[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی از تاکید رئیس جمهوری ترکیه برای رفع سریع موانع موجود بانکی بین تهران – آنکارا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ،  «عبدالناصر همتی» پس از برگزاری نشست مشترک هیات ایرانی و ترکیه با حضور رئیسان جمهوری دو کشور گفت: با توجه به گفت و گوهای سازنده دو رییس جمهوری، به طور قطع تحولاتی مهم در روابط اقتصادی، تجاری و بانکی ایران و ترکیه ایجاد می شود.

حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» به دعوت رسمی «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه و برای شرکت در پنجمین جلسه شورای عالی روابط راهبردی دو کشور دیروز عازم آنکارا شد.

وی در بدو ورود به ترکیه، مورد استقبال رسمی «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری این کشور قرار گرفت و بعد از آیین استقبال رسمی، دیدار دوجانبه رئیسان جمهوری دو کشور آغاز شد.

در پایان دیدار دوجانبه میان روحانی و اردوغان، پنجمین نشست شورای عالی روابط راهبردی ایران و ترکیه در آنکارا به ریاست رئیسان جمهوری دو کشور برگزار شد.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی اظهار داشت: در نشست شورای عالی روابط راهبری ایران و ترکیه، مسائل و مشکلات بانکی دو کشور مطرح و خواسته های تجار و بازرگانان ایرانی به رییس جمهوری ترکیه اعلام شد.

رئیس کل بانک مرکزی ایران گفت: رییس جمهوری ترکیه نظری بسیار مثبت در ارتباط با توسعه تجارت و روان بودن سیستم بانکی داشت و بر حل جدی مشکلات تاکید کرد که مقرر شد به سرعت موانع موجود بانکی رفع شود.

بیشتر بخوانید :  افزایش 73 درصدی ارزش معاملات در بورس تهران

در حاشیه سفر رییس جمهوری ایران به ترکیه دو یادداشت تفاهم در زمینه های «بهداشت و درمان» و «امور ارتباطات و رسانه ای» با طرف ترک به امضا رسید.

بر اساس این دو یادداشت تفاهم، ایران و ترکیه همکاری های خود را در زمینه های بهداشت و درمان و ارتباطات توسعه خواهند داد.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها