[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: نائب رئیس شورای ملی زعفران گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری ۱۰۵ تن زعفران به ارزش ۱۴۵ میلیون دلار از کشور روی ریل صادرات قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس،غلامرضا میری در مصاحبه با رادیو افزود: این میزان زعفران به مقصد ۴۷ کشور جهان صادر شده است.

وی اظهارداشت: صادرات شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

نائب رئیس شورای ملی زعفران ضمن اشاره به اینکه محصول جدید زعفران در حال برداشت است، گفت: میزان تولید این محصول بطور دقیق قابل پیش بینی نیست ولی نسبت به سال گذشته کاهش تولید نخواهیم داشت.

وی در ادامه از برداشت ۳۲۶ تن زعفران طی سال گذشته در کشور خبر داد و افزود: این محصول در بحث اشتغال، توسعه صادرات غیر نفتی، قدرت ارزآوری، ایجاد ارزش افزوده بالا و غیره در جامعه بسیار نقش آفرین است.

میری اظهارداشت: ایران در حال حاضر به عنوان نخستین تولیدکننده طلای سرخ در جهان شناخته می شود بنابراین برنامه ریزی ها و حمایت ها در مملکت باید به نحوی باشد که تولید بتواند جایگاه خود را همچنان حفظ کند.

وی تصریح کرد: زعفران کاران امروز با مشکلات و چالش های جدی مواجه هستند که کم آبی و پدیده خشکسالی از جمله این موارد است.

نائب رئیس شورای ملی زعفران ضمن اشاره به اینکه مشکلات بخش صادرات زعفران بیشتر از بخش تولید است، یادآور شد: جهت رونق بخشی به صادرات طلای سرخ باید مسیر تجارت این کالا برای صادرکنندگان هموار شود.

بیشتر بخوانید :  رشد13 درصدی صادرات غیرنفتی در 8 ماه امسال

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها