رقابت در آن‌سوی مرزها، هم سخت است و هم شیرین

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

داستان صادرات در گفت و گو با معاون بازاریابی و فروش شرکت صنعتی بوتان


رقابت، هم شیرین است و هم سخت؛ اما اگر این رقابت در زمین خودت نباشد سخت‌تر می‌شود و پیروزی در آن قطعا شیرین‌تر. وقتی داستان «صادرات» به روی میز می‌آید این شیرینی و سختی، همزمان و آمیخته بهم حس می‌شود، در قدم به قدم عملیات صادرات و کلمه به کلمه داستان صادرات. گفت و گو با مهدی چنگیزی معاون بازاریابی و فروش شرکت صنعتی بوتان می‌تواند بیانگر بخشی از این سختی‌ها و شیرینی‌ها باشد؛ شیرینی‌هایی که رغبت برای صادرات را افزون می‌کند و سختی‌هایی که محکی بر عیاری محسوب می‌شود.


جناب چنگیزی، صادرات بوتان از چه زمانی شروع شد؟ البته بیشتر از اینکه تاریخ مهم باشد، زمان رسیدن به این نتیجه و این تصمیم، مدنظر است. به عبارتی، یک تولیدکننده در چه زمانی و با وجود چه فاکتورهایی می‌تواند به صادرات فکر کند؟


این سوال مهمی است و پاسخ این است که یک تولیدکننده نمی‌تواند مدعی صادرات باشد اما ظرفیت‌هایش را در خود نپرورانده باشد. وجود ظرفیت صادرات در یک شرکت تولیدی مانند رسیده‌شدن یک میوه است. حال این میوه چه زمانی رسیده می‌شود و یک شرکت تولیدی چه زمانی می‌تواند مدعی صادرات باشد، داستان و ماجرای خود را دارد.


صادرات چند دستگاه در قالب یک پارتی به هر کشوری صادرات محسوب نمی‌شود. صادرات وقتی معنا پیدا می‌کند که استمرار داشته باشد و آن بازار کالای شما را از جنبه‌های مختلف مانند قیمت، کیفیت، خدمات و… بپذیرد.


با این اوصاف صادرات بوتان از کجا و چگونه شروع شد؟


صادرات بوتان در دهه هفتاد با تولید و صدور قطعات آبگرمکن به کشورهای اروپای غربی شروع شد و با گذشت زمان و همکاری با شرکت معتبر ریللوی ایتالیا، اواسط دهه هشتاد، شرکت ریللو تصمیم به واردات آبگرمکن بوتان به ایتالیا و فروش به سایر کشورها از مبدا ایتالیا گرفت. اولین پارتی آبگرمکن‌های صادراتی بوتان به مقصد این کشور نیز در سال ۸۷ ارسال گردید.


این صادرات الان هم ادامه دارد؟


صادرات بوتان از سال ۸۷ تاکنون به صورت مستمر و بدون وقفه ادامه دارد. مهم‌تر اینکه شرکت ریللو به‌اتکای بوتان، بتدریج تولید آبگرمکن در ایتالیا را متوقف کرد و تمامی نیازهای خود را از آبگرمکن‌های وارداتی بوتان تامین می‌نماید. می‌دانید که رعایت استانداردهای یک کشور اروپایی در تولید محصولات، می‌تواند نشان دهد بوتان به چه تجربه و دانش مناسبی دست یافته است.


آمار صادرات شما در چه شرایطی است؟


تاکنون مجموع آبگرمکن‌های صادراتی بوتان به مقصد اروپا از مرز ۲۰۰هزار دستگاه فراتر رفته و مقصد نهایی این محصولات در اروپا، کشورهای ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، رومانی، لهستان و روسیه است، به طوری که آبگرمکن‌های بوتان در ۷۴ مدل تولید و صادر می‌شوند.


اگر بخواهید دلیل موفقیت بوتان در صادرات را بیان کنید، کدام دلایل اهمیت بیشتری دارند و زمینه‌ساز صادرات موفق بوتان بوده‌اند؟


از تولید اولین آبگرمکن دیواری فوری در کشور توسط بوتان تاکنون ۲۵ سال سپری شده و طی این مدت دستاوردهای ارزنده‌ای حاصل شده است.


امروز پس از گذشت ۲۵ سال از آغاز تولید، بیش از ۶۵درصد سهم بازار ایران به آن آبگرمکن دیواری اختصاص یافته که نتایج آن برای مردم در رفاه بیشتر و مصرف کمتر گاز تجلی می‌یابد. چندین سال است بوتان سومین تولیدکننده بزرگ آبگرمکن دیواری در دنیا محسوب می‌شود.


دانش فنی و طراحی آبگرمکن کاملا به بوتان تعلق دارد و مشابه خارجی ندارد. احاطه و اشراف تیم مهندسی به زوایای طراحی، فنی و تکنولوژیک موجب شده تا سطح کیفی آبگرمکن‌های بوتان در رده بهترین‌های دنیا قرار گرفته و طی بررسی اخیر یک موسسه معتبر مستقل در ایتالیا، یک مدل از آبگرمکن‌های صادراتی بوتان، عنوان برترین آبگرمکن موجود در بازار ایتالیا را به لحاظ کیفیت از آن خود نمود و آبگرمکن‌های نامدار اروپایی در رده‌های بعدی قرار گرفتند.


ورود و ماندگاری در بازارهای اروپا به چه توانایی‌ها و شاخصه‌هایی نیاز دارد؟


پیش‌نیاز صادرات، شناخت دقیق بازار و مشتریان هدف صادرات است. همین یک مورد به زمان، هزینه و فعالیت‌های زیادی نیاز دارد. شناخت بازار هدف شامل جنبه‌های مختلفی از قبیل حجم بازار، رقبای بالفعل و بالقوه، نیاز و انتظارات مشتریان، قوانین و استانداردها و… است. شرکت‌هایی که بدون تحقیق وارد بازار شوند بخت توفیق اندکی دارند.


در نظر داشته باشید که بازارهای اروپا، بازارهایی آزاد، رقابتی و شفاف هستند و هیچ شرکتی، امتیاز ویژه، انحصار و… ندارد و امتیاز ویژه‌ای هم در اختیار شما قرار نمی‌گیرد. باید بتوانید در زمین حریف همزمان با قیمت چینی‌ها و کیفیت اروپایی‌ها رقابت کنید.


الان محصولات بوتان در ساوه تولید و در کشورهای اروپایی استفاده می‌شود و آنها با اتکا به تجربه استفاده از آبگرمکن‌های بوتان در منازل مشتریان اروپایی خود، به این باور رسیده‌اند که این محصولات از استاندارد عملکرد و طول عمر بالایی برخوردار هستند. صد البته ما هم به‌ازای این صادرات، ارز وارد کشور کرده و برای جوانان‌مان اشتغال پایدار ایجاد می‌کنیم.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x