[ad_1]

همایش تقدیر از صادرکنندگان صنایع کوچک با قدردانی از ۳۱ واحد برتر صادرکننده در این حوزه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در همایش تقدیر از صادرکنندگان برتر صنایع کوچک که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و نیز جمعی از صادرکنندگان صنایع کوچک در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد از ۳۱ واحد برتر صادرکننده در حوزه صنایع کوچک تقدیر به عمل آمد.

در ابتدای این مراسم غلامرضا سلیمانی ـ معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ـ از پیگیری ایجاد بانک صنایع کوچک خبر داد و اعلام کرد که در حال حاضر ۱۵۰۰ واحد کوچک صنعتی تحت تملک بانک‌ها قرار دارند.

پس از آن صادق نجفی ـ مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ـ از تلاش جهت استفاده از ظرفیت حداکثری ۳۱ هزار واحد کوچک صنعتی طی چهار سال آتی خبر داد و اعلام کرد که اگر بتوانیم ۳۰ درصد از تولیدات صنایع کوچک را در کشور صادر کنیم به رقمی معادل ۱۷ میلیارد دلار در این بخش می‌رسیم.

همچنین مجتبی خسروتاج ـ رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ـ با تاکید بر این که خوشه‌های صنعتی باید با اهداف صادراتی فعالیت خود را پیش ببرند، عنوان کرد: در بخش صادرات مقوله‌هایی نظیر بازاریابی، برندینگ، ترمینال و پایانه‌های حمل‌ونقلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند.

در نهایت نیز محمد شریعتمداری ـ وزیر صنعت، معدن و تجارت ـ با تصریح این که صنایع کوچک به محاق رفته‌اند، از تلاش حداکثری دولت به منظور توجه ویژه به موضوع این صنایع خبر داد. وی در ادامه با بیان این که توجه به صادرات صنایع کوچک در بودجه سال ۹۷ مد نظر قرار گرفته است، اعلام کرد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع در بودجه سال آینده جهت تخصیص به عنوان مشوق‌ها و جوایز صادراتی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید :  چینی‌ها به نیمه تاریک ماه فضاپیما می‌فرستند

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها