[ad_1]

محمد مهدی فرشچی موحد افزود: باتوجه به اقدامات صورت گرفته ازسوی تجار و بازرگانان، مرکز ملی فرش و سازمان توسعه تجارت صادرات فرش دستباف ایران در مسیر صعودی قرار دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی همچنین اظهارداشت: ارزش صادرات فرش دستباف کشور در سال ۱۳۹۴ رقمی برابر ۲۹۰ میلیون دلار بوده که این عدد در سال ۱۳۹۵ به میزان ۳۵۹ میلیون دلار افزایش یافته است.

معاون اقتصادی و بازرگانی مرکز ملی فرش ایران گفت: صادرات فرش دستباف سال ۹۵ به نسبت سال ۹۴ از حیث وزنی ۱۳ درصد و به لحاظ ارزشی ۲۳ درصد رشد را نشان می دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه این کالای سنتی از شهرت جهانی و معروفیت بسیار زیادی برخوردار است، افزود: هنر ایرانی در بسیاری از کشورها به وسیله فرش دستباف معرفی شده است.

فرشچی موحد اظهارداشت: تولید فرش نسبت به دیگر صنایع علی رغم ارزش افزوده بالایی که دارد سرمایه کمتری را طلب می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بحث استراتژی های حوزه بازاریابی برپایه سند راهبردی فرش دستبافت شش محور اساسی از قبیل نفوذ در بازارهای خارجی جدید فرش دستباف، تسهیل تبادل اطلاعات بازار در زنجیره ارزش فرش دستباف، توسعه نام و نشان تجاری ملی پرشین کارپت، تقویت و توسعه تقاضای بازار داخلی، حفظ و توسعه بازارهای خارجی موجود فرش دستباف و تبلیغ و ترویج ویژگی های متمایز هنری، فرهنگی و تاریخی فرش دستباف دنبال می شود.

معاون اقتصادی و بازرگانی مرکز ملی فرش ضمن اشاره به این جمله که هنر – صنعت فرش دستباف ایران قدمت سه هزار ساله دارد، افزود: این کالا به لحاظ اقتصادی ویژگی های منحصر بفردی دارد که در اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید :  تشدید سقوط بورس/ شاخص ۴۷۰۰ واحد کاهش یافت

وی در مورد اشتغال هنر – صنعت فرش نیز اظهارداشت: برای ایجاد یک شغل در بخش خدمات بین ۸۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان، در بخش صنعت ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان و در صنعت پتروشیمی ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

فرشچی موحد یادآورشد: این میزان سرمایه گذاری برای ایجاد یک شغل در هنر – صنعت فرش دستباف بسیار پائین است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی دوره های آموزشیارسال پول از برزیل به ایرانارسال پول به پی پالانتقال پول به کارت دیگر بانک ملیبانک صادرات 615پی پال چیهتجهیزات شبکه بیسیمترخیص کار خودروترخیص کار میوهترخیص کالا از بندرعباسترخیص کالا از گمرک تبریزجدیدترین اخبار گمرکیحمل بار یخچالی به روسیهحمل و نقل بین المللی تی بی تیحمل و نقل پایدار+pdfحواله دلارخريد اينترنتي ايفون 6خريد تجهيزات ورزشيخرید ابزار رونیکسخرید ابزار قالب بندیخرید اینترنتی بخرید اینترنتی مجسمه پلی استرخرید تجهیزات کابینتخرید خط تولید خودکارخرید فیلم از آمازونخرید کارت ebayخرید کتاب در خارج از کشورخرید هواپیما ایران از امریکاخریداز سایت امازونراه واردات از چینرهگیری مرسولات سفارشیسامانه ترخیص خودرو اروندسایت ایبوک فارسیسایت بازاریابی امازونسایت شرکت ebayستاد ترخیص خودرو شمال تهرانستاد ترخیص خودرو منطقه 2شرایط خرید دلار از بانک ملیشرکت حمل بار جاده ایصادرات حشراتصادرات زعفران به استرالیاصرافی خ شریعتیقوانین گمرکی کره جنوبیقیمت خرید دلار در بازار تهرانهزینه حمل از چین به ایرانواردات از دبی با سرمایه کمواردات تجهیزات پزشکی از دبیواردات لنت خودروواردات میوه به ایرانوظایف یک ترخیص کار

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها