[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، مرتضی شاه‌حسینی گفت: علیرغم بخشنامه دولت مبنی بر آزاد شدن واردات برنج از اول آذر ۹۶ هنوز سایت ثبت سفارش واردات برنج باز نشده است.

رئیس انجمن واردکنندگان برنج با اشاره به اینکه براساس بخشنامه دولت، واردکنندگان تا پایان تیرماه ۹۷ فرصت دارند تا نسبت به واردات برنج اقدام کنند، گفت: با پایان یافتن فصل برداشت شالی برنج در کشور، واردات برنج آزاد شد، اما هنوز درباره اینکه برنج وارداتی با ارز متقاضی یا مبادله‌ای انجام شود، تصمیم‌گیری نشده و از آنجا که تمام آیتم‌های ثبت سفارش واردات برنج کامل نشده است، بنابراین نمی‌توان ثبت سفارش واردات برنج را انجام داد.

وی افزود: تاکنون برنج خارجی با ارز مبادله‌ای و تعرفه ۲۶ درصد به کشور وارد می‌شد، اما اگر برای واردات برنج ارز متقاضی منظور شود، بر افزایش قیمت برنج در بازار تأثیرگذار خواهد بود.

شاه‌حسینی گفت: اگر مقرر شود که برنج با ارز متقاضی به کشور وارد شود، می‌توان با کاهش تعرفه واردات برنج قیمت برنج در بازار را حفظ کرد و مانع گرانی آن شد.

وی افزود: تقاضا‌هایی از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت جهاد کشاورزی برای حذف ارز متقاضی از واردات برنج داده شده،‌ ولی فعلا تصمیم متقنی درباره حذف ارز مبادله‌ای از واردات برنج توسط مسئولان ذیربط اتخاذ نشده است.

رئیس انجمن واردکنندگان برنج گفت: در صورت تصمیم گیری در مورد تخصیص ارز مبادله‌ای یا متقاضی به واردات برنج سایت ثبت سفارش برنج تا چند روز آینده باز می‌شود.

شاه‌حسینی اظهار داشت: با باز شدن سایت ثبت سفارش واردات برنج پیش‌بینی می‌‌شود، نهایتا تا پایان سال ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تن برنج به کشور وارد شود، در حالی که تا کنون یک میلیون تن برنج به کشور وارد شده است.

بیشتر بخوانید :  شرط بانک کُنلُن چین برای همکاری با بانک های ایران

با پایان یافتن فصل برداشت شالی برنج در کشور، واردات برنج طبق بخشنامه جدید دولت از اول آذر ۹۶ آزاد و تا پایان تیرماه ۱۳۹۷ ادامه خواهد داشت.

این گزارش می‌افزاید: همچنین از اول آذرماه سال جاری نصب کد شناسه کالا بر روی کلیه کیسه‌های برنج وارداتی در راستای رهگیری برنج و جلوگیری از واردات برنج قاچاق اجباری شده است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستاناسکریلکس 2016اسکریلکس آهنگهاانتقال پول به آفریقای جنوبیبيت كوين چیستبیت کوین مجانیپست پیشتاز سریعپیگیری مرسوله چاپارتجهیزات جدید شبکه های کامپیوتریتجهیزات شبکه اشنایدرتجهیزات شبکه برندرکسترخیص خودرو از گمرک خرمشهرحمل دریایی از اروپا به ایرانحمل و نقل جاده ای در ایرانحمل و نقل زمینی به اروپاحمل و نقل ژاپنخدمات بار هوایی نفیس ترابرخريد از سايتهاي چينخريد تجهيزات نظاميخرید ابزار در مشهدخرید تجهیزات ازمایشگاهیخرید دامنه از سایت خارجیخرید در چینخرید کریستال آلمانروش خرید از سایت آمازونسايت اتاق بازرگاني گرگانسایت ای بی اسسایت طاها کارگوستاد ترخیص خودرو منطقه 6ستاد ترخیص خودرو منطقه 6 تهرانشرکت بازرگانی واردات از چینشرکت حمل و نقل بین المللی یکتا ترابرصادرات سنگ به استرالیاصادرات میوه به روسیهصرافی رضا ضرابصرافی سفیرصرافی شریف مونترالفروش ابزار چرم دوزیفروش ابزار و یراق آلاتفروش خط تولید گریسکتاب حقوق حمل و نقل هوایینحوه ترخیص کالای وارداتینحوه واردات کالا از دبیواردات خودرو برای خانواده شهداواردات صادرات ایرانواردات طلا از دبیواردات گوشی موبایل از چینواردات لوازم ورزشی از دبیواردات ماشین ابزارواردات ماشین دست دوم

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها