[ad_1]

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۳۰ واحدی عدد ۲۹ هزار و ۵۱۳  واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۱۵۴۲ واحدی به رقم  ۱۷۶ هزار و ۲۰۶ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش ۱۳۱۲ واحدی به رقم ۱۱۹ هزار و ۷۸۸ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۲۹۸۴ واحدی عدد ۳۱۳ هزار و ۹۴۳ واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش ۲۰ واحدی بر روی رقم یک هزار و ۹۴۲ واحد نشست.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با ۲۵۶ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۶۷ واحد و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با ۱۱۰ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های بانک ملت با ۱۵۰ واحد، بانک صادرات با ۹۹ واحد و بانک تجارت با ۴۹ واحد افزایش ، بیشترین تأثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۷۱۴ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن ۳ میلیارد و ۲۰۸ میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۰۶ هزار و ۸۲۵ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های عمران و توسعه شاهد، سپرده‌گذاری مرکزی،‌ آساسیر ارس، شیر و گشت زاگرس شهر کرد، بیمه کوثر، صنایع کاغذسازی کاوه، شیر پاستوریزه پگاه گلستان، صنعتی مینو، سرمایه‌گذاری شاهد از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های توسعه اقتصادی آرین، صنعتی مینو، سیمان تهران، شیر پگاه آذربایجان شرقی، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، حق تقدم استفاده نشده سیمان قائم، پتروشیمی ممسنی و پتروشیمی کازرون متوقف شدند. 

بیشتر بخوانید :  استان های مرزی می توانند تحریم را به فرصت جدید تبدیل کنند

امروز همچنین نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری شفادارو به دلیل نوسان ۲۰ درصدی قیمت سهام با وقفه ۶۰ دقیقه‌ای برای سفارش‌گیری مجدد روبه‌رو شد. 

همچنین نماد معاملاتی پتروشیمی خراسان پس از پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران از روز چهارشنبه ۱۰ بهمن‌ماه با توقف معاملات در فرابورس مواجه خواهد شد. 

امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، بیش از ۳۰ میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش کمتر از ۱۵ میلیاردتومان معاملات انتقالی را نظاره‌گر بود. 

همچنین ۵ میلیون سهم سرمایه‌گذاری دارویی تأمین به ارزش کمتر از ۳ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

براساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی شاهد معاملاتی پرحجم در گروه بانکها به ویژه در بانک تجارت، بانک ملت و بانک صادرات بود که انتشار گزارش توجیهی درخواست افزایش سرمایه بانک تجارت از سوی هیأت مدیره این ناشر و وجود برخی ابهام‌ها در خصوص میزان موفقیت آن تا قبل از پایان سال مالی جاری باعث شد تا فشار عرضه در برابر تقاضا در این گروه به ویژه در «وتجارت» افزایش یابد. 

با این حال امروز بورس‌بازها پیرامون خبرهای موجود در گروه سیمانی‌ها و همچنین تداوم اقبال به تک‌سهم‌ها شاهد رِنج شدن قیمت‌ها از منفی کامل قیمت‌ها به سمت دامنه نوسان قیمت مثبتی و تا سقف کامل قیمت‌ها بود. 

با وجود افزایش عرضه در برابر تقاضا در گروه‌های شاخص‌سازی همچون بانکها و پتروشیمی‌ها، اما شاخص کل هم‌وزن در پایان معاملات امروز همچنان سبزپوش ماند. 

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها