[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، احمد مشیریان، معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با حضور در نشست خبری کنفرانس  امنیت شغلی و امنیت سرمایه گذاری جدید اظهار داشت: امنیت شغلی خواسته جامعه کارگری است و ما بیشتر به دنبال ایجاد یک وحدت نظر بین جامعه کارگری و کارفرمایی هستیم.

وی افزود: جامعه کارگری معتقد است امنیت شغلی به دلیل افزایش تعداد قراردادهای موقت کاهش پیدا کرده و اگر امنیت شغلی افزایش یابد،  انگیزه کار بین کارگران افزایش می یابد.از طرفی، با توجه به شعار سال و سیاست اشتغالزایی وزارتخانه، موضوع امنیت شغلی و امنیت سرمایه گذاری و تولید با حضور و مشارکت شرکای اجتماعی برگزار می شود.

مشیریان با بیان اینکه در اغلب کشورها قراردادهای موقت وجود دارد که سقف این قراردادها در کشورهای مختلف بین ۲ تا ۱۰ سال است گفت: اما در برخی کشورها مانند ایران سقف قراردادهای موقت نامحدود است که باید به یک الگوی مدون برسیم تا امنیت شغلی برقرار شود.در همین زمینه کنفرانس روز دوشنبه با حضور تشکل ها و نمایندگان کارفرمایی و کارگری و اساتید دانشگاه ها، مدیران کل استان ها و مقامات عالی وزارت برگزار می شود. در نهایت در پنل انتهایی کنفرانس از هر سه گروه شرکای اجتماعی در خصوص امنیت شغلی و سرمایه گذاری مورد بررسی قرار می گیرد.

 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اینکه امنیت شغلی در کنار امنیت سرمایه گذاری و تولید باید به یک نقطه تعادل برسد تأکید کرد و افزود: دستورالعمل هایی در این حوزه داریم که به مراجع حل اختلاف این فضا را می دهد در صورتی که قرارداد سفید امضا محرز شود، رسیدگی  و رای صادر می شود.

بیشتر بخوانید :  هر کیلوگرم دام زنده ۱۶تا ۱۸هزار تومان/ انجام ذبح سفارشی برای اولین بار

مشیریان با اشاره به راه اندازی سامانه جامع روابط کار، ادامه داد: ذیل این سامانه ۳۲نرم افزار تحت پوشش قرار می گیرد که یکی از این نرم افزارها، مربوط به ثبت قراردادهای کار است. به این ترتیب تعداد قراردادها از بعد این که چند درصد دائم و یا موقت هستند، مشخص می شود. همچنین از طریق این سامانه ثبت دادخواست و شکایات مربوط به قراردادهای کار ممکن می شود.

مشیریان با اشاره به حساسیت ویژه وزیر بر موضوع امنیت شغلی در کنار امنیت سرمایه گذاری و تولید گفت: این موضوع یکی از برنامه‌های وزیر در دولت آینده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تعداد حوادث کار در سال گذشته عنوان کرد: در سال ۹۵ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۸۴ نفر حادثه داشتیم که نسبت به سال۹۴ حدود ۱۳ درصد کاهش داشته، همچنین حدود ۱۴۸۴ حادثه منجر به فوت در سال گذشته بوده است.

مشیریان درباره وضعیت بیمه بیکاری گفت: کسی که بدون میل و اراده خود بیکار شده باشد، مشمول بیمه بیکاری می شود؛ بخشی از این بیمه برون سپاری می شود تا مراجعه حضوری کمتر شود.از طرف دیگر، کاریابی ها پیگیر اشتغال مجدد افراد می شوند که در این شرایط بیمه بیکاری آنها قطع خواهد شد و این هم برای دولت و هم برای فرد بیکار یک فرصت است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در سال گذشته حدود ۳۰۰ هزار نفر در کل کشور مستمری بیمه بیکاری دریافت کردند. لایحه اصلاح قانون کار بازگشت داده شده است و پیگیر هستیم تا این لایحه با حضور شرکای اجتماعی بررسی شود.

بیشتر بخوانید :  فیلم جاسازی سیگار قاچاق در تریلر

 انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی ثبتارشانتقال پول صادرات به ملیتجهیزات شبکه وای فایتجهیزات شبکه-بندر عباستجهیزات فعال و غیرفعال شبکهترخيص كالا چيستترخیص کار تبریزترخیص کار سرخسترخیص کالا بندرانزلیترخیص کالا سپاهانترخیص کالا شرکتثبت شركت حمل و نقل بين الملليثبت نام شرکت حمل و نقل بین المللیحساب پی پال وریفایحمل بار از روسيه به ايرانحمل صحیح بار pdfحمل و نقل دریایی کانتینرحواله دلار کاناداخريد از علي باباخرید از آمازون لک لکخرید از چینخرید از سایت آمازون و تحویل در ایرانخرید ایفون لاک از امریکاخرید اینترنتی تجهیزات 206خرید اینترنتی جوراب ساق بلند زنانهخرید اینترنتی مجسمه پلی استرخرید تجهیزات رادیولوژیخرید دلار دانشجوییخرید کتاب از ebayخرید کریو آمریکاخرید لاتاری آمریکاخرید مکمل بدنسازی از آمریکاسیستم رهگیری مرسولات ویژهصادرات دنبلانصرافی دوقرونصرافی فدکصرافی فرودگاه امام خمینیضرورت صادرات غیر نفتیفروش تجهیزات خودروفروش عمده ابزار آلاتقوانين ترخيص كالا از گمركکارت بازرگانی هزینهگمرک میلکمسترکارت و ویزاکارتمطلب درباره ی حمل و نقلهدیه وبمانیواردات از چین چگونه استواردات پارچه از ترکیهواردات کاغذ دیواریوبمانی مجانی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها