رفع موانع تجارت ایران و پاکستان، خواسته فعالان بازرگانی ایرانی

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

هیات ۱۵ نفره ایرانی به دعوت سفارت پاکستان در ایران و هیاتی از اتاق بازرگانی، صنایع و معادن زاهدان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۷ پاکستان در شهر تجاری کراچی حضور یافتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، اکسپو ۲۰۱۷ پاکستان به عنوان بزرگترین نمایشگاه تجاری پاکستان قلمداد می شود که در آن، توانمندی های این کشور در بخش کالاهای صادراتی و خدمات به دیگران نشان داده می شود.

این نمایشگاه با حضور بیش از ۸۵ کشور جهان تا دوازدهم نوامبر – یکشنبه ۲۱ آبان ماه – در شهر کراچی پاکستان دایر شد.

اعضای هیأت ایرانی شرکت کننده در این اکسپو به همراه محمد رفیع سرکنسول پاکستان در زاهدان و نظرمحمد رانجها رایزن بازرگانی پاکستان در تهران با احمد محمدی سرکنسول کشورمان در کراچی دیدار و گفت و گو کردند.

ملاقات با رئیس و هیأت رئیسه اتاق بازرگانی کراچی به همراه مراد نعمتی رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان (کراچی) و همچنین ملاقات با معاون فدراسیون اتاق های بازرگانی پاکستان از دیگر برنامه های سفر اعضای هیات ایرانی به کراچی پاکستان بود.

در نشست ها و دیدارهای اعضای هیات ایرانی با مسئولان، در خصوص رفع مشکلات و موانع دوجانبه تجاری دو کشور تبادل نظر شد.

به گفته مراد نعمتی زرگران رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کراچی، در ملاقات اتاق بازرگانی و فدراسیون اتاق های بازرگانی در خصوص حل مشکلات بانکی و رفع مشکلات مربوط به ویزا از سوی طرف پاکستانی تبادل نظر شد.

آمار رسمی موجود در خصوص حجم صادارات و واردات میان ایران و پاکستان، حاکی است، در سال ۱۳۹۴، کل مبادلات تجاری رسمی میان دو کشور تنها ۸۶۱ میلیون دلار بود که این رقم در سال ۱۳۹۵ سیر صعودی خود را آغاز کرد.

اعداد و ارقام مربوط به سال ۱۳۹۵ حاکی است حجم تجارت دوسویه بین ایران و پاکستان در این سال، به بیش از یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار افزایش یافت. انتظار می رود در پایان سال جاری، تجارت میان دو کشور نسبت به سال گذشته نیز افزایش یابد.

ارزش اقلام صادراتی ایران به پاکستان در سال ۱۳۹۵ بیش از ۷۹۵ میلیون دلار و واردات از این کشور همسایه حدود ۳۶۵ میلیون دلار بود.

اگرچه مقامات هر دو کشور عزم خود را برای افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور تا ۵ میلیارد دلار که مورد توافق دو کشور است، جزم کرده اند، تحقق این مهم با مشکلاتی مواجه است.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x