[ad_1]

رضا محتشمی‌پور رییس دفتر صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در همایش شناخت بازار صادراتی صنعت پلاستیک کشورهای افغانستان و عراق با تاکید بر حفظ و افزایش بازارهای صادراتی محصولات پلاستیک و پلیمری ایران افزود: در چنین بازارهایی عمده‌ترین نیاز، توسعه سرمایه و حضور پررنگ است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، به گفته وی، ایران می‌تواند تأمین کننده ماشین آلات صنعت پلاستیک عراق و افغانستان به همراه ارائه خدمات پس از فروش آن باشد.

محتشمی پور تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک عراق هم با معضل ماشین آلات چینی برای صنعت پلاستیک روبه‌رو می‌شود.

وی با اشاره به این که عراق و افغانستان دو سوم بازار صادراتی ایران را تشکیل می دهند، افزود: جنگ در این کشورها تاثیرگذار بوده است، اما روند به این شکل باقی نمی‌ماند.

رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با بیان این که بیش از ۲۰ درصد واردات عراق در دو سال اخیر مربوط به ماشین آلات است، ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک با کشوری صنعتی روبرو می شویم که سهم آن در حوزه پلاستیک هم افزایش می‌یابد و باید از هم اکنون برنامه ریزی درستی برای آن شرایط داشته باشد.

محتشمی پور یادآور شد: ایران در صادرات ماشین آلات صنعت پلاستیک به عراق ۱۰ درصد سهم داشته است.

این مقام مسوول افزود: هم اکنون ایران ۴۰ درصد اوره مورد نیاز این کشور را تامین می‌کند، اما ایران در بازار اوره افغانستان سهم قابل توجهی ندارد.

وی با اشاره به این که سرمایه عمده‌ترین نیاز توسعه در چنین بازارهایی است، گفت: به منظور تداوم حضور در بازارهای صادراتی باید در پروژه های صنعتی کشور هدف حضور داشت و نسبت به آن واکنش مناسب نشان داد.

بیشتر بخوانید :  قطعا وزیر نیروی جدید باید فردی از بدنه وزارت نیرو باشد

رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با بیان این که در پنج سال گذشته صادرات مواد خام پلیمری به عراق به بیش از ۱۰۰ هزار تن رسیده و پنج برابر رشد داشته است، تصریح کرد: باید بازار عراق را به رسمیت بشناسیم‌؛ همین شرایط در افغانستان هم هست و امیدوارم عراق و افغانستان نیز ظرفیت‌های ایران را به خوبی بشناسند.

محتشمی پور، اطلاعات، سرمایه انسانی و سازمان متناسب با فناوری را از اجزای دیگر توسعه دانست و افزود: تنها واردات ماشین آلات نمی تواند منجر به توسعه شود.

وی با اشاره به این که واردات حجیم ماشین آلات از مقاصد مختلف بدون خدمات پس از فروش مشکلات خاص خود را دارد، گفت: ایران می‌تواند افزون بر تامین ماشین آلات، خدمات پس از فروش هم ارائه کند، در عین حال ایران سرمایه انسانی متخصص دارد.

وی با اشاره به توان متخصصان افغانی، اظهار کرد: در بخش صنعتی عراق، کارگران و متخصصان بنگلادشی فعال هستند و متاسفانه از متخصصان افغانی استفاده نشده است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی ااتاق بازرگانی تهران ثبت سفارشانتقال پول به تجارتبیت کوین حلال استپست سریع تی پی جیپی پال ویکی پدیاتجهیزات شبکه وایرلس چیستترخیص بسته پستی از گمرکترخیص کار تبلتترخیص کننده کالاتعرفه واردات تجهیزات دندانپزشکیچگونگی خرید از امازونچگونگی خرید از سایت خارجیحقوق حمل و نقلحمل بار به قشمحمل بار ریلیحمل کالا از چین به عراقحمل و نقل بار درون شهریحمل و نقل غیر موتوریحمل و نقل هوایی قطرخريد تجهيزات شبكهخرید اینترنتی 3040خرید اینترنتی تندر 90 پارس خودروخرید تجهیزات تندر 90خرید عمده از سایت علی بابارهگیری مرسولات انتظامیرهگیری مرسولات پستی عادیروش واردات کالا از دبیسایت آمازون دانلود سایفونصادرات تركيا 2016صدور کارت بازرگانی گیلانفروش ابزار وبلاگفروش خط تولید پیچ و مهرهفریت بار به فرانسهکردیت مستر کارتگمرک چ تماهنامه گمرک و تجارتنحوه ترخیص خودرو از گمرکنقد بیت کوینهزینه ترخیص خودرو از پارکینگواردات ابزار الاتواردات پرسود از چینواردات پوشاکواردات حکومتیواردات خودروواردات خودرو عوارضواردات دارو از دبیواردات روغنواردات کاغذ از چینواردات مربا

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها