[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: شاخص بورس امروز (چهارشنبه) در ادامه روند نزولی با ریزش سه هزار و ۶۳ پله ای در جایگاه ۱۵۶ هزار و ۸۳ واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ،  شاخص بورس در روزهای اخیر تحت تاثیر کاهش قیمت نفت، افت بهای ارز ارزهای خارجی، بروز مشکلات در صادرات محصولات برخی شرکت ها و همچنین کاهش نرخ کامودیتی ها (مواد پایه و معدنی) روند نزولی را تجربه می کند.
در معاملات امروز یک میلیارد و ۲۴۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش چهار هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال در ۱۰۱ هزار و ۶۰۳ نوبت دادوستد شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۸۹۰ واحد افت کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۳۲۵ واحد کاهش یافت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز ۲۲۹ واحد پایین آمد؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است. شاخص آزاد شناور سه هزار و ۳۳ واحد افت کرد؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.
شاخص بازار اول مربوط به شرکت های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور دو هزار و ۴۷۳ واحد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس نیز پنج هزار و ۵۲ واحد افت کرد.
براین اساس، در معاملات امروز نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر)، فارس (هلدینگ خلیج فارس)، شبندر (پالایش نفت تهران)، پارس (پتروشیمی پارس) و شپنا (پالایش نفت اصفهان) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.
در مقابل، وبملت (بانک ملت) و وبصادر (بانک صادرات) بالاترین تاثیر مثبت را داشته و مانع افت بیشتر شاخص شدند.

بیشتر بخوانید :  شرایط پیش فروش جیلی GC6 اکسلنت اعلام شد

** صدرنشینی گروه خودرو
گروه بانک در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه ۲۳۶ میلیون سهم به ارزش ۴۲۹ میلیارد ریال دادوستد شد. گروه شیمیایی به ارزش ۳۹۰ میلیارد ریال و فرآورده های نفتی به ارزش ۳۳۲ میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
گروه خودرو با دادوستدی به ارزش ۳۲۹ میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت؛ گروه فلزات اساسی نیز با معاملاتی به ارزش ۲۷۳ میلیارد ریال، رده پنجم را از آن خود کرد.

** عقبگرد فرابورس
شاخص فرابورس (آیفکس) در معاملات امروز ۱۷ واحد افت کرد و در جایگاه یک هزار و ۷۹۱ واحدی قرار گرفت. در بازار فرابورس بیش از ۷۳۹ میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از سه هزار و ۹۲۴ میلیارد ریال دادوستد شد.
در معاملات امروز نمادهای زاگرس (پتروشیمی زاگرس)، ذوب (ذوب آهن)، کگهر (سنگ آهن گهرزمین)، هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) و شراز (پالایش نفت شیراز) بیشترین نقش را در افت شاخص فرابورس داشتند.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها