سورسینگ کالا از چین

در این مقاله از سایت گروه تجاری ققنوس به ۵ فاکتور مهم در هنگام سورسینگ کالا از چین اشاره می کنیم.

اگر سورسینگ کالا از چین به خوبی انجام شود، سود خوبی عایدتان می شود اما با این وجود، بیشتر اشخاصی که مشغول به این کار هستند اغلب از ورود خود به این حوزه نا امید می شوند.

در این مقاله از سایت گروه تجاری ققنوس به نکاتی اشاره می کنیم که توجه به آن ها مانع از بروز مشکلات در هنگام انجام این کار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ۸ راهبرد که قبل از وارد کردن کالا از چین باید بدانید

سورسینگ کالا

سورسینگ کالا از چین می تواند فعالیت خوبی باشد

معمولا مردم جذب خرده فروشانی می شوند که کالاهای بی کیفیت به فروش می رسانند و مسلما نمی توانند به خواسته های خود برسند.

بیشتر افرادی که در حوزه سورسینگ کالا از چین مشغول به کار هستند، اغلب با این دسته نا امیدی ها مواجه می شوند و متوجه می شوند که بیشتر قول های شرکت تولید کننده عملی نشده اند.

در این شرایط مسائلی بیش از چندین دلار در میان است؛ شرکت تان، سرمایه تان و شهرت تان.

در ادامه به ۵ مسئله مهم اشاره می کنیم تا از بروز مشکلات از قبیل دریافت کالاهای بی کیفیت و شوکه شدن در زمان تولید کالا پیشگیری کرده و در بازه زمانی تعیین شده کالای خود را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: عمده فروشی : با این ۷ وب سایت برتر عمده فروشی چینی آشنا شوید

۱. در هنگام سورسینگ کالا از چین، حواس تان به “کالای نمونه طلایی” باشد

کالای نمونه طلایی در حقیقت همان نمونه کالای بی نظیری است که کارخانه برای تان ارسال می کند و هیچ عیب و نقصی نمی توان در آن پیدا کرد.

شما با توجه به این کالا می توانید کیفیت دیگر محصولات شرکت را بررسی کنید. البته این خطر وجود دارد که دیگر کالاهای دریافتی هیچ شباهتی به کالای نمونه طلایی نداشته باشد.

علت آن نیز ممکن است این باشد که سایر کالاها به همان شیوه تولید نشده باشند، یا از همان مواد اولیه در تولید آن ها استفاده نشده باشد یا این که به طور کلی، توسط کارخانه دیگری تولید شده باشد.

یکی از بهترین راه های موجود برای پیشگیری از بروز این وقایع، بررسی وضعیت فروشنده از بابت داشتن تخصص فنی و توانایی تولید کالای خواسته شده می باشد؛ از این رو، کالاهای سفارش داده شده را دریافت خواهید کرد.

بیشتر بخوانید :  بهترین روش حمل بار از چین به امارات چیست؟ هرآنچه که باید بدانید

دومین راه موجود این است که موارد کنترل کیفی را به صورت واضح و آشکار در قرارداد نوشته و مطمئن شوید که در قرارداد ذکر شود که سایر کالاها با همین مشخصات ارسال می شوند و هیچ گونه تفاوتی با کالای نمونه طلایی ندارند.

سومین راه موجود مسئله پرداخت وجه است. می توانید با فروشنده مذاکره کرده و در قرارداد بندهایی در رابطه با پرداخت ذکر شود؛ پرداخت تنها زمانی انجام شود که کالا مراحل کنترل کیفی را طی کرده باشد. از این رو، فروشنده موظف است به قرارداد عمل کند و در نهایت شما نیز سایر کالاهای سفارش داده شده را طبق ویژگی های ذکر شده دریافت می کنید.

بیشتر بخوانید: با این ۹ استراتژی هزینه های حمل و نقل دریایی را کاهش دهید!

کالای نمونه طلایی در سورسینگ از چین

۲. به زمان فرآوری کالا در هنگام سورسینگ کالا از چین توجه داشته باشید

یک مقوله به نام زمان فرآوری در هنگام تولید کالا وجود دارد که به مدت زمان میان ثبت سفارش و ارسال آن به دست مشتری گفته می شود. معمولا به این مسئله در قراردادها اشاره می شود اما ممکن است همیشه به آن عمل نشود.

در هنگام تنظیم زمان فرآوری باید به این نکته توجه داشته باشید که عوامل مختلف از قبیل موقعیت قرارگیری کارخانه و مشخصات و ویژگی های کالا بر این زمان تاثیر می گذارد.

به طور مثال، اگر کالا باید تحت شرایط خاصی ساخته شود و باید قالب گیری شود، زمان ارسال کالا به دست مشتری بیشتر می شود زیرا قالب کالا باید توسط پیمان کار دوم انجام شود. هر چقدر که قالب کالا پیچیده تر باشد، زمان فرآوری کالا نیز بیشتر می شود.

اگر این امکان برای تان وجود ندارد که به طور منظم به کارخانه سر بزنید، احتمالا زمان فرآوری بیشتر خواهد شد؛ علی الخصوص اگر مشکلی در خط تولید به وجود بیاید.

از همین رو، توصیه می شود که با نمایندگان سورسینگ در این کشور همکاری کنید. گروه تجاری ققنوس با سال ها سابقه فعالیت در این حوزه می تواند به عنوان نماینده سورسینگ شما وارد عمل شده، فروشندگان مناسب را پیدا کرده و برای دریافت کالا با بهترین قیمت و کیفیت با آن ها مذاکره کند.

بیشتر بخوانید: نماینده سورسینگ در چین ؛ وظایف و مزایای همکاری

۳. به بسته بندی کالا توجه داشته باشید

اغلب فروشندگان برای مشتریان کالا را در بسته بندی هایی ارسال می کنند که ظاهر خوبی دارند اما باید به این مسئله توجه داشته باشید که مرسوله اصلی برای مدت بیش از ۳۰ روز در کشتی قرار دارد و مسلما نیازی به گفتن نیست که رطوبت و نم، انداختن کالا، قرار دادن کالا میان دیگر بسته ها و مسائل از این قبیل، بسته بندی کالا را خراب می کند.

بیشتر بخوانید :  دارایی بازنشستگان با قرارداد بوئینگ بیشتر شد

با توجه به اندازه و وزن کالا و میزان ضرورت برای دریافت آن، باید شیوه ارسال محموله را انتخاب کنید. مسلما ارسال کالا به شیوه هوایی هم در شرایط بهتر و هم در زمان کوتاه تر انجام می شود اما هزینه آن بیشتر است.

اما زمانی که این شیوه را انتخاب می کنید، فورواردر حمل و نقل یا کارخانه میان بسته ها پالت قرار نمی دهد و از این رو بسته ها خراب می شوند.

این شیوه از حمل و نقل نیز به بسته بندی و در نهایت کالا آسیب وارد می کند. اگر مرسوله شامل کالاهای خرده فروشی مانند لوازم آرایشی باشد، خریدار بسیار دچار ضرر می شود.

اما اگر گروه تجاری ققنوس این مسئولیت را بر عهده بگیرد، از پالت در بسته بندی ها استفاده کرده و فردی را برای کنترل شرایط به محل ارسال می کنیم.

بیشتر بخوانید: واردات کالا از چین {راهنمای جامع ۲۰۲۱} مخصوص تازه واردان

بسته بندی کالا در سورسینگ از چین

۴. ممکن است قیمت ها به طور ناگهانی تغییر کنند

این مسئله در هنگام سورسینگ کالا از چین اصلا عجیب نیست: با کارخانه یک قرارداد امضا کنید، بر سر قیمت و زمان فرآوری به توافق برسید، سپس چندین روز پس از تولید کالا به شما اطلاع دهند که قیمت ها افزایش یافته است. دلایل بسیاری در این امر دخیل هستند اما عمده ترین دلیل موجود این است که فروشنده به طور کامل ویژگی های محصول مورد نظر شما را متوجه نشده است و به شما نیز اطلاع نمی دهند چرا که شما در قرارداد به مورد خاصی اشاره نکرده اید {زیرا به تصور شما، کارخانه منظور شما را به خوبی متوجه شده است}.

به طور مثال، می توان به یک محور فلزی اشاره کرد که در PDF جزییات آن به طور کامل وارد شده است و نکته ای درباره عملیات حرارت به زبان انگلیسی گفته شده است: “HEAT TREAT TO HARDNESS XXXXX HRC”. ممکن است تولید کنندگان کوچک به این نکته دقت نکرده باشند و زمانی که شما از این بابت شکایت می کنید، سپس قیمت را افزایش می دهند. از این رو، به احتمال زیر یک مکالمه بسیار شبیه به مکالمه زیر خواهید داشت:

فروشنده: “شما درباره عملیات حرارتی برای این محصول اطلاعی به من نداده اید.”

شما: “در PDF به این نکته اشاره شده است و نیازی به گفتن نبود.”

فروشنده: “بسیار خوب، اکنون باید قیمت را افزایش داده تا عملیات حرارتی را به فرایند تولید اضافه کنیم.”

شما: “شما حق تغییر قیمت را ندارید. اگر قیمت ها را افزایش دهید، خواهان خرد قطعات نخواهم بود.”

فروشنده: “بسیار خوب، در این صورت کالایی برای شما ارسال نخواهد شد و پیش پرداخت نیز صرف خطر ابزار و وسایل لازم شده است.”

از همین رو، در موقع همکاری با فروشندگان چینی باید به تمام جنبه ها و مسائل اشاره کنید. تمام نکات را به طور واضح و آشکار وارد کنید و حتی اگر نیازی بود، خودتان آن را تکرار کنید.

بیشتر بخوانید :  قرارداد تامین کالا چیست؟ همه آنچه که باید بدانید

اگر تمام جوانب احتیاط را رعایت کردید اما باز هم این شرایط اتفاق افتاد، باید این نکته را بدانید که تجارت در آسیا با دیگر کشورهای دنیا متفاوت است. یعنی این که در بیشتر موارد و تا زمانی که فروشنده پول زیادی از دست ندهد و مطمئن شود که در آینده نیز از سوی شما سفارش دریافت خواهد کرد،  مسئولیت آن را بر عهده خواهد گرفت.

نکته پنجم که می خواهیم به آن اشاره کنیم تا حدودی به نمونه این قسمت ربط دارد.

بیشتر بخوانید: سفارش از ای بی به آسانی خرید از دیجیکالا

افزایش ناگهانی قیمت ها

۵. تفاوت های فرهنگی میان شرق و غرب را در هنگام سورسینگ کالا از چین از خاطر نبرید

تفاوت های زیادی میان زبان، فرهنگ و سطح انتظارات مردم شرق و غرب وجود دارد و خریداران باید حتما به این مسئله توجه داشته باشند. به طور مثال، در بیشتر کشورهای قاره آسیا، فروشندگان اگر درباره قسمتی از سفارش شما شک داشته باشند، به تصورات خود رجوع کرده و از شما سئوال نمی پرسند زیرا تصور می کنند که با پرسیدن سئوال، وجهه خود را نزد شما از دست خواهند داد.

از همین رو، باید برای فروشندگانی که در این موارد از شما سئوال می پرسند، ارزش بیشتری قائل باشید زیرا این مسئله توجه فراوان آن ها به جزییات را نشان می دهد.

یک جنبه فرهنگی دیگر که تنها به آسیا مربوط می شود، پنهان کردن خبرهای بد از سوی فروشندگان است؛ مانند تاخیر در تولید کالا یا ایجاد مشکل در خط تولید.

از همین رو، به فروشنده اطلاع دهید که می خواهید همواره با او در ارتباط بوده و از آخرین اخبار درباره فرایند تولید کالا مطلع باشید.

سخن آخر؛ سورسینگ کالا

با وجود این که سورسینگ کالا از چین حوزه پر منفعتی است اما باید به نکات گفته شده توجه داشته باشید تا مشکلی به وجود نیاید. توصیه می شود که یا خودتان شرایط را به دقت زیر نظر داشته یا با گروه تجاری ققنوس ارتباط برقرار کنید. متخصصین ما سال ها در این حوزه سابقه فعالیت دارند و به شما این اطمینان را می دهند که مشکلی در مراحل سورسینگ کالا از چین به وجود نخواهد آمد.

بیشتر بخوانید: حمل و نقل FCL ؛ اصول حمل و نقل، کانتینرها و هزینه ها {راهنمای جامع}

گروه تجاری ققنوس

شرکت بازرگانی بین المللی و خدمات حمل بار هوایی ققنوس تجارت خاورمیانه با نام تجاری گروه تجاری ققنوس با بیش از ۸ سال سابقه فعالیت در حوزه تجارت خارجی و حمل و نقل بین المللی اعم از هوایی، دریایی و زمینی و سایر خدمات نظیر ترخیص کالا، حوالجات ارزی، خرید از سایت های خارجی، سرویس های درب به درب (DDP)، پست اکسپرس توانسته است میزبان بسیاری از تجار ایرانی و واردکنندگان کالا و صنایع کشور طی این مدت باشد.مشاوره صحیح و حرفه ای ،ضمانت بهترین قیمت و ارائه خدمات پشتیبانی مناسب ضمن ارائه سرویس سه اصل اولیه است که گروه تجاری ققنوس از نخستین روز تاسیس سعی کرده به ان پاینبند باشد و با رعایت این سه اصل توانسته به لطف مشتریان وفادار خود پس از ۸ سال فعالیت همچنان اقدام به ارائه خدمات به مشتریان جدید و سابق خود بنماید.

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها