[ad_1]

وزیر صنعت، معدن و تجارت به صورت ویدئو کنفرانس پروژه‌های اکتشافی منابع و معدنی عمقی را توسط تکنولوژی‌های الکترومغناطیسی و رادیومتری هوابرد در استان‌های مازندران و خراسان رضوی آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا نعمت زاده امروز در دفتر وزارتی توسط ویدئو کنفرانس دو پروژه ژئوفیزیک هوایی با هدف شناسایی منابع معدنی و از ذخائر آب‌های کارستی را در استان‌های خراسان رضوی و مازندران افتتاح کرد.

در این جلسه محمد تقی کره‌ای – رییس سازمان اکتشافات کشور – با اشاره به دو تکنیک الکترومغناطیسی و ژئومتری که در پروژه‌های پژوهش ژئوفیزیک هوایی استان‌های خراسان رضوی و مازندران به کار می‌روند، عنوان کرد: در حال حاضر متوسط عمق دسترسی به آب‌های کارستی در کشورهای مختلف ۵۰۰ متر است و با توجه به مطالعاتی که انجام شده است عمق این منابع در کشور ما نزدیک به ۳۰۰ متر می‌رسد. این در حالی است که فناوری‌های موجود به ما اجازه اکتشاف تا عمق ۵۰۰ متری را می‌دهد و دقت، سرعت و خروجی مناسبی را از منابع معدنی زمین‌های اکتشاف شده و در نهایت آب‌های کارستی در اختیار ما می‌گذارد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۴ با اضافه شدن هواپیماهایی که برای اولین بار در اکتشافات هوایی به این سازمان کمک می‌کردند، میزان اکشافات کشور به ۱۵۰ هزار کیلومتر در سال رسید که معادل کل اکتشاف انجام شده در ۱۳ سال گذشته بود.

رییس سازمان اکتشافات کشور همچنین با اشاره به وجود منابع آب‌های کارستی در کشور، عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۳ مطالعات میدانی برای کشف منابع آب‌های کارستی شروع شد که این مطالعات منجر به ترسیم ۲۵ نقشه در این زمینه بود که در نهایت بررسی خروجی‌ها نشان داد ۱۱ درصد از مساحت کل کشور که معادل ۱۸۰ هزار کیلومتر مربع بود مستعد کشف آب‌های کارستی هستند.

بیشتر بخوانید :  همایش ملی توسعه پایدار در مشهد آغاز شد

این معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این برنامه‌ها موجب شد که همکاری‌هایی با وزارت نیرو شکل بگیرد تا با همکاری این وزارتخانه مطالعات بر روی ۱۱ درصد کشف شده ادامه پیدا کند و بتوانیم این منابع را به بهترین شکل ممکن مورد استخراج قرار دهیم.

آب‌های کارستی به مصرف شرب شهری خواهند رسید

براساس برخی پدیده‌های زمین شناسی در اعماق زمین یا کوه‌ها میان سنگ‌ها یا لایه‌های آهکی شکاف‌هایی به وجود می‌آید که آب‌های ناشی از بارش باران یا آب شدن برف‌ها در آنها ذخیره می‌شوند به گونه‌ای که این ذخیره بعدها قابل برداشت و مصرف است و از آنجایی که معمولا از دسترس بهره‌برداری‌های انسانی و مناطق شهری دور است از آلودگی‌های مختلف نیز دور می‌مانند.

در همین رابطه وزیر صنعت، معدن و تجارت، عنوان کرد: موضوع آب‌های کارستی از زمینه‌هایی است که دولت مطالعات را بر روی آنها شروع کرد و پس از رسیدن به حدود ۱۰ درصد از سطح کشور که مستعد استخراج این منابع هستند با اولویت استان‌های خراسان و یزد مطالعات برای عملیات اکتشاف و استخراج این منابع آغاز شد.

براساس این مطالعات و اکتشافات الکترومغناطیسی در حال انجام است به نظر می‌رسد کل ظرفیتی که در آب‌های کارستی وجود دارد به اندازه مصارف شهری مناطق در نظر گرفته شده باشد.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآبهایآغازاتاق بازرگانی جواناناخبار گمرک بازرگانارسال پول به دانمارکاستفادهبانک صادرات 0001برایبیت کوین چیهبیت کوین مجانیتجهیزات شبکه در زنجانترخیص کالا از گمرکترخیص کالا گمرک تهرانچگونه از علی اکسپرس خرید کنیمحمل بار گروپاژ از چینحمل بار هوایی داخلیحمل و نقل عمومی چیستحمل و نقل گردشگریخدمات بار هوایی زنجیرهخدمات بار هوایی مهماندارخراسانخرید از آمازون تحویل در ایرانخرید از ایوو چینخرید از فروشگاه های اینترنتی Ebayخرید اینترنت 1 ماهه ایرانسلخرید اینترنتی از سایت علی باباخرید اینترنتی نکسوس 6خرید ویزا و مسترکارتدردفتر ژورنال گمرکرضویروش خرید از ایبیسایت ایبوک لایکشدشرایط فریت بارشرکت حمل و نقل بین المللی مسیرانشناساییشهریصادرات پوست گوسفندیصادرات چیستصادرات غير نفتي ايرانصادرات گیاهان داروییصادرات یعنی چهطریقه واردات از چینفروش خط تولید جدیدفروش خط تولید روغن زیتونفروش دلار سنگاپورکارت بازرگانی ثبت نام شیرازکارستیگمرک ثبت نامگمرک جنوبگمرک عوارضمازندرانمستر کارت بانک ملتمشاوره واردات از چینمنابعنحوه خرید از سایت امازوننرخ وب مانینمایندگی پست اکسپرسنمایندگی ترخیص کالاوواردات دوچرخهواردات و صادرات الجزائروب مانی فارسی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها