[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: معاون رییس اداره کل گمرک چین اعلام کرد تجارت خارجی چین در یک دوره ۴۰ ساله (دوران اصلاحات و سیاست درهای باز) ۱۹۸ برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس از رادیو بین المللی چین، ‘زو جی‎وو’ روز شنبه در پکن افزود: در طور ۴۰ سال گذشته و پس از اجرای «سیاست اصلاحات و درهای باز» میزان کل واردات و صادرات چین ۱۹۸ برابر افزایش یافته ‌است و بیش از ۱۱ درصد میزان تجارت در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

او با اشاره به اینکه چین اکنون به یکی از مهمترین نیروهای محرکه رشد اقتصادی جهان تبدیل شده ‌است تصریح کرد: به علت اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز، ظرف ۴۰ سال گذشته تجارت خارجی چین شاهد ‘رشدی شگفت‌انگیز’ بوده ‌است.

معاون رییس اداره کل گمرک چین با بیان اینکه سرعت رشد متوسط چین سالانه به ۱۴.۵ درصد رسیده است تاکید کرد در حال حاضر چین در زمینه صادرات ۱۴۰۰ کالا جایگاه نخست جهان را به خود اختصاص داده و از طریق تجارت خارجی، ۲۰۰ میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده است.

به گفته ‘زو’ این در حالی است که چهل سال پیش سهم تجارت خارجی چین در جهان کمتر از یک درصد بود ولی امروز به بیش از ۱۱ در صد افزایش یافته ‌است.
سیاست «اصلاحات و درهای باز چین» ۴۰ سال پیش و در ۱۸ دسامبر سال ۱۹۷۸ در سومین نشست عمومی یازدهمین دوره کمیته مرکزی حزب کمونیست چین با محوریت محوریت سازندگی اقتصادی در امور ملی مصوب شد.

بیشتر بخوانید :  اظهارنظر سعودی ها قیمت نفت را افزایش داد

پس از ۴۰ سال اجرای این سیاست، چین به دومین جامعه اقتصادی جهان، بزرگترین کشور صنعتی، بزرگترین کشور صادرکنندۀ کالا و کشور دارای بیشترین ذخیره ارزی تبدیل شده است.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها