[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس – سپیده قاسمی؛ منصور پوریان در گفت و گو با روابط عمومی گروه تجاری ققنوسبا اشاره به سخنان دیروز رییس جمهور درباره قاچاق دام، اظهار کرد: رییس جمهور دیروز از تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی برای خرید نهاده‌های دامی و گرانی گوشت گفت و یکی از مسایل مهمی‌که باید برای جلوگیری از قاچاق کالا مورد توجه قرار گیرد را مرزهای برشمرد.

وی ادامه داد: این سخنان در حالی است که هم دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی مشخص هستند و هم استان‌ها و مرزهای که دام از آن‌ها قاچاق می‌شود و نیاز به شناسایی آن‌ها نیست.

پوریان با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد همت کافی برای مبارز با شرایط موجود نیست، افزود: نیاز به بسیج نیرو نیست و به راحتی می‌توان با کنترل مرزی استان‌های مشخص از خروج غیر رسمی‌دام‌های که با سرمایه ارزی کشور تولید می‌شود جلوگیری کرد.

به گفته وی؛ اهمال مسئولان موجب شده پای قاچاقچیان دام به پایتخت نیز باز شود و تا بیخ گوش مسئولان بیایند.

پوریان قاچاق را مانند سرطانی توصیف کرد که بی توجهی به آن می‌تواند تمام بخش‌ها را درگیر و درمان آن را سخت و پر هزینه کند.

وی قیمت هر کیلوگرم دام سنگین ایرانی قاچاق در آن سوی مرزها را ۵ دلار عنوان کرد.

پوریان راهکار مقابله با قاچاق دام را رفع ممنوعیت و صدور اجازه واردات به شرط صادرات دانست.

وی گفت: قبل از ممنوعیت صادرات حداکثر خروج دام سنگین از کشور سالانه ۴۵ هزار راس و دام سبک ۶۰۰ هزار راس بود، اما اکنون نمی‌توان آمار دقیقی از خروج بالای دام از کشور داد.

بیشتر بخوانید :  سازمان مالیاتی دیگر مالیات معاملات املاک نمی‎گیرد

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده اظهار کرد: هم اکنون سبد وارداتی گوشت کشور کامل است و انواع گوناگون آن از گرم و منجمد و حتی دام زنده نیز به کشور وارد می‌شود اما دست‌های با نفوذ در این بازار اجازه تنظیم قیمت نمی‌دهند.

پوریان در پایان تاکید کرد: در شرایطی که صادرات مجاز باشد قاچاق دیگر سودآور نخواهد بود و شاهد خروج بی سرو سامان سرمایه و ذخایر ژنتیکی کشور نخواهیم بود.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها