[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس مرکز آمار ایران از افزایش۴٩,٢ درصدی متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان کلنگی و ۴۴.۴درصدی متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی و افزایش ۲۶ درصدی متوسط مبلغ اجاره‎ی یک مترمربع زیربنای مسکونی در نقاط شهری کشور در تابستان٩٧ نسبت به تابستان  ۹۶ خبر داد.

بر اساس این گزارش متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور ٢٢٢۶٢ هزار ریال با میانگین مساحت ۱۰۶ مترمربع و متوسط عمر بنای ١١ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ١۴,٩ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۴.۴ درصد، افزایش داشته است.

بر اساس سامانه‎ی اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور که با هدف شفاف‌سازی اطلاعات معاملات املاک و مستغلات کشور در راستای ساماندهی امور مسکن پیاده‌سازی گردیده است، بنگاه‌های معاملات ملکی موظف هستند مشخصات کلیه‎ی معاملات خرید و فروشی که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند را در این سامانه ثبت نمایند.

با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در شهرهای بزرگ، باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح استان یا کشور می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

در ضمن وزن‌های مورد استفاده بر مبنای واحدهای مسکونی دارای سکنه در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ١٣٩۵ به‎روز شده است.

انتهای پیام/

[ad_2]

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها