[ad_1]

غلامحسین شافعی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: این قوانین دست و پاگیر زمینه را برای فساد در کشور ایجاد می کنند لذا رفع این مشکلات باید به صورت جدی مد نظر دولتمردان قرار بگیرد.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: وزیر اقتصاد باید این موضوع را به صورت جدی پیگیری و از حضور بخش خصوصی برای مقررات زدایی استفاده کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران گفت: بخش خصوصی بعد از انتخابات مرتب این تقاضا را داشته که در خصوص وزرای اقتصادی نظرات فعالان اقتصادی در نظر گرفته شود. بر همین اساس یک کار سراسری انجام از تمامی اتاقهای بازرگانی سراسر کشور و کمیسیونهای مختلف درخواست شد تا ملاکها و معیارهای مورد نظرشان را اعلام کنند.

وی افزود: جمع بندی این معیارها تقدیم رئیس جمهوری شده است. در نهایت آنچه که به عنوان یک نظر قالب مطرح شد این بود که مهمترین موضوعی که باید دولت به آن توجه کند این است که دولت در چه نقطه ای قرار دارد و به کجا می خواهد برسد.

شافعی ادامه داد: دولت باید برنامه اقتصادی چهار ساله آتی کشور را ارائه کند و انتخاب را بر اساس برنامه ارائه شده انجام دهد تا افردای انتخاب شوند که بتوانند این اهداف را محقق کنند. از نظر بخش خصوصی موضوع ارائه برنامه بر شخص ارجحیت دارد و اگر این برنامه ارائه شود قطعا هماهنگی مناسبی میان تیم اقتصادی شکل خواهد گرفت.

وی گفت: نباید ماشین اقتصاد کشور فرمانش دست یک نفر و گاز و ترمزش دست افرادی دیگر باشد. بخش خصوصی با تیم اقتصادی که توسط دولت معرفی شده کار کرده و شناخت مناسبی از آنها دارد.

بیشتر بخوانید :  حمل دریایی از فرانسه

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران افزود: بخش خصوصی ارزیابی اقتصاد کلان کشور را مثبت می داند و معتقد است دولت در خصوص کنترل تورم بسیار مناسب عمل کرده است.

وی ادامه داد: از بالا بردن سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور راضی نیستیم. یکی از خواسته های مهم بخش خصوصی موضوع جدا شدن دولت از مسائل مختلف و حذف نورچشمیها از عرصه اقتصاد است.

شافعی گفت: تصور ما این است که بخشهای مختلف دولتی امکان رقابت سالم را برای بخش خصوصی فراهم نمی کنند. این دوگانگی و حضور نیروهای ذینفوذ در بخش اقتصادی حضور بخش خصوصی را تنگ کرده است. با این وضعیت فضای کسب و کار در کشور نگرانیم که اشتیاق سرمایه گذاری از بین برود.

وی افزود: دولت باید به کارش بپردازد و بیشتر وظایف نظارتی را دنبال کند و تلاش کند بدنه خود را کوچک کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران در خصوص حل مشکلات موسسات مالی و اعتباری هم گفت: بانکها باید تبعیت بی چون و چرا از بانک مرکزی داشته باشند اما در شرایط فعلی این موضوع درست و صحیح رخ نمی دهد. ظرفیت اقتصادی کشور نیازمند این همه بانک نیست و بسیاری از بانکها باید ادغام شوند.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاا بانک صادرات ایراناخبار روز گمرک بازرگاناخبار گمرک بیله سواراسکریلکس 2015انتقال پول به کارت ملتبیت کوین رجا نیوزپست اکسپرس چیستپستی بین المللی فدکسترخیص خودرو از گمرک خرمشهرترخیص کار فرودگاه امامترخیص کالا مشهدحمل و نقل بار درون شهریحمل و نقل ترکیبیحمل و نقل شیرازحمل و نقل قمخرید آیفون 5 اس از خارجخرید ابزار الات دستیخرید ابزار حکاکیخرید اینترنتی مانتو 93خرید خط تولید ارزانخرید کتاب از Amazonخرید کریو آمریکاس بانک صادراتسایت آمازون ایرانسایت آمازون ویکی پدیاشرکت حمل و نقل بین المللی فراز رانان جهانشرکت واردات از دبیصادرات عرقیات گیاهیصادرات فلسطينية تحتاج للنقل الجويصرافی ایرانصرافی توکلی در لندنصرافی دوقرونصرافی نیکانطریقه واردات از دبیفروش ابزار لحیم کاریقوانين ترخيص كالا از گمركقيمت حواله يوانقیمت حواله دلار امریکاکرایه حمل هواییگمرك نوردوزگمرک بندر امامگمرک ژاپنگمرک کرمانشاهمدارک پی پالمستر کارت 50 دلاریمعاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 4واردات تجهیزات ورزشیواردات ثبت سفارشواردات خودرو از امریکا

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها