رایزنی هیات اقتصادی و علمی ایران با همتایان آفریقای جنوبی خود در پرتوریا

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

هیات فنی-تخصصی اقتصادی ، تجاری و علمی ایران به ریاست مدیر کل آفریقای وزارت امور خارجه به آفریقای جنوبی سفر کرد .

به گزارش ایسنا ،هیات فنی – تخصصی اقتصادی، علمی جمهوری اسلامی ایران که با هدف بررسی راه‌های گسترش روابط و همکاری‌های دوجانبه به آفریقای جنوبی سفر کرده است، طی دو روز گذشته در نشست‌های دوجانبه با همتایان آفریقای جنوبی ، زمینه های مختلف همکاری ها را موردبررسی و  گفتگو قرار داد.

در این هیات که به ریاست مهدی آقاجعفری مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه به پرتوریا عزیمت کرده است، نمایندگان وزارتخانه های نفت، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، علوم ، تحقیقات و فناوری، بانک مرکزی ، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندارد و نیز بخش خصوصی بانک پاسارگاد، اتاق بازرگانی، هواپیمایی ماهان و شرکت یکم (آب وفاضلاب) حضور دارند.

آقاجعفری هدف از این سفر را مذاکره و تبادل نظر بخش‌های تخصصی دو کشور به منظور تقویت مناسبات تجاری، اقتصادی و علمی در دوران پسابرجام عنوان کرد و افزود: با توجه به فضای مثبت بین المللی و عزم و اراده جدی سران دو کشور مبنی بر توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف، هیات فنی- تخصصی کشورمان با حضور نمایندگان بخش های مختلف دولتی و خصوصی و با رویکرد عملیاتی و اجرایی و با دستور کار پیگیری اجرای توافقات قبلی ، نهایی کردن اسناد مبادله شده و ایجاد تسهیلات لازم برای فعالان تجاری و اقتصادی دو کشور و در مجموع بسترسازی مناسب جهت برگزاری موفقیت‌آمیز سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک  دو کشور عازم آفریقای جنوبی شده و طی دو روز نشست و گفت‌وگوی رودررو  و فشرده به نتایج مثبتی دست یافت.

محسن موحدی قمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی نیز با ارزیابی مثبت از این سفر ، حضور بخش های مختلف کشور در هیات اعزامی و استقبال و برنامه ریزی خوب طرف آفریقای جنوبی طی دوروز گذشته را نشانه اراده و اشتیاق  مشترک دو طرف برای توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف توصیف کرد.

 قراراست نتایج سفر این هیات به نشست مردادماه معاونین وزرای خارجه دو کشور در تهران ارائه شود .

سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در سه ماهه سوم سالجاری به ریاست وزرای خارجه دو کشور در پرتوریا برگزار می شود.

 انتهای پیام

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x