[ad_1]

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط نامساعد کشاورزی گفت که بین قیمت فروش محصول توسط کشاورز تا قیمت مصرف کننده ۲۰۰ تا ۵۰۰ درصد اختلاف وجود دارد.

به گزارش ایسنا،  کمال الدین شهریاری در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس و در جریان طرح سوال خود از وزیر جهاد کشاورزی در خصوص علت عدم اجرای اساسنامه سازمان تعاون روستایی اظهار کرد: کشور ما از مستعدترین مناطق جغرافیای  جهان است که به دیلی تنوع آب وهوایی در تمام فصول سال در آن کشت انجام می‌شد در چنین شرایطی کشور ما قابلیت تامین بسیار ی از محصولات کشاورزی را نه تنها برای داخل که برای کل منطقه دارد.

وی افزود: در صورتی که استراتژی تولید محصولات کشاورزی بر مبنای صادرات طراحی شود و با نگاه به بازار جهانی رقابت پذیر شود در این صورت ما روی خوش رشد و توسعه اقتصای را به خود می‌بینم اما اگر به واردات تکیه شود تولید محکوم به شکست خواهد بود.

این نماینده مجلس کشاورزان را از آسیب پذیرترین و ضعیف‌ترین اقشار جامعه عنوان و خاطر نشان کرد: بخش کشاورزی باید مورد حمایت مستقیم دولت باشد و سازمان تعاون روستایی هم به همین منظور تشکیل شده اما داستان غم انگیر کشاورزی در کشور ما این است که کشاورز با مشقت دست به کشت می‌زند ولی به دلیل عدم حمایت صندوق‌ها محصولش را قبل از تولید پیش فروش می‌کند و آن را به قیمت تعیین شده از سوی دلال می‌فروشد.

وی با بیان اینکه با فروش محصول کشاورزی از سوی کشاورزان با دلالان ارتباط کشاورز با مصرف کننده قطع می‌شود، تاکید کرد: بین قیمت فروش محصول توسط کشاورز با قیمت مصرف کننده ۲۰۰ تا ۵۰۰ درصد اختلاف وجود دارد. در این  شرایط نه تولید کننده و نه مصرف کننده هیچ کدام راضی نیستند. در سال گذشته در بوشهر در ماه‌های آذر و دی ۶۰۰ هزار تن گوجه فرنگی آماده عرضه به بازار شد اما در غیاب سازمان تعاون روستایی و فقدان سیستم جمع آوری، حمل و انبار دلالان با حضور فرصت طلبانه خود کشاورز را با انبوهی از محصولات روی دست مانده مواجه کردند و نوع ممتاز گوجه فرنگی را به قمیت ۲۰۰ تومان رساندند. این درحالی است که در همان زمان در خرده فروشی‌های تهران این محصول بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان و در اروپا به طور متوسط ۱.۵ یورو یعنی ۶۰۰۰ تومان بود.

بیشتر بخوانید :  مستاجرها قربانی سیاستهای غلط آخوندی

شهریاری اضافه کرد: وضعیت خرمای جنوب، پرتقال شمال، گندم فارس و خوزستان و انار خراسان رضوی و جنوبی نیز به همین شکل است که نتیجه‌اش ترویج زمین‌خواری و تغییر اراضی کشاورزی است. اگر ما می خواهیم شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را محقق کنیم آیا اینکه فقط عکس رهبری را به دیوار نصب کنیم و زیر آن بنویسیم تولید و اشتغال کافی است؟

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی طرح ترافیکانتقال پول به کارت صادراتبانک صادرات 10 گردش آخر حساببدست آوردن بیت کوین زیادپست بین المللیتجهیزات شبکه تبریزتجهیزات شبکه هواییترخیص کار گمرک جلفاترخیص گوشی موبایلترخیص ماشین از گمرکترخیص موتور سیکلتترخیصیه و قبض انبارتعرفه واردات ظروف چینیحمل بار به عراقحمل بار چاپارحمل و نقل بین المللی تانکرحمل و نقل بین المللی صباحمل و نقل ریلی غزالحمل و نقل زمینی به انگلیسیحمل-بار-ترانزیتحواله ارز دانشجوييخريد اينترنتي 4050خرید اینترنتی چای رویبوسخرید اینترنتی حلقهخرید اینترنتی قخرید اینترنتی یخچال سامسونگخرید بلیط هواپیما از سایت علی باباخرید تجهیزات شبکه های کامپیوتریخرید خط تولید غذای ماهیخرید کالا از ایبیخرید محصول از سایت های خارجیخرید مستر کارت حضوریخرید و فروش دلار کاناداشرکت حمل و نقل بین المللی زمینیشماره ی صرافی های تهرانصادرات صنایع دستی به اروپاصرافی زرین قلم تجریشصرافی کاناداعوارض کارت بازرگانیفروش تجهیزات حرکتی فیلمبرداریقوانین گمرک برای صادراتکارت بازرگانی جزیره کیشکد رهگیری مرسوله پستی ناجاگمرک رجایی هرمزگانمشاوره واردات تجهیزات پزشکیواردات پارچه از ترکیهواردات خودرو به صرفه استواردات خودرو قيمتواردات مزدا 6وب سایت آمازون

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها