[ad_1]

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران، از ثبات نرخ زعفران در یک ماه اخیر در بازار خبر داد و گفت: اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و حداکثر ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

 وی با اشاره به اینکه قیمت زعفران تابع عرضه و تقاضاست، افزود: با توجه به تعطیلات سال نو میلادی در بازارهای اروپایی، امکان پیش‌بینی قیمت در روزهای آتی وجود ندارد.

 میری با اشاره به آخرین وضعیت صادرات زعفران، بیان کرد: براساس آمار هشت ماهه گمرک ۱۱۸ تن زعفران به ۴۷ کشور دنیا صادر شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۴۶ درصدی برخوردار است.

 نایب رئیس شورای ملی زعفران با پیش‌بینی وضعیت صادرات زعفران در ماه‌های آتی، گفت: با توجه به ثبات قیمت زعفران در بازار پیش‌بینی می شود که روند رشد صادراتی در بازار ادامه یابد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه عملکرد خرید توافقی زعفران قابل قبول نیست، اذعان کرد: با وجود خرید توافقی زعفران از آغاز فصل برداشت توسط سازمان تعاون روستایی، اتفاق خاصی در بازار رخ نداد، چرا که در صورت حمایت از تولیدکنندگان باید انواع مختلف زعفران از کشاورزان خریداری می‌شد در حالیکه دولت تنها زعفران‌های سرگل، پوشال و نگین را از زعفران کاران خریداری می‌کند.

 میری ادامه داد: از آنجا که کشاورزان با بوروکراسی اداری آشنایی ندارند و پس از تحویل محصول برای تأمین معیشت خود نیاز به نقدینگی دارند از این رو آنها حاضر به فروش زعفران خود با نرخ‌های کمتر از تعاون روستایی به دلالان بودند.

بیشتر بخوانید :  رشد بیش‌از ۲دلار قیمت گندم و کاهش قیمت فلزات اساسی

به گفته این مقام مسوول اجرای طرح خرید توافقی توسط تشکل‌ها و پرداخت آنی وجه زعفران به کشاورزان می‌توانست عملکرد  مثبتی در بازار به همراه داشته باشد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها