[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز آمار ایران، تغییرات ارزش دلاری تجارت خارجی (کالایی) کشور بر اساس آمار منتشر شده گمرک ایران در بخش‌های مختلف اقتصادی مانند کشاورزی- شکار – جنگلداری، شیلات، استخراج معدن و صنعت به جز نفت و گاز و تجارت چمدانی بهار ۱۳۹۶ اعلام شد. 

در مقدمه این گزارش آمده است: تجارت خارجی در برگیرنده صادرات و واردات کالا و خدمات است. در خصوص تجارت کالایی، بخش عمده آمار مربوط به آن توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران منتشر می شود. آمار تجارت سایر کالاها که عمدتاً مربوط به تجارت نفت خام و فرآورده های نفتی، تجارت برق و گاز و برخی قطعات و ماشین آلات هواپیما و کشتی می باشد، توسط سازمان های متبوع (شرکت ملی نفت، وزارت نیرو، شرکت ملی گاز و شرکت های هواپیمایی و کشتیرانی) تهیه می شود.

این گزارش بر اساس آمار تجارت کالایی منتشر شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران (به جز میعانات گازی کد ۲۷۰۹) و در قالب طبقه بندی استاندارد بین المللی رشته فعالیت های اقتصادی ISIC.REV۳ و طبقه بندی محوری محصولات CPC۱.۱ تهیه شده است.

لازم به ذکر است که طبقه بندی انجام شده در خصوص رشته فعالیت های اقتصادی در این گزارش، منعکس کننده رشته فعالیت صادرکننده یا واردکننده نیست، بلکه در خصوص واردات بیانگر رشته فعالیت تولیدکننده خارجی و در خصوص صادرات بیانگر رشته فعالیت تولیدکننده داخلی می باشد.

بخش کشاورزی و شکار و جنگلداری

ارزش دلاری صادرات محصولات این بخش در فصل بهار ۱۳۹۶ نسبت به فصل مشابه سال قبل از کاهش رشد ۲۸.۵۶ درصدی برخوردار است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذشته (فصل زمستان ۱۳۹۵) منفی ۲۶.۰۹ می‌باشد.

بیشتر بخوانید :  استقرار کانکس‌های بانک ملی ایران تحویل ارز در مرز مهران

ارزش دلاری واردات محصولات از این بخش در فصل بهار ۱۳۹۶ نسبت به فصل مشابه سال قبل از افزایش رشد ۲۱.۲۹ درصدی برخوردار است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذشته (فصل زمستان ۱۳۹۵) مثبت ۲۱.۲۱ می باشد.

بخش شیلات

ارزش دلاری صادرات محصولات این بخش در فصل بهار ۱۳۹۶ نسبت به فصل مشابه سال قبل از افزایش رشد ۸۰.۱۶ درصدی برخوردار است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذشته (فصل زمستان ۱۳۹۵) منفی ۳۶.۲۳ است.

ارزش دلاری واردات محصولات از این بخش در فصل بهار ۱۳۹۶ نسبت به فصل مشابه سال قبل از کاهش رشد ۲۲.۱۷ درصدی برخوردار است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذشته (فصل زمستان ۱۳۹۵) مثبت ۱۰.۴۸ است.

بخش استخراج معدن

ارزش دلاری صادرات محصولات این بخش در فصل بهار ۱۳۹۶ نسبت به فصل مشابه سال قبل از افزایش رشد ۵۰.۲۵ درصدی برخوردار است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذشته (فصل زمستان ۱۳۹۵) منفی ۱.۱۵ است.

ارزش دلاری واردات محصولات از این بخش در فصل بهار ۱۳۹۶ نسبت به فصل مشابه سال قبل از افزایش رشد ۷۴.۳۶ درصدی برخوردار است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذشته (فصل زمستان ۱۳۹۵) مثبت ۱۰.۸۸ است.

بخش صنعت

ارزش دلاری صادرات محصولات این بخش در فصل بهار ۱۳۹۶ نسبت به فصل مشابه سال قبل از کاهش رشد ۵.۱۷ درصدی برخوردار است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذشته (فصل زمستان ۱۳۹۵) منفی ۱۰.۵۶ است.

ارزش دلاری واردات محصولات از این بخش در فصل بهار ۱۳۹۶ نسبت به فصل مشابه سال قبل از افزایش رشد ۲۷.۲۹ درصدی برخوردار است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذشته (فصل زمستان ۱۳۹۵) منفی ۵.۳۶ است.

بیشتر بخوانید :  یک اتفاق عجیب در "اوپک"

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاارسال پول از نروژ به ایرانارسال پول به مسکوبانک صادرات 821پول پی پالتجهیزات شبکه در قمترخیص خودرو گمرکترخیص کار گمرک در کرجچگونه ترخیص کار گمرک شویمحمل بار وانتحمل زمینی از آلمانحمل هوایی بار ماهانحمل هوایی ماهانحواله یوان به چینخرید ابزار شماره دوزیخرید از چین اینترنتیخرید اینترنت 3g رایتلخرید اینترنتی جواهراتخرید تجهیزات گیتارخرید خط تولید سقف کاذبخرید دارو از آمازونخرید دلار در رشتخرید و فروش اینترنتی سهام بورسخودرو وارداتی فروشسایت بازاریابی امازونصادرات سنگ آهن به چينصادرات طلا از ایرانصرافی شیراز معالی آبادصرافی کرجضرورت صادرات غیر نفتیطرح گمرک نوینطریقه خرید دلار از بانکفروش ابزار رونیکسفروش ابزار گل چینیفروش تجهیزات شبکه یزدفروش تجهیزات ضد انفجارفروش خط تولید صابون بهداشتیقانون واردات از چینقوانین واردات کالا از دبیگمرك مشهدگمرک ایران ثبت سفارشگمرک خراسان شمالیمراحل ترخیص کالا از گمرک بندرعباسمستر کارت رایگان برای اپل ایدینحوه واردات از چیننرخ ترخیص کالا از گمرکهزینه های ترخیص خودرو پلاک اروندواردات ظروف کریستالواردات عینکواردات قطعات کامپیوتری از چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها