  در این حوزه ، حدود ۲.۵ میلیارد دلار به صنعت غذا مربوط بوده است  و صنعت آرایشی و بهداشتی  و دارویی مجموعا ۵۰۰ میلیون دلار را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد : حدود ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی فعال در صنعت غذا درکشورفعالیت می کنند و مجموع دیگر بنگاههای فعال این حوزه هزار بنگاه برآورد می شوند.

بیشتر بخوانید :  رژیم آمریکا دچار یاس و عصبانیت مزمن شده است

صادقی نیارکی ادامه داد: در زمینه دارو هم دو رویکرد را دنبال می کنیم مهمترین آن افزایش ارزشی تولید داروها با دو رویکرد حمایت از داروهای  نوترکیب و زیست فناوانه و بابو تک که درصد مصرف آن   چه در مصرف داخلی و چه ثادرات در حال افزایش است ، می باشد واستراتژی تولید با مقیاس کم و با ارزش افزوده بالا نیز مد نظر ماست و رد این زمینه چند طرح و شرکت جدید داریم.

 وی تاکید کرد: در داروهای عمومی ارزش افزوده بالایی نداریم و تنها راه حفظ بازار خلاقیت و نوآوری است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآدرس گمرک امام خمینیاتاق بازرگانی هراتپست اکسپرس ایرانپست سریع به امریکاتجهیزات شبکه پایتختترخیص کار خودرو بندر عباسترخیص کار در جلفاترخیص کالا از پستتعرفه واردات خودرو 1393حمل بار به جزیره کیشحمل بار به عراقحمل و نقل بین المللی هدفحمل و نقل ترافیک منطقه 3حمل و نقل ریلی ژاپنحمل و نقل ناوگانخرید اینترنت 8 مگخرید اینترنتی زنجیر چرخخرید تجهیزات تکواندوخرید خط تولید فیلتر ماشینخرید خط تولید لوله های پلی اتیلنخرید دلار هنگ کنگخرید قطعات موبایل از چینسایت Ebay چگونه کار میکند؟ستاد ترخیص خودرو منطقه 5شرایط خرید از چینشرکت ترخیص کالا خرمشهرشرکت حمل و نقل هوایی ایران نفتشرکت خدمات بار هوایی اتصالات راه ابریشمصادرات غیرنفتی ایران به چینصادرات و واردات از دبیصرافی منطقه 1طریقه واردات خودرو از دبیفروش خط تولید زغال بریکتقوانین گمرک ترکیهكارگو تركيشکارت بازرگانی کاربردکارت بازرگانی گرفتنکارت بازرگانی موقتگمرک 10300گمرک زنجانگمرک فارسگمرک ماشین دانشجوگمرک مشهدماده 1 قانون توسعه حمل و نقل عمومینحوه ی ترخیص کالا از گمرکنرخ حواله دلار شرکتینرخ حواله یوان چینواردات پرتقال از ترکیهواردات خ.دروواردات و صادرات افغانستان

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها