[ad_1]

رئیس سازمان شیلات ایران و معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در چهار ماهه امسال صادرات محصولات شیلاتی ۶۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، حسن صالحی در نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: چهار ماهه امسال صادرات محصولات شیلاتی ۶۰ درصد افزایش داشته و ۴۱۲ میلیون دلار صادرات محصول شیلاتی صورت گرفته است. همچنین در این مدت ۳۰ درصد کاهش واردات محصولات دریایی را شاهد بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: ۲۰۰ تن در دنیا محصولات آبزی صید و پرورش داده می شود و آبزی‌پروری نسبت به صید در سال‌های اخیر پیشی گرفته است. ۴۹ درصد سهم صید و ۵۱ درصد سهم آبزی پروری است.

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران حدود یک درصد جمعیت جهان را دارد و یک میلیون و۹۰۰ هزار تن انواع آبزیان در کشور صید و تولید می‌شود این درحالیست که تولید ما نیم درصد سهم جهان است.

صالحی اضافه کرد: مصرف سرانه آبزی پروری در جهان ۲۰ کیلوگرم است و در ایران این رقم به ۱۰ کیلو و ۶۰ گرم می رسد این در حالیست که در کشور چین مصرف سرانه آبزی‌پروری بیش از ۳۵ کیلو است.

وی خاطر نشان کرد: برای تامین غذای آینده بشریت راهی جز تامین غذا از دریا نداریم و در آینده نزدیک دریا به مهمترین تامین کننده غذای بشریت تبدیل می شود و ما باید در این راستا گام برداریم.

رئیس سازمان شیلات ایران متذکر شد: آبزی پروری در دریا و سواحل دارای جایگاه ویژه ای است در سال ۱۳۹۵ بیش از هزارتن میگو در کشور پرورش داده شده است و در سال جاری نیز یک هزار و ۵۰۰ تن میگو در حال پرورش است.

بیشتر بخوانید :  استقرار کانکس‌های بانک ملی ایران تحویل ارز در مرز مهران

وی تاکید کرد: در استان های شمالی بهترین فرصت برای پرورش ماهیان خاویاری وجود دارد اما از این فرصت به نحو شایسته استفاده نمی‌شود در هفته دولت ۵ هکتار مزرعه پرورش ماهی خاویاری را در دزفول کلنگ زدیم و خوشحالیم که در قروق تالش مرکز پرورش ماهی خاویاری توسط بخش خصوصی با ظرفیت تولید یک میلیون تن در هفته دولت افتتاح شده است.

صالحی ادامه داد: باید در نظر داشته باشیم ماهی سوف و ماهی سفید که از انواع  آبزیان بومی استان گیلان هستند باید مورد توجه قرار گیرد و پرورش آنها را در قفس آغاز کنیم.

وی همچنین از راه اندازی مرکز تولید روغن ماهی کیلکا در گیلان خبرداد و گفت: شرکت ایرانی با شرکت نروژی برای تولید روغن از ماهی کیلکا قرار داد بسته که این می‌تواند تحولی در قیمت کیلکا ایجاد کند.

رئیس سازمان شیلات ایران اضافه کرد: سالانه ۳۰ هزارتن صادرات قزل آلا را هدف گذاری کرده ایم و در حال حاضر ۵۰۰ قفس پرورش آبزیان در سراسر کشور وجود دارد که ظرفیت این مقدار قفس ۲۵۰ هزارتن است و امیدواریم تا پایان سال این رقم را به ۳۰۰ هزار برسانیم.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب ها۶۰اتاق بازرگانی شیرلزانتخابات اتاق بازرگانی 93انتقال پول به حساب سپهپست سریع به خارج از کشورپست سریع در تهرانتاریخچه وب مانیتجهیزات شبکه در کرمانترخیص خودرو از پارکینگ راهنماییترخیص کار بندر انزلیتمدید 5 ساله کارت بازرگانیچگونگی واردات از چینحمل بار هوایی از چین به ایرانحمل و نقل بین المللی راهبانانحمل و نقل راه آهنحمل و نقل هوایی مسافرحواله دلار به ژاپنخرید ابزار شبکهخرید ابزار فرنچ ناخنخرید ابزار کار با چوبخرید اینترنتی 2040خرید اینترنتی حیوانات خانگیخرید اینترنتی ژل افزایش قدخرید تجهیزات تندر 90خرید چینی توسخرید لیوان یکبار مصرفدرصدیرشدرهگیری مرسوله پستی خارج از کشورسایت Ebay چگونه کار میکند؟ستاد ترخیص خودرو منطقه 6سکه و صرافی یارانشرکتهای واردات از چینشیلاتیصادراتصادرات دارو به عراقصرافی 5 ستاره مونترالصرافی در منطقه ظفرصرافی کرجفروش خط تولید رب گوجه فرنگیکارت بازرگانی اهوازگمرک عراقلوگوی سایت آمازونمحصولاتمدارک پی پالمراحل ترخیص خودرو از پارکینگمستر كارت بانك پارسياننحوه خرید از سایت خارجینحوه ی اخذ کارت بازرگانینرخ حواله یوان چینواردات پرسود از دبیواردات سیگار مارلبروواردات کیف وکفش از چینواردات گردو از چینواریز به مستر کارتوب مانی فروش

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها