[ad_1]

در نشست هم‌اندیشی استاندارد لباس که عصر امروز با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد و طراحان و دست‌اندرکاران مد و لباس برگزار شد، تصمیم بر این شد که استاندارد ملی سایز لباس تدوین و مورد تجدیدنظر قرار گیرد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،نیره پیروزبخت- رئیس سازمان ملی استاندارد ایران- در این نشست با بیان اینکه این سازمان یک سازمان حاکمیتی و فرابخشی است، اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد سال‌هاست که در بخش‌های مختلف صنعتی به استانداردسازی پرداخته و با پیوند هنر و استاندارد در جهت پیشبرد اهداف موردنظر گام برداشته است.

وی ادامه داد: ایران در صنعت نساجی کشوری پیشرو بوده و سابقه دیرینه‌ای در صنعت پارچه و لباس دارد، بنابراین از اینکه امروز بازار کشور مورد هجوم برخی مدها و لباس‌های غربی و حتی عربی قرار گرفته نگران هستیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه این سازمان به عنوان مسوول دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری حلال در کشور استانداردهای حلال را در تمامی زمینه‌ها هدایت می‌کند، عنوان کرد: با همکاری جامعه صنعتی مد و لباس، لباس حلال از جنبه جنس و شکل ظاهری سامان داده می‌شود.

در ادامه این نشست حمید قبادی دانا- دبیر کارگروه مد و لباس – به قانون ساماندهی مد و لباس اشاره کرد و گفت: ارائه الگوی جدید به جامعه براساس معیارها و قوانین ملی کشور با توجه به نوگرایی متعادل از وظایف این کارگروه است.

وی سهم اقتصادی مد و لباس را در کشور ۵۰۰ هزار میلیارد ریال برآورد و اظهار کرد: یکی از شاخص‌های توسعه و پیشرفت جوامع به ویژه جامعه صنعتی وجود کت‌های استاندارد است چراکه استانداردها برای دستیابی به فضای رقابتی تدوین و به کار گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید :  کاریکاتور: داستان درخت گلابی!

قبادی دانا ادامه داد: استاندارد در بخش مد و لباس باید به عنوان یک مطالبه ملی مطرح شود و در این صنعت نیازمند یک چارچوب طبقه‌بندی و سهم‌بندی براساس قانون هستیم.

آزیتا خضرایی – مدیرکل تدوین استانداردهای ملی – نیز با اشاره به تدوین ۳۲ هزار استاندارد ملی بیان کرد: استانداردهای حوزه نساجی و پوشاک کشور در سه کمیته پوشاک و فرآورده‌های نساجی و الیاف، کمیته چرم و پوست و کمیته ملی حلال مدنظر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ۲۵ موضوع استاندارد در حوزه پوشاک تدوین شده و سه استاندارد ابعاد لباس نیز در دست تدوین است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااستخدام صادرات 92اسکرین شاتپست سریع از آمریکا به ایرانپی پال تبریزپیگیری مرسوله گواهینامهتجهیزات شبکه پسیو و اکتیوترخیص خودرو در مشهدترخیصیه و قبض انبارتعرفه واردات ذرتثبت کارت بازرگانی در گمرکحمل بار بین شهریحمل هوایی زعفرانحمل و نقل بین المللی تبریزحمل و نقل زمینیحمل و نقل عمومی در استانبولحواله دلارحواله یورو به ایتالیاخدمات بار هوایی گیتی رسان کالاخريد تجهيزات ورزشيخرید اینترنتی تی شرت 021خرید اینترنتی داروی مودافینیلخرید اینترنتی دلارخرید اینترنتی زاراخرید تجهیزات صدابرداریخرید خط تولید عرشه فولادیخرید دلار برای ps4خودرو وارداتی پلاکراهنمای خرید از سایت خارجیسایت آمازون به زبان فارسیسایت خرید از سایتهای خارجیشرکت حمل و نقل بین المللی گردونه مهرصادرات کالا به چینصادرات لوبیاصرافی قاسمی فردصرافی نیویورکظرفیت حمل و نقل کشورعلی اکسپرس تحریمقوانین ترخیص خودرو از گمرکقوانین گمرک ترکیهقوانین گمرکی ترکمنستانکارگو بنگلادشکنفرانس بین المللی حمل و نقلگمرک ایران آمارگمرک ایران ثبت سفارشهک وب مانیواردات تبلت از چینواردات چوب به ایرانواردات خودرو از ارمنستانواردات دکوری از چینواردات صادرات

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها