[ad_1]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، بر اساس آمار عملکرد سال گذشته، ارزش صادرات پسته ایران با رشد بیش از سه درصدی نسبت به سال ۹۴ به رقم یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون دلار رسید که آسیایی ها و اروپا مقصد این محصول کشاورزی بودند.

برپایه آمار مقایسه‌ای سال های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵، رشد صادرات در این بخش نسبت به سالهای ماقبل به بیش از سه درصد رسید و در واقع این روند رو به رشد در دولت یازدهم تداوم یافته است.

پسته یکی از مزیت های اصلی بخش کشاورزی و به عنوان محصول برتر تولیدی کشور در بازارهای جهانی است که می توان با توجه بیشتر به کیفیت و بهداشت محصول و تقویت سیستم های کنترل کیفی و همچنین مدیریت کارآمد در سیستم های انبارداری و استفاده از روش های نوین در تولید و تجارت، صادرات آن را افزایش و بازارهای بیشتری را تحت پوشش قرار داد.

براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، سال ۱۳۹۴ میزان صادرات بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۲ میلیون دلار ثبت شده بود.

پسته صادراتی جمهوری اسلامی سال گذشته به مقاصد هنگ کنگ، ویتنام، امارات متحده عربی، آلمان و هندوستان حمل شد.

همچنین براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ پسته سهم ۲.۲ درصدی از ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده است. ارزش صادرات پسته در سال ۱۳۹۲بالغ بر ۷۰۶ میلیون دلاربود، ۱۳۹۳ ارزش صادرات ۷۷۸ میلیون دلار ثبت شد که قیمت پایه برای هر تن پسته صادراتی هشت هزار ۱۸۱ دلار و در سال ۱۳۹۵ ارزش صادرات ۹۷۶ میلیون دلار با قیمت پایه هر تن هشت هزار و ۴۹۹ دلار بود.

بیشتر بخوانید :  کجا آپارتمان ارزان‌تر بخریم؟

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان به تازگی اعلام کرد : سال ۱۳۹۵ نزدیک به ۱۷۰ هزار تن پسته از نقاط مختلف پسته خیز کشور تولید شده که ۲۰ درصد آن در داخل به مصرف رسید و بقیه به مقاصد کشورهای یاد شده صادر شد.

به گفته «حسین رضایی» سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۰۰ هزار تن پسته از گمرکات مختلف ایران به کشورهای خارجی صادر شده و با احتساب ۲۰ درصد مصرف داخلی، ۴۰ تا ۵۰ هزار تن پسته در انبارهای ذخیره کشور وجود دارد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآشنایی با پی پالاسکریل شاتاسکرین شات هواویانحصار واردات خودرو لغو شدبیت کوین فوریپی پال ویکیتجهیزات شبکه در قمترخیص خودرو تصادفی از پارکینگترخیص کار رسمی گمرکثبت نام ناوگان حمل و نقلجدیدترین واردات از چینچگونه از amazon خرید کنیمحمل بار از ترکیه به ایرانحمل بار با وانت نیسانحمل بار زعفرانیهحمل بار فوق سنگینحمل بار منطقه 1حمل و نقل دریایی در ایرانخريد تجهيزات عكاسيخرید ابزار کوهنوردیخرید اینترنتی خمیر اسلایمخرید اینترنتی غذا در شیرازخرید خط آمریکاخرید سوالات کنکور خارج از کشور 92خرید مستر کارت مجازی قابل شارژدرباره واردات خودرو از دبیصادرات ظروف یکبار مصرفصادرات کیویصرافی حواله یوروصرافی خ پیروزیصرافی خ دولتصرافی خضر مونترالصرافی در منطقه 8فروش ابزار یراقفروش تجهیزات ذخیره سازی شبکهفروش خط تولید ظروف چینیفواید کارت بازرگانیقوانین گمرکات افغانستانقوانین گمرکی واردات خودرو دست دومکارگو کیش ایرنرخ یورو حواله اینموذج 8 صادرات مكررواردات تبلتواردات خودرو توسط فرزندان شهداواردات خودرو جانبازان 92واردات خودرو دانشجویانواردات فلش از دبیواردات لوازم یدکی خودرو از دبیوب مانی برای اندرویدیک بیت کوین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها