[ad_1]

به گزارش خبرنگار روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که همه شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با افت شدید مواجه شدند.

سقوط شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۲۷۷۸) واحد ریزش معادل (۱.۶۹) درصد به ۱۶۱ هزار ۷۰۷ واحد، شاخص قیمت «وزنی – ارزشی»  با (۸۰۷) واحد کاهش معادل (۱.۶۹) درصد به ۴۷ هزار ۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۳۱۸) واحد افت معادل (۱.۱۵) درصد به ۲۷ هزار و ۳۳۳ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۲۲۴) واحد کاهش، معادل (۱.۱۵) درصد به ۱۹ هزار و ۲۵۰ واحد، شاخص آزاد شناور با (۳۰۳۶) واحد ریزش، معادل (۱.۷۲) درصد به ۱۷۳ هزار و ۴۵۵ واحد، شاخص بازار اول با (۲۲۳۵) واحد افت معادل (۱.۸۴) درصد به ۱۱۸ هزار و ۹۶۰ واحد و شاخص بازار دوم با (۴۶۲۲) واحد ریزش معادل (۱.۴۱) درصد، به ۳۲۲ هزار و ۹۶۱ واحد رسید.

نمادهای تاثیرگذار

از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۷ نماد «کگل با (۳۲۱) واحد، فولاد با (۲۲۱) واحد، فارس با (۲۰۹) واحد، وامید با (۱۸۸) واحد، کچاد با (۱۶۸) واحد، وبملت با (۱۳۵) واحد و تاپیکو با (۱۱۱) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در ریزش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

افت شاخص صنایع

این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «فنی مهندسی با ۳۹ واحد رشد معادل ۳.۶۰ درصد به یک هزار و ۱۲۸ واحد، محصولات کاغذ با ۵۷۷ واحد افزایش معادل ۳.۵۵ درصد به ۱۶ هزار و ۸۵۸ واحد، خودرو با (۵۱۹) واحد کاهش معادل (۲.۵۵) درصد به ۱۹ هزار و ۹۰۹ واحد، چند رشته ای صنعتی با (۴۹۱) واحد افت معادل (۲.۸۲) درصد به ۱۶ هزار و ۹۲۶ واحد، بانک ها با (۲۱) واحد کاهش، معادل (۲.۸۵) درصد به ۷۴۲ واحد، کانه فلزی با (۱۷۰۰) واحد ریزش معادل (۳.۱۴) درصد به ۵۲ هزار و ۳۸۳ واحد، حمل و و نقل با (۱۸۶) واحد کاهش معادل (۳.۹۴) درصد به ۴ هزار و ۵۵۲ واحد» رسید.

بیشتر بخوانید :  توصیه‌های شش روزه هواشناسی کشاورزی

بیشترین کاهش قیمت ها

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «دامین، ونیرو، دابور، دکوثر، مرقام، بالبر و زمگسا»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «جاتو، غدام، حفاری، شگل، غشصفا، قصفها و کدما» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

توقف و بازگشایی نمادها

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های تولید «مواد اولیه داروپخش، ‌ تولید نیروی برق دماوند، تولید برق ماهتاب کهنوج، صنایع پتروشیمی زنجان، تولید نیروی برق دماوند، کارخانجات مخابراتی ایران، فولاد افزا سپاهان، سرمایه‌گذاری خوارزمی، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری ساختمان اعتمادگستر» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «ایران تایر، معادن بافق، سرمایه‌گذاری خوارزمی، حق تقدم خرید سهام الکتریک خودرو شرق و کویر تایر» متوقف شدند.

به این ترتیب، در پایان دومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۱۲۱ هزار و ۹۲۴ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۵۵۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴ هزار و ۴۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۱۳ هزار و ۷۰۱ میلیارد تومان رسید.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها