[ad_1]

به گزارش تراز ، همایش اجرای طرح شبکه سیر شرکت‌های عمومی جاده‌ای مسافری، امروز با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیران عامل شرکت‌های مسافربری جاده‌ای و دست‌اندرکاران حمل و نقل عمومی مسافری بین شهری در حال برگزاری است.

در این مراسم، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: در هر فعالیت اقتصادی دو فاکتور اصلی سرمایه و مدیریت باید مدنظر باشد.

داود کشاورزیان افزود: آنچه در قالب شبکه سیر هم‌نام تعبیر می‌شود تقویت مدیریت است، ضروری است مدیریت وارد بخش حمل و نقل شود.

وی اظهار داشت: انتظاری که از اجرای طرح شبکه سیر هم‌نام داریم این است که به ارتقاء ایمنی، ارتقاء کیفیت خدمات و ارزیابی کیفیت خدمات بینجامد که در این حوزه، مدیریت نقش اساسی ایفا می‌کند.

کشاورزیان ادغام شرکت‌های خرد در شرکت‌های اصلی و برند را از اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: این شرکت‌ها می‌توانند در قالب شرکت‌های بزرگ کار کنند و نام آن شرکت‌ها را بر سر در خود داشته باشند و آن شرکت فقط می‌تواند با شرکت اصلی و مادر که نام آن را بر سر در خود درج کرده است، کار کند و تحت نظارت آن شرکت مادر قرار گیرند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در طرح شبکه سیر هم‌نام، احکامی لازم‌الاجرا است. اتوبوس باید با شرکت مادر که همکاری می‌کند، نام آن شرکت را بغل‌نویسی کند و راننده هم فقط با همان شرکت در قالب یک قرارداد کار کند.

کشاورزیان توضیح داد: این منطقی نیست که یک راننده صبح از خواب بیدار شده و به پایانه جنوب برود و نداند که مسیر مشخص‌شده کجاست و یا اینکه با هر شرکتی که شد، قرارداد ببندد، باید راننده بداند که با چه شرکتی و در چه مسیر فعالیت می‌کند، ضمن آنکه اتوبوس هم باید فقط در شرکت مادر و با مسیر مشخص حرکت کند.

بیشتر بخوانید :  گندم ایرانی همچنان درگیر واردات است/ صادرات گندم ایرانی به ۱۰کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بخشی از تصادفات ناوگان عمومی جاده‌ای که در سال‌های قبل رخ داد، ناشی از عدم آگاهی و اطلاع از مسیر از سوی راننده بوده است، بنابراین در شبکه سیر هم‌نام، راننده و اتوبوس سیار نداریم که بخواهد هر روز با یک شرکت کار کند.

وی بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین موارد در شبکه سیر هم‌نام، فعالیت تحت نام شرکت مادر و نظارت آن شرکت مادر است. در این حوزه ضروری است شرکت‌ها از کیفیت فنی ناوگان تحت نظارت خود آگاه باشند، به عنوان مثال؛ بر کیفیت و تاریخ تولید لاستیکی که از سوی رانندگان اتوبوس خریداری می‌شود مطلع باشند.

کشاورزیان با تأکید بر اینکه شرکت مادر باید ارزیابی ناوگان تحت فعالیت خود را به دقت انجام دهد، گفت: راننده باید از نظر تخصص، شخصیت و رفتار شناخته شود.

وی با تأکید بر اینکه امور شهر در شبکه سیر هم‌نام الزامی است، گفت: فعالیت اتوبوس و راننده فقط از این پس در قالب قرارداد با شرکت مشخص خواهد بود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه سهم حمل و نقل عمومی و کامیون‌ها و اتوبوس‌ها از سوانح رانندگی ۵ تا ۶ درصد است، گفت: این در حالی است تردد آنها بیش از ۲۰ درصد است و قطعاً اتوبوس از خودروی شخصی ایمن‌تر است.

کشاورزیان اظهار داشت: متأسفانه به دلیل رایگان بودن نرخ سوخت و بنزین، هر کس یک خودروی چند میلیونی تهیه می‌کند و با خانواده به جاده‌ها می‌رود و همین مسئله سوخت ارزان از مشکلات ماست.

بیشتر بخوانید :  اولین کنگره ملی «کاربرد مواد و ساخت پیشرفته در صنایع»

وی اظهار داشت: رقابت داخلی و نرخ سوخت ارزان از معضلات در سیستم حمل و نقل عمومی جاده‌ای مسافری است که در طرح شبکه سیر هم‌نام، رقابت مضره داخلی حذف می‌شود، این منطقی نیست که ۱۷۰۰ شرکت مسافربری در کشور ما فعال باشد، در حالی که در دنیا حداکثر ۴ تا ۵ شرکت مسافری در هر کشور فعالیت می‌کند.

کشاورزیان بیان کرد:‌ عکسی از یکی از همین اتوبوس‌ها در تلفن همراه خود دارم که نام سه شرکت روی بدنه آن اتوبوس بغل‌نویسی شده است، چنین اتوبوسی وقتی سانحه بدهد و یا مسافران از آن شکایت کنند، دقیقاً مشخص نیست که تحت نظارت کدام شرکت است.

وی مشکل صندلی خالی و عدم تکمیل ظرفیت‌ها را از دیگر موانع توسعه ناوگان عمومی جاده‌ای عنوان کرد و گفت: چرا باید در یک پایانه چندین شرکت همزمان و در یک ساعت سرویس به یک مقصد مشخص داشته باشند؟ و هرکدام از آنها با ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت حرکت کنند؟ در حالی که می‌توان همه این مسافران را تجمیع کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در آیین‌نامه جدید، شرکت‌ها مجاز شده‌اند در صورت نبود مسافر و عدم تکمیل صندلی‌‌ها بلیت را باطل کرده و مسافر را به شرکت دیگری برای اخذ بلیت در همان ساعت معرفی کنند تا موضوع صندلی خالی کاهش یابد.

کشاورزیان همچنین موضوع شکایت حقوقی از اسنپ بابت برقراری سفرهای برون‌شهری رامورد اشاره قرار داد و گفت: نامه‌ای حقوقی به دادستانی نوشتیم مبنی بر اینکه حمل و نقل عمومی بین‌شهری، تشریفات، الزامات و نظارت‌های خاص خود را می‌طلبد، دادستانی هم مسئولان اسنپ را احضار کردند و قرار بر این شد که اسنپ پیشنهاد سفرهای برون‌شهری را از اپلی‌کیشن خود حذف کند.

بیشتر بخوانید :  نحوه بازپرداخت تسهیلات اعطایی از محل حساب ذخیره ارزی تعیین شد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: طبق قانون، انجام سفرهای برون‌شهری برای مسافران باید با خودروهای پلاک ع باشد و این به مصلحت کشور و قانونی نیست که اسنپ به موضوع سفرهای برون‌شهری ورود کند.

وی بیان کرد: اسنپ در سفرهای درون‌شهری سهم خودروهای شخصی را جمع می‌کند، اما اگر بنا باشد به سفرهای برون‌شهری ورود کند، خلاف قانون است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی ایران و فرانسهاخبار جدید گمرک ایرانانتقال پول به پی پالانتقال پول به خارج کشورانتقال پول به ویزا کارتانجمن حمل ونقل زمینیپیگیری پست بین المللیتجهیزات شبکه میکروتیکتجهیزات شبکه های صنعتیتحقیق در عملیات 2 حمل و نقلترخیص خودرو از گمرک تهرانترخیص کارترخیص کار گمرک تهرانترخیص کاریچگونگی ترخیص خودروحمل بار مرزدارانحمل و نقل بین المللی ایران اروپاحمل و نقل بین المللی خلیج فارسحمل و نقل هوایی و گردشگریحواله فوری دلارخدمات بار هوايي پرسخريد اينترنتي ديوان شمسخرید از کشور آلمانخرید اینترنتی ابزار صنعتیخرید اینترنتی هواپیماخرید تجهیزات دست دوم شبکهخرید خط تولید یونولیت سقفیخرید دلار برای سرمایه گذاریخرید دلار در تهرانخرید کتاب از سایت امازونرویه ترخیص کالاسایت گمرک بندر امامستاد ترخیص خودرو منطقه 6 تهرانسریعترین پستصادرات رب گوجه فرنگی به چینصرافی دیاموندفروش ابزار وبلاگفروش کابل و تجهیزات شبکهقانون تعرفه گمرکیقوانین گمرکی خودروقوانین و مقررات حمل و نقل هواییکارت بازرگانی و مالیاتگمرک ضایعاتگمرک قطورنرخ حواله دلار استرالياهک مستر کارتواردات دارو از آمریکاواردات طوطیوب مانی تهرانوب مانی مینی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها