[ad_1]

مرتضی بانک شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این مقدار حدود ۳۹۰ میلیون دلار ارزش صادرات مجدد و ۵۵ میلیون دلار ارزش صادرات انجام شده در منطقه آزاد انزلی است که دستیابی به این آمار بیانگر میزان توانمندی و موفقیت این منطقه در امر صادرات و صادرات مجدد در بین مناطق آزاد کشور است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی با اشاره به انجام اقدامات زیرساختی مناسب اقامتی و گردشگری و همچنین توسعه امکانات و مراکز تفریحات دریایی در منطقه آزاد انزلی افزود: ایجاد آکواریوم و مراکز خرید متنوع در این منطقه در کنار نوار ساحلی و همچنین ایجاد جاذبه های مناسب از جمله آبنماهای بسیار زیبا ، مجموعه فعالیت هایی است که موجب رونق گردشگری در این منطقه و جذب مسافران و گردشگران شده است.

بانک با اشاره به ورود سه و نیم میلیون نفر گردشگر داخلی و خارجی به منطقه آزاد انزلی در شش ماهه نخست امسال افزود: مواهب الهی از جمله دریا و کوه و جنگل و تالاب ها در استانهای شمالی تاثیر دوچندانی در جذب گردشگر دارد اما جذب سه و نیم میلیون گردشگر در منطقه آزاد انزلی در مقایسه با آمار بازدید ۱۱ میلیون گردشگر از مناطق هفتگانه، آمار بسیار مطلوبی در کارنامه عملکرد منطقه آزاد انزلی است .

وی با اشاره به لزوم تکمیل حمل و نقل ترکیبی و اتصال راه آهن به منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی در بخش صنایع نیز موفق بوده و با ایجاد۲۲ پست اسکله از اسکله های نسل چهارم در مجتمع بندری کاسپین با سرمایه گذاری بخش خصوصی ، بندرکاسپین به بندری مهم در خزر تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید :  توتال قراردادش را فسخ کند باید غرامت بدهد

وی خاطر نشان کرد: بندر کاسپین با دارا بودن امکانات بسیار خوب برای صادرات کالا بندر مهمی در بین کشورهای حاشیه دریای خزر است و با توجه به وجود زیر ساخت های لازم شاهد آن خواهیم بود که علاوه بر صادرات، گردشگری دریایی نیز در این بندر رونق یابد.

بانک یاد آور شد: فعالیت یک واحد تولید پوشاک در منطقه آزاد انزلی با اشتغالزایی برای یک هزار و ۵۰۰ نفر در نوع خود نمونه ارزشمندی از اشتغالزایی است که می تواند برای سایر مناطق به عنوان الگو قرار گیرد.

وی از انجام مذاکرات و توافقهای لازم با وزارتخانه های مربوطه برای اتصال هرچه سریعتر راه آهن به بندر کاسپین خبر داد و تاکید کرد: در سفرم به گیلان برداشت مثبتی از روند توسعه منطقه آزاد انزلی حاصل شد و در آینده شاهد آن خواهیم بود که این منطقه در جهت رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده برای مناطق آزاد در راستای سرمایه گذاری ، صادرات ، ایجاد شرایط گردشگری و جذب گردشگر موفق تر از گذشته باشد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور خاطر نشان کرد: هرکدام از مناطق هفتگانه آزاد کشور دارای ویژگی های خاص خود است ولی در منطقه آزاد انزلی چهار ویژگی مهم در حوزه های گردشگری ،صادرات ، ارتباطات دریایی و تقویت حمل و نقل دریایی بسیار ارزشمندتر و متفاوت تر از سایر مناطق آزاد کشور است .

 مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور صبح امروز(دوشنبه) وارد منطقه آزاد انزلی شد و چهار طرح تولیدی بخش خصوصی با ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار و ۱۲۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و ۱۰۰ نفر غیرمستقیم با حضور وی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید :  52هزار پرونده تخلف صنفی در استان تهران تشکیل شد

همچنین افتتاح آب نمای موزیکال و پرده آبی و بازدید از زیرساختهای گردشگری شامل مارینا، مرکز تفریحات دریایی، مجموعه بهشت پرندگان ، بازدید از نوار ساحلی و بازدید از مرکز توسعه صادرات منطقه ازاد انزلی از برنامه های بعد از ظهر حضور وی در این منطقه بود.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است . کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان ۱۰۰ درصد در منطقه، امکان فعالیت بانکها و موسسات مالی – بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی – تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.

بیشتر بخوانید :  صادرات گاز ایران به عراق آغاز شد

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآموزش درآمد از بیت کویناخبار تعرفه گمرکارسال پول از فرانسه به ایرانارسال پول به آلمانپارس بیت کوینپی پال چیستتجهیزات شبکه فیبر نوریترخيص كالا از گمركترخیص خودرو اروندترخیص خودرو از گمرک خرمشهرترخیص کالای بیداری فردحمل بار دریایی از چینحمل بار و بسته بندیحمل و نقل بین المللی اوج شفقحمل و نقل بین المللی در اصفهانخريد از سايت امازونخرید اینترنتی از فروشگاه دبنهامزخرید اینترنتی فیلم سلام بمبئیخرید اینترنتی هواپیمایی ماهانخرید دلار اسکریلخرید دلار فروشخرید مستر کارت مجازی 5 دلاریخرید مکمل از سایت خارجیخریدار تجهیزات شبکهسایت امازون بازیصادرات المغربصادرات قیر طبیعی به چینصادرات مازوت به چینصادرات هندوانه به عراقصرافی 369صرافی نیاورانعلی اکسپرسفروش تجهیزات ژئوتکنیکقوانین گمرکی بین المللیقوانین و مقررات گمرکقوانین واردات گمرکگمرک و تجارتمسئولیت مدنی در حمل و نقل هوایی کالا و مسافرمستر کارت مجازی قابل شارژمعرفی سایت آمازوننحوه ی دریافت کارت بازرگانینرخ حواله دلار و یورو امروزنرم افزار هک پی پالواردات ادامس از دبیواردات خودرو پژوواردات سگواردات قهوهواردات گیاهان دارویی از چینواردات لوازم آرایش از دبیوب مانی مشهد

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها