[ad_1]

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در حاشیه نشست سه جانبه سران سه قوه اظهار داشت: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند ۱۳ آبان مبدایی برای رسیدن آنها به آرزوهای نادرستشان نسبت به ملت ایران خواهد بود.

وی افزود: اما مردم ایران به عکس عمل کردند و استقامت و ایستادگی خود را نشان دادند؛ ملت ایران کاملا روشن کردند، کسی که در فکر فشار و ظلم است، هیئت حاکمه آمریکاست؛ آنها هستند که با اعمال تحریم‌های نابجا و غلط می خواهد در زندگی و معیشت روزمره مردم تاثیر منفی بگذارد.

آمریکا سیستم بانکی و صادرات نفت را هدف گرفته است

روحانی گفت: آمریکایی‌ها سیستم بانکی و صادرات نفت و برخی دیگر از اقلام صادراتی را هدف قرار داده اند که به درآمد و منابع کل کشور مربوط است. 

رئیس جمهور اظهار داشت: بنابراین این حرف که آمریکا در پی فشار به نظام و حکومت جمهوری اسلامی و نه مردم ایران است، کاملا ناصحیح است. خودشان در عمل این واقعیت را آشکار کرده‌اند.

روحانی گفت: دور جدید تحریم‌ها که از نوامبر آغاز شد هیچ تأثیری در روند اقتصادی کشور نداشته چون آمریکایی ها هرچه تیر در ترکش داشتند پیش از این علیه ملت ایران به کار بردند و چیز جدیدی برای اعمال نداشتند.

رئیس جمهور با اشاره به لیست بلندبالای تحریم های آمریکا در آبان ماه، خاطرنشان کرد: در این لیست نام بانک ها، نام شعبات بانک ها، نام شرکت های هواپیمایی و حتی شماره سریال هواپیماها را پر کردند تا صفحاتشان پر شود.

وی افزود: این اقدامات برای تأثیر روانی علیه ملت ایران بود و هدف دیگری نداشت.

بیشتر بخوانید :  بازدهی امسال شاخص بورس ۹۰ درصد شد

در منطقه یا نفت ایران هم صادر می شود و یا بقیه  هم دچار مشکل خواهند شد

رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: حرفی که مسئولین می زدند مبنی بر این که آمریکا قادر نیست صادرات نفت ایران را به صفر برساند  با اقرار اخیر آمریکا اثبات شد.

وی اظهار داشت: آمریکا اعلام کرد که فروش نفت ایران را نمی توانیم به صفر برسانیم زیرا قیمت هر بشکه نفت به ۱۵۰ دلار می رسد؛ این تبیین حرفی است که ما می زدیم. در منطقه یا نفت ایران هم صادر می شود و یا بقیه  هم دچار مشکل می شوند.

روحانی خاطرنشان کرد: آمریکا ناچار شد هجمه دیگری را انجام دهد و اعلام کرد مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی از این لیست مستثنی هستند، این حرف ناصحیح است. وقتی سیستم بانکی تحریم می شود همه چیز تحت تأثیر قرار می گیرد.

رئیس جمهور با اشاره به افزایش صادرات در هفت ماهه ابتدای سال جاری، ادامه داد: افزایش صادرات به معنای افزایش تولید و افزایش کسب و کار است.

وی با اشاره به پرداخت بدهی گندمکاران گفت: این امر موجب رونق زندگی کشاورزان شد. برای سال آینده نیز قیمت اقلام کشاورزی مدنظر قرار گرفته است.

مسئولان برای جبران مشکلات آماده‌تر می‌شوند

رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: امروز برای مردم روشن شد که ۱۳ آبان یک تبلیغات برای جنگ روانی و فشار اقتصادی بود. فشارهای اقتصادی همان فشارهایی است که ماه ها پیش علیه ما اعمال می شد.

روحانی تأکید کرد: هرچه زمان بگذرد مسئولان برای جبران مشکلات آماده‌تر می شوند و مردم مقاوم تر خواهند شد.

بیشتر بخوانید :  هفت عامل موثر بر قیمت نفت در سال ۲۰۱۹

رئیس جمهور اظهار داشت: آمریکا خواهد فهمید راه اشتباهی را انتخاب کرده است. در این راه ملت ما احساس خستگی نمی کند بلکه برای تلاش بیشتر آماده می شود.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر ترسیم نقشه راه اقتصادی، یادآورشد: در جلسه امروز سران قوا، یکی از مباحث شرایط جدید اقتصادی کشور بود. باید نقشه راه آینده کشور ترسیم شود.

رئیس شورای عالی امنیت ملی افزود: در آینده روابط نزدیک تری با همسایگان و روابط اقتصادی با کشورهای دوست در شرق و غرب خواهیم داشت.

روحانی گفت: در جلسه امروز مشکلات تولید و بانک ها بررسی و مقرر شد در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی، این مباحث مورد بررسی قرار گیرد.

بسته حمایت غذایی در چند نوبت توزیع می‌شود

رئیس جمهور اظهار داشت: دولت بسته حمایت غذایی را در آبان ماه برای افرادی که در فشار بیشتر قرار دارند و افراد آسیب پذیر توزیع می‌کند. این روند تا پایان سال در چند نوبت ادامه می یابد تا مشکلات مردم جبران شود.

وی افزود: برای حقوق و دستمزد پیش بینی هایی شده تا مشکلات اقتصادی تا حدی جبران شود.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: در ماه ربیع‌الاول و ایام ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع)، امیدواریم شرایط ما در کشور رو به پیشرفت باشد و در کنار وحدت و یکپارچگی مردم، مسیر خود را در پیش بگیریم.

وی با تأکید بر لزوم گرفتن بهانه از آمریکا گفت: آمریکایی ها می خواهند ایران را حامی تروریسم و حامی مالی تروریسم اعلام کنند در حالی که ایران در مبارزه با تروریسم و مبارزه با تأمین مالی تروریسم پیشگام بوده است. امروز هم مصرتر در قوانین و مقررات بر این موضوع تأکید می کنیم و بهانه های واهی را از دشمنان خواهیم گرفت.

بیشتر بخوانید :  تقویت پول ملی هدف اصلی تیم اقتصادی دولت است

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها