[ad_1]

حضور دیپلماتی اقتصاددادن در یکی از مهم‌ترین کشورهای اروپایی که با ایران نیز تعاملات اقتصادی و مالی بسیار دارد و در دو سال گذشته با اجرایی شدن برجام نیز این تعاملات افزایش یافته، حاکی از اهمیت و نوع نگاه این کشور و دیگر کشورهای اروپایی به گسترش و عمق بخشیدن به روابط تجاری و مالی با ایران است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هر چند این دیپلمات سوییسی تجربه قابل توجه‌ حضور در کشور بزرگ مصر در شمال آفریقا را دارد اما تجربیات و کارنامه اقتصادی و مالی او بر تجربیات سیاسی و دیپلماتیکش سنگینی می‌کند.

 لایتنر در سال ۱۹۹۶ به خدمات دیپلماتیک سوئیس پیوست و پس از اتمام آموزش دیپلماتیک خود در سفارت سوئیس در مادرید و آکادمی دیپلماتیک اسپانیا در سال ۱۹۹۷ به بخش اقتصادی و مالی وزارت امور خارجه در برن ملحق شد که در آنجا با دامنه گسترده‌ای از موضوعات سیاست خارجی مرتبط با مسائل اقتصادی و مالی سر و کار داشت.

او همچنین در ژوئیه ۲۰۰۲، به سفارت سوئیس در پرتوریا پایتخت اداری و اجرای آفریقای جنوبی منتقل شد که در آنجا مسوول همکاری اقتصادی، تجاری و علمی دو جانبه بود. در ژوئن ۲۰۰۶، هم معاون سفارت سوئیس در سانتیاگو شیلی شد.

 

لایتنر در ژانویه سال ۲۰۰۹ مسوولیت حوزه سیاست صلح را در بخش امنیت انسانی وزارت امور خارجه سوییس را به عهده گرفت و در سال ۲۰۱۱، معاون بخش امنیت انسانی شد.

 

این دیپلمات سوئیسی همچنین از ژوئن ۲۰۱۳ تا ژوئن ۲۰۱۷، به عنوان سفیر سوئیس در مصر خدمت کرده است.

بیشتر بخوانید :  تخصیص ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی به کالاهای اساسی

او اقتصاددان و فارغ التحصیل دانشگاه فریبورگ و دانشگاه علوم کاربردی زوریخ است و قبل از کار دیپلماتیک، تجربه کسب و کار در صنعت تجارت و مالی را به دست آورد. 

مارکوس لایتنر متاهل و دارای دو فرزند است.

پیش از لایتنر، جولیو هاز، به عنوان سفیر سوئیس در تهران فعالیت می‌کرد. او فردی رسانه‌ای بود و در نمایشگاه‌های بسیاری حتی به همراه همسر خود حضور می‌یافت و در طول دوره ماموریتش به مشهد مقدس هم سفر کرده و عکس‌های این سفر بازتاب قابل توجهی در رسانه‌ها پیدا کرد.

بر اساس این گزارش، از ۳۱ خرداد ۱۳۵۹ که روابط دیپلماتیک و کنسولی ایالات متحده آمریکا و ایران قطع شده است، بخش حافظ منافع خارجی سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به مراجعان خدمات می‌دهد. با توجه به تنش‌هایی که میان ایران و آمریکا در سه دهه گذشته وجود داشته است، سفارت سوییس در تهران همواره بخش مهمی از بار انتقال پیام‌ها میان ایران و آمریکا را بر دوش داشته است که از این منظر تعامل سفارت این کشور با تهران از اهمیت سیاسی بالایی برخوردار است.

رییس‌جمهور سوییس پس از اجرایی شدن برجام از اولین روسای جمهوری بود که در راس هیاتی‌ بلندپایه به ایران آمد و با مقامات کشورمان دیدار کرد.

در این سفر علاوه بر مذاکره روسای جمهور و هیأت‌های دو طرف؛ موافقتنامه‌هایی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تسهیل مراودات بانکی، سیاسی، حقوقی و فرهنگی میان دو کشور امضا شد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی س و ببانک صادرات 4545بانک صادرات 93پست سریع بین المللپست سریع خارجیتجهیزات شبکه رادیوییتجهیزات فعال و غیرفعال شبکهترخیص خودرو از گمرک خرمشهرترخیص خودرو خرمشهرترخیص کالا سیرجانثبت صادرات و وارداتجزوه تجهیزات شبکهحق العملکاری کارت بازرگانیحمل بار با لنجحمل بار کارگوحمل هوایی به انگلیسیحمل و نقل بین المللی عراقحواله یوان باقیحواله یوان به چینخدمات بار هوایی کیهان کالاخرید ابزار شنودخرید اینترنتی چاقوخرید پوشاک از سایت های خارجیخرید تجهیزات پلیسیخرید تجهیزات دست دوم عکاسیخرید خدمت خارج از کشورخرید خط تولید شیرآلاتخرید کتاب آمازونخرید لباس از امریکاخرید ویزای امریکادانلود قوانین گمرکیسامانه ترخیص خودرو منطقه آزاد اروندصادرات شیرین بیان به چینصادرات هندوانه به ترکیهصرافی یارانطريقه صادرات كالافروش کابل و تجهیزات شبکهقانون واردات از چینکارت بازرگانی طلاییکارگردان ابد و یک روزگمرک نودوزمراحل ترخیص خودرو پلاک اروندنرخ حمل کانتینر از چین به ایرانهزینه واردات لیفتراک از دبیواردات ابزار از دبیواردات ایران از آلمانواردات ژیلتواردات لوازم یدکی از ترکیهواردات و صادرات الجزائروب مانی تهران

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها