[ad_1]

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه اگر در تهران زلزله رخ بدهد ۲ میلیون نفر تحت آسیب مستقیم قرار خواهند گرفت، گفت: آمادگی در برابر زلزله تهران ۱۵ تا ۲۰ درصد است.

اسماعیل نجار در مراسم افتتاح سومین مخزن اضطراری ۱۰۰ متر مکعبی در فضای اسکان اضطراری پارک فدک منطقه نارمک با اشاره به اینکه از ۱۰ میلیون جمعیت تهران ۲ میلیون نفر در زمان وقوع زلزله تحت آسیب مستقیم قرار می‌گیرند، گفت: ۸ میلیون نفر در زمان وقوع زلزله تحت تاثیر غیر مستقیم قرار می‌گیرند بنابراین برای مقابله با این میزان آسیب باید اقدامات بهتر و مناسب‌تری صورت گیرد.

نجار به اسکان موقت اشاره کرد و گفت: سوال این است که در هنگام وقوع زلزله اگر بخواهیم آنها را به صورت موقت اسکان دهیم آیا نقطه‌ای و مکانی مناسب برای این جمعیت ۱۰ میلیونی در نظر گرفته شده است؟

وی تصریح کرد: برای اسکان این تعداد جمعیت ۳ تا ۴ برابر مساحت تهران زمین نیاز است چرا که با این وضعیت کنونی شهرها می‌توان تنها یک تا ۳ میلیون نفر از جمعیت تهران را اسکان موقت داد.

وی با بیان اینکه ۱۵ تا ۲۰ درصد آمادگی برای مقابله با زلزله در تهران وجود دارد، گفت: طبق دستور وزیر کشور در هنگام وقوع زلزله در تهران ۵ استان پیشرو به تهران خواهند آمد و به امدادرسانی مشغول خواهند شد.

وی در خصوص ایجاد مخزن اضطراری تأمین آب تهران نیز گفت: قطعاً این مخازن در زمان وقوع زلزله می‌تواند تا مدتی نیاز شهروندان به آب را تأمین کند چرا که تهران به عنوان مرکز حاکمیتی کشور از اهمیت فوق‌العاده‌ای در پایداری ملی برخوردار است.

بیشتر بخوانید :  قیمت انواع قارچ فله و بسته بندی در بازار + جدول

وی ادامه داد: به هرحال با وقوع زلزله مخرب در تهران شبکه آب‌رسانی شهر تا مدتی به حالت تعلیق در خواهد آمد پس وجود این مخازن می‌تواند کمک بسیار شایانی به تأمین آب کند.

 

فارس

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها