[ad_1]

نیره پیروزبخت در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد اظهار کرد: استاندارد مفهومی است که به یک پدیده و حوزه خاصی مربوط نمی‌شود و در تمامی حوزه‌های زندگی بشر جاری و ساری است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی استاندارد را نظمی مبتنی بر فایده دانست و افزود: استانداردها تنها مربوط به کالا و خدمات نیست و اگرمسیر تحول آن را درنظر بگیریم از این موضوعات عبور کرده و موارد دیگری ازجمله هتل‌داری، آسانسور، شهربازی و… را نیز شامل شده است. در حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با مردم باید همانند حلقه‌های زنجیر عمل کرد و در مقابل مشکلات آنان متعهد بود.

رئیس سازمان استاندارد کشور با بیان اینکه تمام مؤلفه‌های زندگی انسان با استاندارد عجین شده است، اضافه کرد: استاندارد تنها به یک کشور کار ندارد و به تمام مردم دنیا مربوط می‌شود. اگر هوای کشوری آلوده بوده یا آب آن کاهش یافته به همه مربوط می‌شود.

وی سازمان استاندارد را سازمانی حاکمیتی و نظارتی عنوان کرد و گفت: این سازمان زیرنظر رئیس جمهور است و دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به این موضوع دارد.

پیروزبخت با بیان اینکه لرستان در رابطه با گردشگری می‌تواند قطب باشد، ادامه داد: در این زمینه باید تمام توان خود را به کار بست تا این مهم تحقق یابد چراکه جاذبه‌های زیادی در استان وجود دارد.

وی از فعالیت ۳۵۰۰ کارشناس در سازمان استاندارد خبر داد و افزود: این سازمان از معدود دستگاه‌هایی است که وظایف خود را برون‌سپاری کرده و در این رئیس سازمان استاندارد کشور از بازرسی ۳۲۰۰ آسانسور طی سال‌جاری خبر داد.

نیره پیروزبخت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میراث فرهنگی در حوزه گردشگری استانداردهای مختلفی تهیه و تدوین کرده است. در سال‌های اخیر گردشگری حلال بسیار مهم و جدی بوده و در این رابطه استاندارد گردشگری حلال نیز تدوین و تصویب شده و هم اکنون در حال اجراست.

بیشتر بخوانید :  وزیر راه و شهرسازی: 80 درصد درآمد اقشار بی مسکن، صرف اجاره بها می‌شود- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم

وی در رابطه با استاندارد خودروها گفت: در این رابطه به خودروسازها و واردکننده‌های خودرو وقت داده شده که خودروهای داخلی و خارجی را شامل می‎شود تا وسیله نقلیه خود را با استانداردهای موردنظر تطبیق دهند.

رئیس سازمان استاندارد کشور افزود: آنها از اول فروردین ماه سال آینده تا اول دیماه همین سال موظف به این کار هستند و اگر نتوانند ۸۳ استاندارد را پاس کنند جلوی فعالیت‎شان گرفته می‌شود.

وی درخصوص شهربازی‌ها نیز بیان کرد: این اماکن مشمول استاندارد اجباری هستند و تا زمانی که گواهی نداشته باشند نمی‌توانند فعالیت کنند. در سال‌های گذشته شاهد توجه نکردن به استانداردها در آنها بودیم که حوادث ناگواری پیش آمد به همین جهت خود استان‌ها با ما همکاری داشته و این موضوع را مورد تأکید قرار داده‌اند.

پیروزبخت به موضوع آسانسورها نیز اشاره کرد و ادامه داد: آسانسورها مشمول استاندارد اجباری شده و از ساختمان‌های تجاری، عمومی و دولتی بازرسی به صورت دوره‌ای به عمل می‌آید. از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲۰۰ آسانسور در کشور مورد بازرسی قرار گرفته است.

مدیرکل استاندارد لرستان نیز گفت: ۷۳ درصد آسانسورهای مسکن مهر لرستان تاییدیه نگرفته‌اند.

 مرضیه قنبریان در شورای استاندارد استان اظهار کرد: سازمان استاندارد وظایفی چون کنترل کیفیت و استاندارد سازی، تدوین استاندارد بین‌المللی دارد. در استان نیز این سازمان با هشت آزمایشگاه همکاری دارد.

قنبریان یادآور شد: بحث نیروی انسانی و اعتبارات مشکلاتی بوده که سازمان در استان با آن مواجه است.

مدیرکل استاندارد لرستان خاطرنشان کرد: استانداردها باعث می‌شود اعتماد مشتریان جلب شود و باعث افزایش سهم بازار در سطح بین‌الملل می‌شود.

وی با بیان شعار سال سازمان استاندارد، افزود: یک شهر هوشمند نیاز به استانداردهای به‌روز دارد و لازمه این حرکت استانداردسازی کالاها و خدمات است.

بیشتر بخوانید :  داتیس خودرو برای نخستین مرتبه،دوچرخه‌های خورشیدی را به ایران آورد

این مسئول با اشاره به استانداردسازی آسانسورهای برقی گفت: ۱۵۶گواهینامه تاییده آسانسور در ۶ ماهه سالجاری در استان صادر شد. آمار صحیحی از استانداردهای آسانسورها نداریم و بعضی شهرها مانند دورود همکاری زیادی در این خصوص با ما ندارند. یک شرکت بازرسی استانی و دو شرکت دیگر غیر استانی کار استانداردسازی آسانسورها را در استان انجام می‌دهند.

‌وی اظهار کرد: از سال ۹۴ آسانسورهای ۲۶ اداره استان را بررسی کردیم که ۳۶ آسانسور داشتند و روند تاییده آنها کند است. ۲۷ درصد تاییدیه آسانسورهای مسکن مهر استان انجام شده و مابقی انجام نشده‌اند.

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: با ارسال کد آسانسور به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ مردم می‌توانند از اطلاعات لازم در خصوص استانداردسازی آنها مطلع شوند. ترویج فرهنگ استانداردسازی آسانسورها و لزوم بازرسی‌های ادواری در دستور کار ماست.

محمد اصلانی‌، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز  در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد اظهار کرد:  تمامی محصولات و کالاهایی که تولیدکنندگان و فروشندگان ارائه می‌دهند باید همان چیزی باشد که خریدار و مصرف کننده خواستار آن هستند.

وی با بیان اینکه انسان‌ها باید در چارچوب موازین الهی که قرآن اعلام کرده عمل کنند، افزود: اگر بخواهیم یک جامعه و شهر استاندارد داشته باشیم باید کارهایمان در چارچوب استاندارد باشد یعنی استانداردها را رعایت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه استانداردها رعایت حداقل‌هاست، گفت: حداکثرها مستحبات دینی ما هستند و اگر جوامع در بحث استاندارد بخواهند پیشرو باشند باید به این حداقل‎ها توجه کنند.

 آرش راشدی، رئیس اتاق اصناف خرم‎آباد نیز گفت: در سطح ملی کار خوبی در راستای استانداردسازی مد و لباس انجام شده که در تولید و توزیع لباس می‌تواند نقش ارزنده‌ای داشته باشد.

بیشتر بخوانید :  جناب آقای روحانی درها را به روی منتقدان اقتصادی دولت نبندید

وی با بیان اینکه سازمان در ایجاد استاندارد حلال می‎تواند نقش بسزایی داشته باشد، افزود: تعامل خوبی در بحث تولید، عرضه و سطح خدمات استاندارد در استان وجود دارد.

راشدی با اشاره به اینکه استاندارد می‌تواند تسهیل دهنده تجارت خارجی باشد، گفت: همچنین به حداقل رساندن تعرفه‌ها، افزایش سهم بازار و ارتقا رتبه‌های بین‌المللی را در پی دارد. بخش خصوصی برای استفاده از علایم و نشان‌های مورد تأیید سازمان استاندارد آمادگی کامل را دارد.

استاندار لرستان گفت: باید شرکت‌های بازرسی ایمنی آسانسور در استان افزایش یابند.

سید موسی خادمی در جلسه شورای استاندارد استان اظهار کرد: تعداد شرکت‌های بازرسی ایمنی آسانسور در استان محدود است و لازم است که طی چند ماه آینده تعداد آنها افزایش یابد.

وی ادامه داد: افزایش تعداد این شرکت‌ها موجب استقبال مردم از دوره‌های ادواری بازرسی ایمنی و شتاب گرفتن پروسه صدور تایید استاندارد آسانسور می‌شود. شهرداری‌ها نیز موظف هستند استاندارد آسانسورهای ساختمان‌ها را بررسی کرده و بدون تاییدیه آسانسور، پایان کار صادر نکنند.

استاندار لرستان یادآور شد: همچنین لازم است که تعداد آسانسورهای مسکن مهر استان را که تاییدیه ندارند احصا کنند و دستگاه‌های مربوطه نسبت به صدور تاییدیه اقدام کنند. کالای استاندارد جرو حقوق شهروندی است و وظیفه دستگاه‌های مرتبط با استاندارد است که کالا و خدمات ایمن در اختیار مردم قرار دهند.

خادمی گفت: ایمنی وسایل شهربازی و مصالح ساختمانی نیز در دستورکار قرار گیرد و با توجه به اهمیت استانداردسازی نیاز است که تعداد جلسات شورای استاندارد زیاد شود. محصول سالم در حوزه کشاورزی و غذا اهمیت زیادی دارد که در استان جای کار در این خصوص است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی زنجان تلفنارسال پول به خارج از کشورانتقال پول به ویزا کارتپی پال بانک سامانتجهیزات شبکه خانگیترخیص کالا از گمرک پیرانشهرترخیص کالا در شیرازترخیص کالا یعنی چهترخیص موقت کالاتعرفه واردات تجهیزات پزشکیثبت نام کارت بازرگانی فارسحسینی اتاق بازرگانیحمل بار از شیرازحمل هواپیما با هلیکوپترحمل و نقل زمینی به ترکیهحمل و نقل عمومی در تهرانحمل و نقل فرودگاه امامحمل و نقل گاز ال پی جیحواله یورو به اتریشخريد اينترنتي 4050خرید اینترنتی ژل حجم دهنده لبخرید اینترنتی ساعت مچی مردانهخرید اینترنتی محصولات 5040خرید تجهیزات ورزشی بدنسازیخرید خط تولید بلوک سبکخرید سربازی خارج کشورخرید گوشی از ebayراهنمای خرید از سایت های خارجیروال ترخیص کالاسایت ای بی ایصادرات خودرو ایرانصادرات قورباغه به چینضوابط صادرات داروضوابط واردات خودرو دست دومطریقه صادرات زعفرانعضویت بیت کوینفروش ابزار لوله کشیفروش خط تولید ژیلتکار با کارت بازرگانیکارت بازرگانی مزایاگمرک کشورمستر کارت ایرانینحوه واردات خودرو به صورت شخصیهزینه پست بین المللیهمایش حمل و نقل هوایی و آسیب شناسی و چالشهاواردات پرسود از ترکیهواردات خودرو 6 سیلندرواردات ماشین دست دومواردات مستقیم گوشی از چینواردات میوه به ایران

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها