صادرات محصولات حلال به خارج از کشور تسهیل می‌شود

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عالمی، شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی که در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی این استان برگزار شد، اظهار کرد: قانون دریافت برند حلال برای محصولات صادراتی در حال عملیاتی شدن است و این امر از طریق دو سازوکار اجرایی می‌شود.

آیت‌الله عالمی تصریح کرد: دراین‌باره نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، دو تفاهم‌نامه با سازمان ملی استاندارد و اتاق بازرگانی ایران امضاء کرده است تا بر حلیت کالاهای صادراتی نظارت داشته باشد.

وی افزود: کارخانه‌های تولیدی و کشتارگاه‌هایی که بخواهند برند حلال برای صادرات محصولات خود کسب کنند باید تأییدیه سازمان ملی استاندارد و ناظرین شرعی را دریافت کنند.

وی عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای که با اتاق بازرگانی ایران امضاءشده است، گواهی حلال تحت عنوان گواهی ایکریک صادر می‌کند که هدف آن بهره‌گیری از ظرفیت بازار بین‌المللی برای محصولات حلال است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: نظارت ناظرین شرعی و در اختیار قرار دادن برند حلال برای محصولات در جهت تسهیل صادرات این محصولات به خارج از کشور انجام می‌شود.

آیت‌الله عالمی اظهار کرد: هر کشتارگاهی در خارج از کشور که قصد تولید و واردات گوشت برای ایران را داشته باشد با نظارت یک دامپزشک و یک روحانی اعزامی فعالیت می‌کند و هم بر بهداشت و هم بر حلیت محصولات نظارت می‌شود.

وی تعداد ناظرین شرعی در داخل کشور را نیز ۷۰۰ نفر برشمرد و تصریح کرد: به تعداد کشتارگاه‌های سطح کشور، ناظرین شرعی فعالیت می‌کنند و هیچ دامی بدون نظارت ذبح نمی‌شود.

وی در خصوص کود و سم باقیمانده در محصولات کشاورزی نیز گفت: بر اساس دستورات فقهی، عرضه هر محصولی که برای سلامتی انسان مضر باشد، حرام است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بر این اساس نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی حداکثر تلاش خود برای تحویل محصولات سالم و به‌دوراز آلودگی به جامعه را بکار می‌گیرد.

آیت‌الله عالمی عنوان کرد: استانداردهای مرتبط با غذا و محصولات کشاورزی تحت کمیسیون بین‌المللی کدکس تعریف‌شده است که کشورهای اسلامی ازجمله ایران از آن پیروی می‌کند.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x