[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین، معاون تولید، صادرات و فناوری این دبیرخانه اعلام کرد: مناطق آزاد کشور در اجرای برنامه های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، عملکرد چشمگیری را در ۷ ماهه نخست سال ثبت نمودند. این عملکرد بیانگر تحقق ۱۳۴% اهداف از پیش تعیین شده در دوره ی ۷ ابتدای سال۹۶  می باشد. طبق برنامه ابلاغی از سوی ستاد اقتصادمقاومتی، مقرر بوده است ۵۸درصد اهداف کمی کل سال ۱۳۹۶ در این دوره ۷ ماهه تحقق یابد حال آنکه بصورت میانگین ۶۹درصد اهداف کمی کل سال در این دوره ی ۷ ماهه محقق گردیده است.

استقرار شرکت های دانش بنیان و فناور

معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در گزارش عملکرد مناطق آزاد در خصوص تاسیس شرکتهای دانش بنیان و فناور از موفقیت مناطق آزاد و گذر از کل اهداف سالیانه در دوره ی هفت ماهه مناطق در این حوزه خبر داد.

مهدی بازارگان از رشد قابل توجه استقرار شرکت های دانش بنیان در هفت ماهه نخست سالجاری در مناطق آزاد کشور خبر داد و گفت: استقرار این شرکت ها در هفت ماهه نخست سال نسبت به عملکرد تا انتهای سال ۹۵، حدود ۳۱ درصد رشد را نشان می دهد و این رقم فراتر از برنامه ی ابلاغی با هدف ۲۰ درصدی در برنامه است و انتظار می رود مناطق آزاد در این بخش تا پایان سال نسبت به کل هدف تعیین شده عملکردی ۲۰۰ درصدی را تجربه کنند.

وی افزود: عملکرد این مناطق در بخش حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور نشان می دهد، تا پایان سال ۹۵ تعداد ۲۰۰ شرکت در این مناطق تاسیس شده بوده (عملکرد سال ۹۵ برابر ۹۰ واحد) و برنامه تعیین شده در سال جاری، تاسیس ۴۰ شرکت دانش بنیان و فناور جدید در این مناطق است. تا انتهای مهرماه سال ۹۶ ایجاد ۲۲ شرکت پیش بینی شده بود، در حالی که عملکرد هفت ماهه اول نشان می دهد ۶۲ شرکت دانش بنیان یعنی ۳ برابر تعداد هدفگذاری شده، در این بازه زمانی در مناطق آزاد جذب شده اند و مجموع واحدهای دانش بنیان و فناور مستقر در مناطق آزاد به ۲۶۲ واحد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید :  نسخه جدید اندروید پایان مرداد از راه می‌رسد

افزایش صادرات

بازارگان به پیشرفت مناطق آزاد کشور در بخش صادرات و صادرات مجدد اشاره کرد و افزود: گزارش اخیر نشان می دهد، صادرات کالای تولیدی ، خدمات و صادارت مجدد در این مناطق نیز پیشرفت خوبی را تجربه کرده است. مناطق آزاد در صادرات و صادرات مجدد تا انتهای مهرماه سال جاری توانستند از رشد  ۳۰ درصدی عبور کنند و پیش بینی ها نشان می دهد در پایان سال مجموع صادرات و صادرات مجدد نسبت به کل هدف سال بیش از اهداف ابلاغی را محقق نمایند.

وی گفت: بر اساس وظایفی که ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بر عهده مناطق آزاد گذاشته شده است، عملکرد این مناطق در صادرات و صادرات مجدد در سال ۹۵ رقمی حدود ۸۱۴ میلیون دلار بود که  در سال جاری بیش از یک میلیارد دلار هدفگذاری شده است. رقم هدفگذاری شده در هفت ماهه نخست سال جاری در مجموع صادرات  ۵۱۲ میلیون دلار بود و عملکرد این مناطق نشان می دهد رقمی حدود  ۵۲۳ میلیون دلاردر این دوره زمانی  محقق شده  است.

با رشد ۳۱ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته و همچنین تحقق ۵۰% از اهداف کل سال تا انتهای مهر ماه، پیش بینی می شود تا پایان سال جاری مناطق آزاد در صادرات و صادرات مجدد نیز به هدف ۱ میلیارد دلاری دست پیدا نمایند.

افزایش صادرات به کشورهای همسایه

معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق گفت: از دیگر برنامه های ابلاغ شده به مناطق آزاد، افزایش مبادلات با کشورهای همسایه با رویکرد افزایش صادرات طرف ایرانی می باشد. مناطق آزاد در سال ۹۵ به کشورهای حوزه تاثیر خود ۲۱۹ میلیون دلار کالا و خدمات صادر کردند (از سرجمع صادرات و صادرات مجدد) و رقم هدفگذاری شده در این مناطق در سال جاری ۲۶۴ میلیون دلار است. 

