[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است با افزایش اعتبار در گردش قطعه‌سازان، ترخیص قطعات خودرو از گمرک و صدور مجوز واردات خودروهای خارجی می توان از التهابات بازار خودرو کاست.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا درباره راههای خروج بازار خودرو از نابسامانی‌، گفت: باید دو کار در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور انجام شود اول، اعتبار سرمایه در گردش قطعه‌سازان باید افزایش یابد و از رکود خارج شوند و دوم، خودروهای پر مصرف مانند پراید، تیبا، پژو و سمند نباید گران شوند و درباره سایر خودروها نیز اجازه واردات با ارز آزاد داده شود و از آنها عوارض واردات دریافت شود. وزارت صمت می‌تواند از عواید دولتی ناشی از واردات خودرو به خودروهای پرمصرف داخلی یارانه بدهد تا کل تولید و واردات خودرو برای خودروسازان مقرون به صرفه شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس تاکید کرد: نتیجه نهایی این اقدامات موجب کاستن از التهابات قیمتی بازار خودرو می‌شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مشکلات به وجود آمده ناشی از ترخیص نشدن لوازم یدکی و قطعات خودرو از گمرک، گفت: علت ایجاد این مسئله ریشه در عملکرد دستگاه‌های اجرایی دارد و رییس‌جمهور و معاون اول رییس‌جمهور می‌توانند با ورود جدی به این مسئله و بررسی مباحث مطرح شده توسط وزارت صنعت و گمرک و خودروسازان و قطعه‌سازان تصمیم نهایی را گرفته و با صدور دستور قاطع، بازار خودرو و قطعه را از بلاتکلیفی خارج کنند. ترخیص قطعه از گمرک موجب خروج خودروهای نیمه ساخته از انبار خودروسازان و عرضه به بازار می‌شود در این صورت روند صعودی قیمت خودرو در بازار متوقف و سیر نزولی قیمت خودرو آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید :  منطقه آزاد تجاری ایران و پاکستان گشوده می‌شود

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها