صادرات بیش از ۸۹میلیون دلار فرش از تهران

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «خلیل پرتوزاده» فرش را یکی از مزیت های استان تهران دانست و ابراز امیدواری کرد که با دستیابی به بازارهای جدید، این صنعت نقش بیشتری در اقتصاد کشور ایفا کند و موجب اشتغالزایی و تولید در داخل کشور شود.

وی فرش ورامین را یکی از مزیت های فرش کشور معرفی کرد و افزود: این فرش به تازگی ثبت جهانی شده و شاهد حضور بیشتر این فرش در بازارهای جهانی خواهیم بود.

حدود۴۶۰ میلیون دلار حجم صادرات فرش دستباف از گمرکات استان تهران به خارج کشور است که حدود ۹۰ درصد از نیم میلیارد دلار صادرات فرش ایران را به خود اختصاص می دهد.

برپایه آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در پنج ماه نخست امسال بیش از ۱۱۹ میلیون دلار فرش دستباف با وزن نزدیک به یکهزار و ۵۰۰ تن از ایران به بازارهای هدف صادر شد که در همسنجی با پارسال رشدی بیش از ۱۸ درصد را نشان می دهد.

این روند افزایشی در صادرات فرش، ادامه روندی است که از سال گذشته و پس از برجام آغاز شده و پس از چند سال افت و کاهش در صادرات فرش، در دو سال اخیر شاهد توقف روند کاهشی و آغاز روند افزایشی در صادرات هستیم به طوری که در سال ۹۵، بیش از ۳۵۹ میلیون دلار فرش دستباف از کشور صادر شد که رشدی افزون بر ۲۳ درصد نسبت به سال قبل از آن داشت.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x