بیشتر بخوانید :  اطمینان مشتریان نفت ایران به دریافت معافیت از آمریکا

بر اساس این گزارش رقم ۱۴۱ میلیون دلاری تا انتهای مهرماه پیش بینی شده بود که عملکرد مناطق نشان می دهد، مناطق آزاد در این بازه بیش از این رقم و حدود ۱۵۴ میلیون دلار کالا و خدمات با کشورهای حوزه تاثیر مبادله کردند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۳۴ درصد رشد را نشان می دهد.

افزایش گردشگر خارجی

وی در ادامه به رشد ۳۴ درصدی حضور گردشگر خارجی در مناطق آزاد کشور در سالجاری اشاره کرد و افزود: عملکرد مناطق آزاد کشور در سال ۹۵، بیش از ۳۹ هزار گردشگر خارجی با حداقل یک شب اقامت از این مناطق دیدن کردند و رقم هدفگذاری شده در سال ۹۶ با رشد ۱۰درصد بیش از ۴۳ هزار نفر است.

رقم هدف گذاری شده برای جذب گردشگران خارجی در این مناطق تا انتهای مهرماه، ۲۳ هزار نفر تعیین شده بود که گزارش عملکرد مناطق نشان می دهد بیش از ۲۸ هزار گردشگر خارجی در این مدت در مناطق آزاد اقامت داشته اند. که این رقم ۳۴ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد و بیش از ۶۵ درصد اهداف شده جهت کل سال تا انتهای مهرماه محقق گردیده است.

برگزاری نمایشگاههای ارائه محصولات و توانمندی ها

معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان از برگزاری ۴۴ نمایشگاه تخصصی تا انتهای مهرماه سالجاری در مناطق آزاد کشور خبر داد و گفت: مناطق آزاد در سال ۹۵، تعداد ۶۱ نمایشگاه برگزار نموده اند، رقمی که باید بر اساس هدفگذاری های تعیین شده تا پایان سال جاری به ۷۶ نمایشگاه برسد.

بیشتر بخوانید :  توسعه کشاورزی الگوی مناسبی ندارد

تعداد برگزاری نمایشگاه هدفگذاری شده برای بازه ی ۷ ماهه ی  سال ۹۶، ۳۸ نمایشگاه بود و گزارش عملکرد مناطق نشان می دهد ۴۴ نمایشگاه در این مدت برگزار شده است در حالی که در نیمه اول سال گذشته ۱۸ نمایشگاه برگزار شده، مقایسه این دوره های مشابه ۱۴۴ درصد رشد را نشان می هد. با توجه به تحقق ۵۸ درصد از کل هدف سالیانه در نیمه ی نخست، مناطق آزاد در تحقق اهداف این پروژه نیز موفق خواهند بود

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی ایران و نیوزیلندارسال پول به ایران از کاناداانتقال پول به صورت اینترنتیانتقال پول به مستر کارتترخیص کار گمرک تهرانترخیص کار یعنی چهترخیص کالا از گمرک پستترخیص کالا از گمرک پیرانشهرتعرفه واردات خودرو 92تعرفه واردات خودرو صفر شدچگونگی رهگیری مرسوله پستیحمل و نقل بین المللی آبادانحمل و نقل بین المللی به عراقحمل و نقل خوزستانخريد تجهيزات شبكهخرید اینترنتی جارو شارژیخرید تجهیزات سالن قارچخرید جنگنده از چین توسط ایرانخرید خط تولید ام دی افخرید وبمانی ارزانزمان خرید دلارسایت گمرک یزدسفارش خرید از سایت خارجیشرکت حمل و نقل بین المللی بیتا ترابرشرکت حمل ونقل بین المللی کیانوش ترابرصرافی های منطقه 7صرافی های منطقه 8 تهرانطریقه استفاده از بیت کوینفروش خط تولید گونیفروش رک و تجهیزات شبکهقوانین گمرک فرودگاه ترکیهقیمت حمل بار هوایی مشهدقیمت یوان حواله ایکارت بازرگانی ایرانگمرك نوشهرلیست خرید ابزارمعمای خرید 1000 دلارنحوه ی صادرات به عراقنرخ حواله دلار و یورو امروزهزينه ترخيص خودرو از گمركهزینه حمل بار از چین به ایرانواردات تجهيزات پزشكيواردات تجهیزات برقیواردات جرثقیل از دبیواردات خودرو دست دوم خارجیواردات درب ضد سرقت از چینواردات غذای سگواردات فلشواردات قطعات از دبی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها