روسیه خواهان محصولات کشاورزی و دریایی گیلان است

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، کنستانتین آلکسیف در بیست و چهارمین نشست تخصصی توسعه استان گیلان که ظهر چهارشنبه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان برگزار شد، با بیان اینکه ظرفیت های متعددی برای توسعه مراودات تجاری بین روسیه و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد اظهار کرد: حجم دو میلیارد دلاری مبادلات تجاری بین روسیه و ایران با وجود ظرفیت های بالای همکاری بین دو کشور، مطلوب نیست.

وی با تاکید بر اینکه سطح روابط سیاسی بین روسیه و ایران در حال حاضر به سطحی عالی رسیده است افزود: چنین فرصتی می تواند فضای مراودات تجاری بین دو کشور را ارتقا دهد.

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت محصولات کشاورزی گیلان را یکی از بهترین فرصت ها برای افزایش مراودات تجاری بین گیلان و روسیه عنوان کرد و گفت: میوه و تره بار، خشکبار و همینطور محصولات دریایی از محصولاتی هستند که در بازار روسیه مشتری های بسیاری دارند.

آلکسیف توسعه روابط بین دو کشور را نیازمند افزایش آگاهی تجار ایرانی و روسی از بازار و چگونگی انجام صادرات دانست و افزود: باید الگوهای جدید تجاری و سرمایه گذاری برای افزایش مراودات دو کشور تنظیم کرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر حوزه کشاروزی، حوزه گردشگری نیز برای گیلان و روسیه بسیار قابل توجه است به طوری که طی سال گذشته، بیش از ۱۶ هزار ویزا از رشت برای گردشگران ایرانی که خواهان سفر به روسیه بودند صادر شد و این نشان می دهد که حوزه گردشگری برای هر دو کشور می تواند بیش از گذشته تسهیل شود.

سرکنسول روسیه در رشت افزود: پس از توسعه تجاری در حوزه های گردشگری و کشاورزی می توان به سمت گسترش مراودات در حوزه های حمل و نقل و صنایع کشتیرانی نیز تعاملات بهتری بین دو کشور ایجاد کرد.

آلکسیف همچنین تاکید کرد: ایجاد یک بانک مشترک بین ایران و روسیه و تاسیس شرکت های سرمایه گذاری و بهره مندی از بخش خصوصی می تواند راهکارهای توسعه روابط بین دو کشور باشد.

در ادامه این نشست، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه برای توسعه روابط بین دو کشور به ویژه از طریق گیلان نیازمند بهره مندی از تجربیات تجار هر دو کشور هستیم اظهار کرد: سزطح عالی روابط سیاسی بین دو کشور باعث می شود که زمینه های ارتقای مراودات تجاری نیز افزایش یابد.

کیوان محمدی تصریح کرد: مطمئنا برای حضور در بازارهای روسیه به هماهنگی های بیشتر بین دو کشور و تامین زیرساخت هایی هستیم که بتواند استان گیلان و محصولات آن را به بازارهای روسیه برساند.

سهم صادرات از بنادر گیلان به روسیه باید ارتقا یابد

مشاور روابط اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان با روسیه نیز در این نشست با بیان اینکه حجم صادرات ایران به روسیه طی سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ از رقم ۲۶۷ میلیون دلار به ۳۰۲ میلیون دلار رسیده است گفت: با وجود بنادر شمال کشور، این حجم از صادرات به هیچ وجه مطلوب نیست.

سید جلیل جلالی فر با بیان اینکه کشورهای مختلف از جمله ترکیه سهم بسیاری بیشتری از بازار روسیه را در اختیار دارند افزود: برای استانی مانند گیلان که از تولیدات کشاورزی و دریایی برخوردار است، حجم صادرات باید بسیار بیشتر رقم خورد.

وی با اشاره به خجم مبادلات اسرائیل به روسیه اظهار کرد: برای شکست دادن رژیم صهیونیستی کافیست که در حوزه اقتصاد با کشور روسیه تعاملات بیشتری داشته باشیم زیرا اسرائیل هم اکنون صادراتی به ارزش ۷۱۹ میلیون دلار به کشور روسیه دارد.

جلالی فر خواستار آگاهی بخشی بیشتر به تولیدکنندگان حوزه های مختلف از جمله تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در حوزه صادرات و شناخت بازار روسیه شد و گفت: باید جهاد کشاورزی استان فعال تر شده و با بسته بندی های مناسب، ذائقه روس ها را نسبت به محصولات کشاورزی گیلان شناخت و نسبت به صادرات محصولات باکیفیت به این کشور اقدام کرد.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x