[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران می‌گوید کنلن بانک برای انجام تراکنش‌هایی که ال‌سی گشایش یافته آن از بانک‌های ایرانی خارج از فهرست تحریم باشد مشکلی ندارد و اگر بانک ایرانی در فهرست تحریم است باید ادامه تراکنش‌ها از طریق بانک دیگری صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ،در ماه‌های اخیر، پس از فرا رسیدن موعد اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران از چین خبر رسید که بانک کنلن که بخش عمده‌ای از تراکنش‌های مالی فعالان اقتصادی ایرانی از طریق این بانک انجام ‌می‌گرفت، محدودیت‌هایی برای نقل و انتقال وجوه بازرگانان ایرانی اعمال کرده است.پس از آن و در مقاطعی، اظهارات ضد و نقیضی مبنی بر رفع این محدودیت‌ها و معرفی بانکی به عنوان جایگزین کنلن مطرح شد، اما مراجعه مکرر فعالان اقتصادی به اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران حاکی از آن است که این محدودیت‌ها همچنان پابرجاست.

فریال مستوفی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، با ارائه توضیحی درباره نوع همکاری بانک کنلن با فعالان بخش خصوصی ایران گفت: این بانک، تمام معاملات پیش از تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۱۸ را تحت شرایط خاصی ‌می‌پذیرد. بانک کنلن در صورتی نسبت به نقل و انتقال وجوه برای طرف ایرانی اقدام ‌می‌کند که ال‌سی  (LC)گشایش شده از بانک‌های ایرانی مشمول تحریم نبوده باشد. همچنین کالایی که برای آن ال‌سی گشایش شده، نباید جزو کالاهای تحریمی باشد. بنابراین اگر ال‌سی مربوط به معاملات پیش از ۳۰ اکتبر از بانک‌هایی که در معرض تحریم نیستند، گشایش شده باشد، تراکنش‌های مربوط به آن انجام ‌می‌گیرد.

 رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران افزود: البته ممکن است انجام این تراکنش‌ها تا حدودی زمان‌بر باشد. اما توصیه من به فعالان اقتصادی ایران این است که از طرف‌های تامین‌کننده چینی خود بخواهند که آنها نیز انجام سریع این تراکنش‌ها را در بانک کنلن مورد پیگیری قرار دهند.

بیشتر بخوانید :  سهام اروپا و آسیا امروز افت کردند

او افزود: حال ممکن است، گشایش ال‌سی از بانکی که در شمول تحریم قرار دارد، انجام شده باشد و احتمالا طرف ایرانی مبلغی را به عنوان پیش‌پرداخت، پرداخته باشد. راه‌حل موجود برای این گروه از فعالان اقتصادی این است که باقیمانده وجوه را از بانکی که مورد تحریم قرار نگرفته است، حواله کنند.

مستوفی، در مورد انجام معاملات پس از ۳۰ اکتبر، یعنی از ابتدای نوامبر ۲۰۱۸ و آغاز دور جدید تحریم‌ها علیه ایران، توسط بانک کنلن نیز توضیح داد: انجام تراکنش‌های مالی از این تاریخ به بعد، منوط به آن است که معاملات از طریق بانک‌های تحریمی انجام نشده باشد و کالاهای مورد معامله نیز در دایره تحریم‌ها قرار نداشته باشد. این کالاها البته سوای از اقلام غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی هستند که به عنوان کالاهای بشردوستانه شناخته ‌می‌شود. در واقع افزون بر این اقلام بشردوستانه، نقل و انتقال پول برای برخی دیگر از کالاها که مشمول تحریم‌ها نیستند نیز توسط کنلن انجام ‌می‌گیرد.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها