[ad_1]

به گزارش تراز ، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر انتصاب مدیری معروف با هماهنگی وزیر صنعت معدن، تجارت در شستا گفت: این اقدام وضعیت را بغرنج‌تر می‌کند. در حال حاضر نیز وزیر رفاه در خصوص شستا پاسخگو نیست.

واگذاری مجموعه های اقتصادی وزارت رفاه به افراد خاص وضعیت را بغرنج تر می کند

نماینده مردم کرمان در مجلس ادامه داد: دعوای ما با آقای ربیعی این است که شما مسئولیت تام و تمام مجموعه اقتصادی وزارت رفاه را بر عهده دارید و باید آن را اداره کنید. درست است که ۲۰۰۰ عضو هیأت مدیره در مجموعه شستا وجود دارد اما باید ایشان مکانیزم مدیریت این مجموعه را طراحی کرده و بر هیأت مدیره این شرکت‌ها نظارت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در دنیا چنین مدیریت‌هایی وجود دارد، کارهای کلانی انجام می‌شود اما تخلفی صورت نمی‌گیرد؛ باید سامانه و مِتُد علمی دقیقی برای اداره این مجموعه‌ها وجود داشته باشد.

تصمیم روحانی برای نجات ربیعی از هجمه ها

پورابراهیمی گفت: اخیراً هجمه زیادی به آقای ربیعی به خاطر بی کفایتی مجموعه های اقتصادی وزارت رفاه شده است. آقای رئیس‌جمهور به خاطر اینکه ایشان را از این هجمه نجات دهد، موضوع انتصاب مدیرانی از سوی وزیر صنعت را مطرح کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وضعیت شرکت‌های زیرمجموعه وزارت رفاه، وضعیت اسفباری است، اظهار داشت: به همین دلیل اجازه ندادند که ما در صحن علنی مجلس در مخالفت با آقای ربیعی وضعیت صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌های زیرمجموعه شستا را تشریح کنیم.

بیشتر بخوانید :  تلاش اروپا برای ایجاد شبکه بین‌المللی مراودات بانکی با ایران

وی تأکید کرد: آقای ربیعی دارای توانایی اداره عملیات اقتصادی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست. آقای رئیس‌جمهور به خاطر اینکه به آقای ربیعی کمک کند، گفته‌اند که قبلاً با آقای ربیعی برای انتصاب برخی مدیران صحبت کرده‌اند.

شرط روحانی با ربیعی برای حضور مجدد در وزارت رفاه

پورابراهیمی ادامه داد:پیش از این نیز خبرهایی در مورد احتمال واگذاری امور اقتصادی وزارت رفاه به افرادی خاص وجود داشت اما فکر نمی‌کردیم در روز رای اعتماد این موضوع در صحن با صراحت توسط رئیس جمهور اعلام شود.ما خبرهایی داشتیم که آقای رئیس‌جمهور با آقای ربیعی شرط کرده که مسئولیت وزارت رفاه را به ایشان می دهد اما مدیران بخش های اقتصادی این وزارت خانه را خودش تعیین می کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر این اساس که در صورتی مسئولیت این وزارتخانه به ربیعی واگذار خواهد شد که آقای فلانی و فلانی بیایند آنجا و مجموعه‌های اقتصادی وزارت رفاه را اداره کنند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اقدام، آغاز حرکت خاصی در اقتصاد کشور است، تأکید کرد: این اقدام رئیس جمهور نشان می‌دهد  آقای ربیعی آنقدر در اداره امور اقتصادی وزارت رفاه ضعف دارد که آقای رئیس‌جمهور می‌خواهد در این خصوص وارد شده و تصمیم‌گیری کند.

وی با تأکید بر اینکه مجلس قصد اصلاح ساختار وزارت رفاه را دارد، گفت: آقای ربیعی تا زمانی که ساختار وزارت رفاه به این‌گونه است، باید پاسخگوی تک‌تک مجموعه‌هایی باشد که قانوناً زیرمجموعه وزارت رفاه اداره می‌شود.

راهکار جدید ربیعی برای فرار از پاسخگویی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر پیشنهاد آقای رئیس‌جمهور عملی شود، به این مفهوم است که آقای ربیعی پاسخگوی مجلس در مورد عملکرد اقتصادی وزارت رفاه نخواهد بود زیرا توجیه خواهد کرد که افرادی از سوی رئیس‌جمهور برای اداره این بخش معرفی شده‌اند و من نمی‌توانم پاسخگوی عملکرد آنها باشم.

بیشتر بخوانید :  کاهش ۶۰۰ واحدی شاخص بورس

پورابراهیمی ادامه داد: اگر این پیشنهاد به معنای سلب مسئولیت باشد، برای اقتصاد کشور فاجعه است؛ به عبارت دیگر وزیری در کابینه خواهیم داشت که مسئولیت ندارد و بنگاه‌های اقتصادی‌اش در جای دیگری اداره می‌شود.

دولت لوایح جداگانه برای تفکیک وزارتخانه ها ارائه دهد

وی گفت: در لایحه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای اصلاح ساختار دولت، پیشنهاد تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود ندارد؛ پیشنهاد ما به آقای رئیس‌جمهور این است که برای تفکیک پنج وزارتخانه‌ای که مد نظرشان است، لوایح جداگانه ای ارائه دهند.

نماینده مردم کرمان در مجلس تأکید کرد: گره زدن این پنج وزارتخانه به هم به صلاح نیست. شاید نماینده‌ای با تفکیک یک وزارتخانه مخالف باشد اما مجبور باشد به کل لایحه رأی منفی دهد.

وی اظهار داشت: همین الان هم شستا و زیرمجموعه‌های اقتصادی وزارت رفاه، حیات‌خلوت برخی آقایان است. در صورتی که پیشنهاد آقای رئیس‌جمهور اجرایی شود، این حیات‌خلوت بزرگتر خواهد شد.

پورابراهیمی تصریح کرد: تا زمانی که ساختار وزارت رفاه عوض نشده است، کلیه مسئولیت‌های وزارت رفاه و زیرمجموعه‌های آن بر عهده آقای ربیعی است. از امروز کار ما بیشتر خواهد شد و کلیه گزارش‌های موجود در مورد تخلفات وزارت رفاه را در دستور کار قرار خواهیم داد.

به گزارش مهر، رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی گفت: من با شریعتمداری صحبت کردم که یک چهره معروف و به نامی بیاید و شستا را بر عهده بگیرد و سیاست‌های کلی را هم این را به ما می‌گوید که الگوهای اقتصادی را سریعتر باید بیاوریم به بازار و بفروشیم. وزارتخانه‌ها باید از بنگاهداری که هیچ تناسبی با تخصص آنها ندارد، رهایی یابند.

بیشتر بخوانید :  زائران تا حد امکان ارز خود را در مهران و شلمچه تحویل بگیرند

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآموزش خرید از سایت Ebayاتاق بازرگانی یزدارسال پول به ایران از آلمانارسال پول به ایران از امریکاافزونه پی پال وردپرسانتقال پول به کارت شتابایمنی در حمل و نقل هواییبیت کوین ثبت نامتحقیق درباره حمل و نقل هواییترخیص از بندر عباسترخیص بندر عباسترخیص کار خودروترخیص کار خودرو در بوشهرتمدید کارت بازرگانی کرمانچگونه از علی بابا خرید کنیمحداقل سرمایه برای واردات از چینحمل بار از کانادا به ایرانحمل هوایی بار از چین به ایرانحمل و نقل توكاحمل و نقل در ایرانخدمات بار هوایی فرودگاه امامخرید از سایتهای خارجیخرید اینترنتی صندل زنانهخرید اینترنتی ورق طلاخرید تجهیزات خانه بازیخرید تجهیزات هلال احمرخرید خط تولید رب گوجهخرید دارو از خارجخرید دلار پی زاخرید و فروش ابزار نجاری دست دومخرید و فروش خط تولید دست دومخرید یک دلاررهگیری مرسوله سفارشیسریعترین پست ایرانشرکت حمل و نقل بین المللی زرین برناصادرات گردوفروش خط تولید زغال بریکتقوانین گمرکی ترخیص کالاكارگو فرودگاه امامکارت اعتباری برای خرید از سایت های خارجیکارت بازرگانی خرمشهرگمرك شيرازگمرك فرودگاه امامگمرك نوشهرگمرک پست ایرانگمرک غرب تهران تلفننحوه ترخیص ماشین از گمرکنحوه ی ترخیص کالا از گمرکواردات از ترکیه به ایرانواردات به ایران

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها